Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Längtar skrev 2012-11-18 18:55:35 följande:
    Har följt tråden ett tag.Jag väger ca 97kg.Vi har en son på snart 5år och har försökt lite mer än 2år,nu när mensen kom så har jag jätte ont i brösten och de är svullna.Har jätte svullen mage och blöder väldigt lite,vågar inte ta ett test för jag vet att jag bara blir besviken om det är negativt.

Vet att det är otroligt jobbigt att ena sidan hoppas och tro att det ev skulle funka trots mens då den inte är som den brukar. Trots att jag vist att vi inte kunde lyckas själva så fanns hoppet där. Det enda som hjälpte var att ta ett test hoppas på plus och sen se svaret. Så jobbigt att gå och ev tro man är gravid och hoppas. Mitt råd är att ta ett test och få svaret. Är det negativt vilket jag inte hoppas på så kan du fokusera på nästa mens.

Du skrev att ni försökt i två år, har ni gjort någon utredning pga det?
  • familjenekberg
    Längtar skrev 2012-11-18 20:33:44 följande:
    familjenekberg:ja och min sambo har spermier med konstigt utseende.Jag äter pergotime pga oregelbunden mens

Låter inte så kul, vad säger läkarna om era chanser. Hur långt tid tog det innan ni lyckades bli gravid med sonen? Hoppas ni lyckas snart är så jobbigt när man längar och vill men inte lyckas. Men det är eran tur snart.
  • familjenekberg

Usch vaknade av en dröm en riktigt obehaglig dröm. Har fortfarande ångest efter den kunde inte somna om. Har varit vaken sen kl 5 ligger och väntar på att klockan ska ringa.

• familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-19 06:10:36 följande:
    den som ändå fick sova så pass länge  Här ringer klockan 4.45 men då hade jag varit vaken o uppe nästan 1.5 timma....*suck*

Klarar inte att ligga kvar heller när jag vaknar för det ömmar o drar i ryggslutet och i höften av foglossningarna... och så vaknar bebben och börjar göra kullerbyttor....är såååå less..vill sooooova...

Brukar kunna sova inga bekymmer men intressant i natt klockan brukar ringa 6:30 då jag har föreläsning på schemat. Behöver verkligen min sömn, men den lär ju bli sämre ju närmre bf man kommer har ca 8-9 veckor kvar till skrutten kommer. Tiden går väldigt fort just nu. Hur länge tänker du plugga. Jag kommer försöka göra hela terminen ut, dock kommer jag göra sista tentan som om tenta då den är efter bf. Kommer bli snitt denna gång också. Har inget val då de säger att min lite moder inte klarar ett värkarbete pga hur snittet lades sist.
  • familjenekberg

Slemtorsk

Jo vi ligger rätt lika, kul.

Har haft bekymmer med att jag sover för mycket tidigare gärna 10-12h har även haft perioder då jag inte kunnat sova också. Just nu är spikmattan min bästa vän då den gör att jag somnar fortare utan den kan jag ligga vaken i timmar på kvällen utan att somna.

Vi har inte så mycket hem studier utan det är föreläsningar som gäller. Har just nu en jätte intensiv kurs på 3veckor om läkemedel och hur de funkar i kroppen. Jätte svår kurs med massa plugg är inne på andra veckan och har redan tenta ångest. Men det går säkert bra. Pluggar till sjuksköterska, vad var det du pluggade?

• familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-19 15:19:28 följande:
    TJEJER.. jag är så grrrrymt taggad att ta tag i min vikt efter förlossningen...jag nämnde någon gång tidigare att vi kanske skulle starta en viktminskningstråd också. Jag tänkte höra lite vilka som eg är intresserade av detta.

Tänkte att vi startar en medlemsgrupp där man får ansöka om medlemsskap för att kunna vara heeeelt öppen och inte behöva känna sig iaktagen.

Vilken metod man använder är skit sak samma, men man får gärna dela med sig av just SIN metod, jag vill inte ha någon slags "hjärntvätt" att "min metod är den enda rätta" eller liknande men vi måste kunna säga ifrån till varandra om vi anser att någon är ute och seglar helt felaktigt.

Inboxa mig gärna om ni inte vill skriva här så tänkte jag att jag startar upp gruppen lite smått redan inom kort.

Jag är med helt klart vill gå ner minst 25kg helst mera. Så jag är gärna med i en sådan grupp.
  • familjenekberg

Har ansökt om medlemskap nu. Jag kommer ta det lugnt i början mest gå och inte äta onödiga saker som fika godis och läsk. Men försöka gå mycket om vädret tillåter men det efter bäbis är född.

• familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-19 15:41:56 följande:
    har redan styrt upp den.. vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det bara.. ska vi ha en lista på startvikt efter förlossningen?? Jag återkommer med länk

Det tycker jag värkar bra, kan ju skriva in sin startvikt längd ev bmi om man vill.
  • familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-19 16:26:54 följande:
    ja vi ska ijnte stressa... träning ska man ju helst inte börja med heller förrän tidigast efter återkontrollen. Jag kommer köra med promenader fram tills dess iaf, lite yoga kanske men inget gymande eller så.

Jag kommer ju snittas så därför bara gå i början blir dock väldigt lugnt i början får se hur kroppen mår efter.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.