Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Bräckehäxan

Jag förstår din frustration varför ska de få ändra mitt i en utbildning. Suck hoppas det ordnar sig för dig.

Är själv väldugt frustrerande på försäkringskassan. Har fortfarande inte fått min föräldrpenning fast ställd än har hållit på i månader nu. Suck pratade med någon som uppenbarligen inte hade koll på vad hon sa. Det väntar nu på att min handläggare ska ringa han har 48h på sig talade dock om att han inte kan ringa på fredag då jag snittas då. Hoppas han ringer i dag eller i morgon. Vill ju få det klart nu. Suck det var min klagan.

• familjenekberg

Bräckehäxan

Förstår inte varför du ska betala du går en utbildning och ska få en legitimation den borde logiska ingå det gör det ju i andra yrkesgrupper som sjuksköterska, polis, läkare och andra yrken. Varför ska ni vara undantagna för.

Det som krånglaat till det är att jag har pluggat sen hösten 09 och att det tar tid innan de hör av sig om att de ska ha de och de uppgifterna jag trode de hade allt men eftrt en månad kommer att du ska fylla i detta papper gör det efter några veckor ett nytt papper och liknade blir galen.

Måste ju få igång föräldrapenningen snart har en viss buffert men inte hur mycket som helst.

Men jag håller tummarna för att de fixar sig snart.

• familjenekberg

Jag hade sf 40 när jag var i 36 fulla veckor. Dock har jag ett bra häng på magen plus att bm är så försiktigt när hon mäter fick gör tul och det visade att bäbis är ca 15% plus mot normalt. Men det var svårt att mäta nu när den är så stor. Beräknas väga mellan 3000-3500 kg när den kommer på fredag.

• familjenekberg

Ulltuss

Jag har gjort fler tul tack vare att min bm har haft svårt att mäta sf måttet första tror jag var i v 28-29 sen v 32 och v 34. Första och sista är pg av sf. Det i v 32 var det jag skulle ha gjort då sonen födes tillväxthämmad det i v34 var pg av att jag hade känt minskade foster rörelse. Här i mitt län gör de alltid ett tul då man har upplevt minskade rörelser.

Vi har sätt bebisen ofta denna gång. Skönt att de kollar upp tycker jag.

• familjenekberg

Ulltuss
    De har något försök eller test här med att göra TUL vid minskade fosterrörelser så det tycker jag är bra.

Tänkte visa vad jag ska ha med till bebisen i BB väskan har packat rätt mycket då jag gjärna använder mig av mina egna kläder till bebis på BB. Jag har ju snitt så jag vet att jag kommer stanna några dagar. Hoppas jag mår så bra att jag kan åka hem antingen på söndag eller måndag snittas på fredag.

Bebisfilt jag har virkat det är 40 rutor och 7 varv i varje ruta.  Har även virkat den andra filten som syns samt snuttisen.

• familjenekberg
    AnitaAndersson
    Tror inte det är någon fara, mitt tryck har legat på 160/100 men har haft +1 på protien och blodproverna har varit bra fick dock börja med blodtryckssänkande medicin i lördag så ny ligger jag på ca 150/90 ochh det är okej enligt läkaren undre trycket får inte bli högre än 105 då måste de kolla upp mera. Dock har jag snitt på fredag så inte många dagar kvar.

Hoppas ditt tryck håller sig stabilt och att du inte får några andra symtom.

vist har tiden sprungit i väg på slutet helt sjukt så snabbt det gått nu, så overkligt att man snart har bebisen här.
  • familjenekberg
    Yarrow skrev 2013-01-09 23:09:59 följande:
    Familjenekberg: Gud vilken söt film. Önskar jag hade tålamod att virka :)

Virka är lite av min terapi mår bra när jag får använda händerna. Jag virkar framför tv på kvällarna.

Du får testa att virka något litet finns mängder av figurer och bakverk. Det var så jag började virka.
  • familjenekberg
    UllTussen skrev 2013-01-10 12:16:37 följande:
    Ååå lyx

Ser man lätt könet vi TUL btw? eller går det att undvika?

Ser ut som jättefina kläder helt i min smak

Har också virkat en filt i mormorsrutor till vår skatt, den är lila och grön  

Vi har inte sett något kön, dock om man ville hade det nog inte varit något problem. Men vi har sagt att vi inte ville veta. De har ändrat skärpan och så vilket gjort att vi inte har sett.
  • familjenekberg

Ulltuss

Det är bara att tala om att ni inte vet och inte vill veta.

Är sjukt nervös just nu, ska snart hoppa in i duchen och tvätta mig x 2 med special tvål. Har ju mitt snitt i morgon, har så svårt att ta in att vi kommer hs en bebis i morgon eftermiddag. Fattar det inte. Har städat och fixat här hemma i kväll måste ha något att göra undrar hur det blir med sömnen i natt. Sover ju inte så bra i vanliga fall vaknar upp och springer på toa massa gånger sover max 2 h i stöten. Men vi får se har hållit igång hela dagen så jag är så trött nu.

Hoppas vi får snitt tidigt på förmiddagen men tror det blir efter lunch.

• familjenekberg

Är i chock just nu, vattnet gick nu när väckarklockan ringde 5:45 för att gå upp och åka in till lasarett till 7 är på väg in nu.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.