Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Sömntutan skrev 2013-01-04 09:21:22 följande:
    Åh i går kväll kunde jag känna riktiga sparkar för första gången. Först låg jag på magen och fick mig en puff på sidan av magen. Reagerade direkt då det var så tydligt. Vände mig om och tryckte lite där jag känt puffen och fick då tillbaka en spark som jag kunde känna från utsidan. Åhhh härliga tid vad det kändes underbart. Den lever där inne. Nu hoppas vi bara att ULet på onsdag går bra.

Så underbart, de första sparkarna är det något speciellt med. Grattis.
  • familjenekberg

Ulltuss

Jag har varit inne flera gånger när jag har haft ändrade fosrerrörelser så du är inte ensam och jag har också fått lova att komma in igen om den är för lugn så att säga.

• familjenekberg

Ett tips är att göra som jag gjorde. Köpte en bit mudd på tygaffären som jag sydde fast på byxan. Gjorde följande klippte bort fronten på byxan framsidan så att säja sen sydde jag dit mudden tog en rätt lång bit så den skulle täcka magen. Funkar jätte bra för mig. Har inte köpt några byxor alls.

• familjenekberg

En fråga till er som inte har så långt kvar är själv i v38 nu. De senaste dagarna har jag blivit så vansinnigt hungrig. Känns som jag kan äta hur mycket som helst just nu. Åt kvällsmat vid 16 är vrålhungrig nu. Som jag inte ätit på hela dagen. Äter även större portioner också inte bra. Har intr varit så här hungrig under hela graviditeten. Någon som känner igen sig.

• familjenekberg

Skönt att det är flera helt otroligt har varit upp och ätit på natten det gör jag aldrig. Nej nu ska jag äta lite tror jag vet dock inte vad. Hälst vill jag ha små godis men har som tur inget hemma.

• familjenekberg
    jashrinah skrev 2013-01-04 21:05:23 följande:
    blir ni illamående av era järntabletter ? 

jag hade niferex i början men fick lov att byta till duroferon  för jag blev så extremt illamående i ca 7 h efter jag tagit dem. 

nu med duroferon blir jag illamående i ca 3 h efter jag tagit dem , visst det är en

kortare tid men det är fortfarande sjukt irriterande att behöva vara illamående i 3 timmar varje kväll.  

Jag blir illamående av niferex om jag tar det på morgonen men tar jag den innan jag lägger mig har det funkat riktigt bra. Värt att testa.
  • familjenekberg

Jag har ju bara en vecka kvar till mitt snitt så nästa fredag borde jag snusa bäbis så här dags. Känns konstig att veta när bäbisen kommer.

Köpa hem lite mera frukt och grönsaker så jag kan äta lite vettigt ialla fall.

• familjenekberg

Forbiddenrage

Din mamma verkar vilja att du ska må dåligt det är inte okej. Du har rätt att må bra tror du kommer få det bättre när du flyttar. Jag upplever inte att de har varit ett stöd för dig nu eller tidigare. Bara för de är dina föräldrar så betyder inte det att du har skyldigheter mot dem. Du är vuxen vill de ha en bra kontakt får de jobba på det den.

Strunta i dem inte lätt men försök. Skicka tillbaka ett sms där du talar om att du kommer ignorera alla sådan sms du får. Ni sla flytta punkt slut och vill de träffa er så kan de ta flyget det är inte så dyrt och det finns sätt att hålla kontakten om man vill via nätet.

Lycka till.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.