Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Allt har gått bra snittet blev lite tidigare lagt pga att vattnet gått och att jag fick mycket värkar. Var planerat till efter lunch nu blev det vid halv tio. Så kl 10:23 föddes värden sötaste lilla flicka som ska heta Elvy. Hon vägde 3465g och var 49cm lång.

• familjenekberg

Jag fick en rätt ordentlig blödning i v8 så mycket att det kom lite klumpar men det avtog senare under dagen fick dock komma in på koll allt var bra. Och nu ligger vi på bb och hon ligger och sover hos mig just nu.

Mitt råd är att ringa in och se om du kan få komma in och görs ett vul. Så slipper du oro dig. Lycka till

• familjenekberg
    Perpen skrev 2013-01-14 11:11:02 följande:
    Nu tycker jag faktiskt att jag kan få åtminstone ett eller två tydliga tecken på att förlossningen närmar sig.

BF +5 och slemproppen har inte ens släppt än. Gaah! Det enda jag har är molvärk och värk i ryggslutet men det är så sporadiskt och olika från dag till dag så det räknas inte. :(

Någon mer här som gått över tiden förut? Hur ofta fick ni gå till barnmorskan efter att ni passerat BF?  

Kan ju tala om att man behöver inte har några tecken på att det är på gång. I mitt fall hade jag ingen föraning alls utan. Vattnet gick på morgonen då jag skulle snittas. Blev så förvånad och chockad hade värkligen ingen anning. Slemproppen gick samtidigt som vattnet inga sammandragningar eller så. Hoppas att det kommer igång snart för dig.
  • familjenekberg

Måste få klaga lite är så ledsen och arg. Det hela började med att jag på morgonen när vi skulle åka hem, måndag upptäckte att jag började få blåsor på överläppen. Som blev värre under dagen natten. Var till vårdcentralen och där säger läkaten ingelterad herpes och jag får kåvalipin och salva ber att de tar en snabb sänka och den visar 101 så jag har en infektion i kroppen inte bara blåsorna.

Blir en tur till bb för att ta en obling på avslaget och undersökning. Kan vara en inflammation i livmodern inte 100 dock ska ra penicillinet 3 gånger om dagen får åka hem.

Mår hufsat under dagen får dock huvudvärk och det blixtrade till framför ögon tar ett blodtryck eller flers trycket ligger på 170-155/ 105-100 ringer bb och nu är vi på väg tillbaka igen. Det mest irriterande är att jag skulle ha fått två påsar antibiotika operationsdygnet men det glömde de bort på bb. Så det fick jag inte. Är ledsen arg och rädd. Det bästa är att i morgon fyller sonen 6 år. Vill bara få må bra och njuta av min familj och mysa med bebis.

• familjenekberg

Är på väg hem igen blodtrycket var bättre inom gränsen men de tog blodprover för att se hur lever mår. De ringer om svar så nu bara vila och inget annat. Han sa att mina blåsor på läppen mycket väll kunde ge en sänka på 101 så de kändes tryckt.

Han kände på snittet samt under och där har jag inte ont så han tror inte på att det är livmodern som spökar. 

Läkaren jag träffade var väldigt bra lugn och trygg. Kämns mycket bättre nu, känns okej.

• familjenekberg

Var inte klar. Suck telegoner.

Sophiie

Jag fick citadon mot migrän har dock ej haft foglossning men hör med läkatrn borde ju finnas något starkare då kan ta.

Första gravideyen v 18 andra tror jag kände de första redan v15 dock säker v16

• familjenekberg

En vän till mig hade ett vanligt line under tröjan och sen tröjan då kunde hon dra ner linet under tröjan och sen upp tröjan och på så sätt inte blotta sig. Själv har jag några omlott tröjor som jag använder plus att jag har en filt över oss. Har en virkad mormors filt funkar jätte bra för mig.

• familjenekberg
    Mizzii skrev 2013-01-27 13:30:52 följande:
    V 5 bara och FÖR svullen

Ser ju höggravid ut

SÅ där stor mage har man ju inte innan.

När försvinner den svullnaden?

Tror det beror på tarmarna som svullnar och flyttar sig brukar lägga sig runt v10-12 om jag kommer ihåg rätt. Grattis och lycka till.
  • familjenekberg

Elvy våran lilla älskling är 16 dar idag. Hon var väldigt lugn i magen eller i mitten av graviditen var hon väldigt aktiv och sparkade mycket och starkt men sista månadetna var det mest tryck och puffar jag fick var väldigt orolig och var på kontroll flera gånger men allt var bara bra. Tror hon var en väldigt lugn bäbis i magen och har fortsatt utanför. Hon äter och sover mest. Har haft lite ont i magen och skrikit har konstaterat att vitlöken ska jag undvika i fortsättningen.

Men jag fick stränga order på förlossningen att om jag tyckte att bebis rörde sig mindre var jag tvungen att åka in för koll. Så mitt tips om det är väldigt lugnt är att åka in på kontroll.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.