Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-06 12:21:05 följande:
    Mitt blodtryck har ju varit högt men sjunkit ngt. Huvudvärk har jag haft av o till, det värsta är väl att jag vaknat av att ha ont i skallen, annars brukar jag somna om jag har huvudvärk, bästa medicinen men nu är det tvärs om...öden är ju svårt att se då jag ju är lite ödemisk annars oxå....o med tanke på att jag haft havandeskapsförgiftning, förra gången så är ju risken stor

Lycka till kram .
  • familjenekberg

Fick just datumet för kejsarsnittet det blir den 11/1 så upptäckte just att de bara är 35 dagar fram till dess. Blev väldigt ont om tid plötsligt massa att fixa och göra innan dess. Men skönt att det blir några dagar från sonen födelsedag han fyller den 17/1 så det är bra.

Får bara hoppas att allt får vara bra och att bäbisen inte vill komma innan.

• familjenekberg

Slemtorsk

Låter ju jätte bra, vilken skillnad på bemötande och omhändertagande bara det borde göra att trycket går ner. Hoppas nu att förkylningen släpper och att det fortsätter åt samma håll.

Bemötandet är ju så viktigt och att msn känner sig lugn och trygg. Bra att det gjorde så mångsidigt undersökningar på både dig och bäbisen. Håller tummarna att allt fortsätter vars bra med dig och barnet.

• familjenekberg

Sophiie

Det där med bäbisväska slog mig med har inte heller paket den och går in i v35 i morgon börjar bli hög tid att fixa den. Vet ju inte ens vad som ska som man ska packa. Vad ska du packa i din väska? Finns det någon lista med sonen hade jag full koll nu inget och inte kommer jag ihåg häller var ju 6 år sen sist.

• familjenekberg
    Perpen skrev 2012-12-09 14:35:56 följande:
    30 dagar kvar till BF idag, jösses vad det närmar sig fort. 

Känns som tiden springer iväg just nu. Jag hinner inte med jag har ju fått snitt datum den 11/1så det är bara 33dagar dit är ju ingenting.

Har du börjat förbereda hemma. Vi inte fixat något än. Dock är det mesta redan införskaffat en del har vi köpt men det mesta har vi sparat sen sonen. Det enda vi saknar är skötbädd, blöjor, amningsinlägg och liknade små plock mest.

Har tänkt försöka packa BB väskan i veckan samt försöka börja plocka fram spjälsängen och fixa lite hemma. Svårt att få tiden att räcka till.
  • familjenekberg

Prepen

Plugga tar tid och kraft, min man hjälper till mycket både med att fixa och dona hemma samt hjälpa sonen som blir 6år snart. Vet inte om jag skulle orka jobba just nu. Har precis startat sista kursen för terminen vill klara av så mycket som möjligt av den.

• familjenekberg

Var in till Bm i dag då jag har haft huvudverk i flera dagar som inte vill ge sig. Visade sig att blodtrycket stigit lite till inte jätte högt precis ovanför gränsen. Hade även protein +1 och socker i urinen. Ska på ny koll på torsdag igen.

Slits lite mellan att bara vara hemma och ta det lugnt eller gå på föreläsningarna. Har föreläsning hela dagen i morgon har inte bestämt om jag ska gå eller ej. Har grupparbete på onsdag och obligatorisk seminarium på fredag. Skulle behöva bara vara just nu.

• familjenekberg

Slemtorsk

Är inte så alarmerande just nu men det känns som det kommer krypande lite hela tiden och det gillar jag inte vill att det ska vända och inte fortsätta uppåt. Är livrädd för att utveckla havandeskapsförgiftning. Vill äv en att bäbisen stannar månaden ut.

• familjenekberg
    NovemberApril skrev 2012-12-11 18:21:42 följande:
    Sophiie: Om man får uttrycka sig omoget så äter jag hellre en bajsblöja än leverpastej Det blir förhoppningsvis bra. Allt är bra med vår lillebror som tur är Det enda som känns bläh är en Glucosbelastning nu och en i vecka 28-29....

Mitt tips är att be dem kolla b12 har man brist på det har man får man inte upp järnvärdet. Hoppade trycket sjunker och järnet går upp.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.