Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Jag åt chokladpudding nu ikväll inte bra här fått dille på smörgåstårta också inte bra.

Skönt att det inte bara jag som äter onyttigt i bland. Vill stå emot men det går inte alltid.

• familjenekberg

Jag tar mina järntabletter på kvällen innan jag lägger mig för tar jag de på morgon så kräks jag. Tar dock blutsaft på morgon ca 30 min innan frukost. Får se hur järnvärdet är på torsdag då jag ska till Bm.

• familjenekberg

Viseversa

Okej kanske inte lika negativ som dig men jag har en hel jobbiga tankar. Är rädd för att jag inte ska älska detta barn på samma sätt som sonen eller att jag ska sluta älska sonen och bara älska den nya. Vet att det inte kommer ske hoppas jag men det är min värsta mardröm.

Samt att detta barn kommer få kolik och att jag inte ska orka ta hand om värken sonen eller bäbis. Sen det värsta att få en förlossning depression igen, fick en med sonen. Är så mycket kommer ske och förändras när bäbisen kommer.

• familjenekberg

Viseversa

Okej kanske inte lika negativ som dig men jag har en hel jobbiga tankar. Är rädd för att jag inte ska älska detta barn på samma sätt som sonen eller att jag ska sluta älska sonen och bara älska den nya. Vet att det inte kommer ske hoppas jag men det är min värsta mardröm.

Samt att detta barn kommer få kolik och att jag inte ska orka ta hand om värken sonen eller bäbis. Sen det värsta att få en förlossning depression igen, fick en med sonen. Är så mycket kommer ske och förändras när bäbisen kommer.

• familjenekberg

Viseversa

• familjenekberg

Ulltuss

Vi beställde vagnen i v 25 tror jag det var men hämtade inte den fören sonen var född för att få så lång garanti och vagnen blev ju en 07 då och inte en 06. Min pappa hämtade vagnen åt oss så vi fick den nördiga vi lämnade bb.

Sängen fixade vi ca 2 månader innan liksom skötbordet allt stor klart i sovrummet ca 1 månad innan. Jag fick ett behov av att fixa allt då.

Liksom att tvätta alla sängkläder med parfymfritt tvättmedel även det som var rent. Min man fick bära allt till tvättstuga så jag kunde tvätta.

Sista 2 veckor inandning bf bakade och lagade matlådor dagarna i enda var bra sen när bäbis var född. Förstår inte vad den energin kom ifrån.

• familjenekberg

Perpen

Kul med paket, jag vägg hade nog inte orkat vänta på mannen utan öppnat det på en gång. Men jag är nyfiken även om jag vet vad dom finns i.

Bräckhäxan

Det kommer gå bra, men det kan bli lite långtråkigt ta med en bok eller något att pyssla med under tiden är mitt tips. Själv virkade jag under tiden hade en smörgås med mig att ta efter testet var klart.

• familjenekberg

Var hos Bm i dag gick hyfsat gillar henne inte riktigt upplever henne som osäker. Mina värden var bra hb hade gått upp, tror blutsaft har hjälp mycket då den även innehåller b-vitamin.

Sen skulle hon mäta magen och det gick inte bra fick ett mått på 35cm och är i v29 nu. Men jag har ju häng buk eller vad jag ska säja en rätt rejäl sådan kan tippa att det lägger tull 10-15 cm på måttet. Så nu skulle jag redan nu få göra Tul ska bli kallad snart.

Hur har det gått för er andra med att mäta magen har ni haft problem med att mäta?

Ska även få träffa en läkare på Tisdag då jag har haft ont i magen som kommer i intervaller sitter i en halvtimme timme. De senaste veckorna, så ska se så inte livmodertappen är påverkad.

• familjenekberg

Minerva85

Vad jag har förstått är det vanligare att barnen är stora vid födelsen. I mitt fall så kan det misstänkas att denna äe liten då sonen var tillväxthämmad man vet inte varför men det kan bero på att han kom till genom ivf och de kan vara mindre vid födseln har jag fått sagt till mig. Detta barn jag väntar nu är ett fryst embryo som vi satte in. Har man högt blodtryck så kan det höra att barnet blir mindre också.

Det som är svårt när man är överviktig är just att få till ett bra sf mått på magen. Jag har upplevt att min Bm känner sig osäker så därför fler jag gör tul redan nu. Men hon är nog rätt ny i yrket och har inte så stor erfarenhet av överviktiga. Jag hade inga problem vid första graviditen med Bm men hon var en väldigt erfaren sådan.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.