• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • scoose
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeHej!

Jag tog det digitala testet så fort jag kom hem, och JAG ÄR GRAVID!!!
    Har inte fattat det ännu, är fortfarande som i en lyckovärld! Har räknat ut att jag är i vecka 3+5 idag..
    Sååå jäkla spännande det här är..!

Önskar att ni alla får era plus så snart som möjligt, håller verkligen mina tummar och tror och hoppas på erHjärta 

Jag kommer fortsätta titta in här och följa er titt som tätt!
    Lycka till nu!

Många kramar 
  • Fiffig

Åh grattis!! Hoppas det blir många fler positiva nyheter här i tråden snart! Kram!

• Steffi
    scoose skrev 2012-07-10 21:12:54 följande:
    Hej! Jag tog det digitala testet så fort jag kom hem, och JAG ÄR GRAVID!!! Har inte fattat det ännu, är fortfarande som i en lyckovärld! Har räknat ut att jag är i vecka 3+5 idag.. Sååå jäkla spännande det här är..! Önskar att ni alla får era plus så snart som möjligt, håller verkligen mina tummar och tror och hoppas på er  Jag kommer fortsätta titta in här och följa er titt som tätt! Lycka till nu! Många kramar 

Jättegrattis! Så väldigt roligt
  • scoose

Tack så himla mycket!!
    Jag har inte fattat det ännu! Ringe i morse för infomöte om 2 veckor, spännande!!!
    Trodde verkligen inte att jag skulle få vara med om det här, att det just händer alla utom mig..
    Men nu har det faktiskt hänt mig(!!) Därför kan det även hända er, när man minst anar det.
    Lycka till och stor kram från mig! 

• jagvill85

Hej på er o grattis än en gång scoose! Välkommen ebbe85.Det låter som du varit med om en hel del! Styrkekram till dig och hoppas att vinden vänder för dig i sommar! Hur går det för fiffig o äralltupptagen, bim på kommande!Känns det som nåt är på gång? :) Hade själv tid hos gyn idag för att göra tredje vul cd19 för första pergoenkel kuren. Var förväntansfull eftersom jag haft ont i äggstockarna sen i måndags...men icke, det vara bara slemhinnan som växt till sig Men som sagt, verkar ju som om många behõvt åtminstone dubbeldos så hoppas det funkar med trippeldos nu nästa gång! Annars blir det injektioner, låter lite jobbigt, nån med erfarenhet av det?

• Ingrid1989

Hej tjejer!
    Får man vara med här?

Började en utredning i slutet av maj, efter ca 2 års försök...
    har ett barn sedan innan men inte med samma pappa dock...
    inget "fel" på någon av oss och hans simmare är ok..

Påbörjade en enkel kur pergotime i väntan på ivf och därmed sa kroppen ifrån, hängde sig totalt och fick varken mens eller äl... idag är jag på dag 51 och har 9 dagar kvar tills jag ska få komma på en läkar koll och förhoppningsvis få något som kan sparka igång mig igen så jag kan köra en dubbel kur pergotime...

men fyfan hur man mår psykiskt.. det är hemskt...
    hur har ni det tjejer? 

• Fiffig

Hej alla! Är på semester igen och försöker tänka bort att bim närmar sig. Än så länge känns det som det brukar, alltså inget alls, förutom lite ömma bröstvårtor. Har inte så mycket hopp om att det har funkat den här gången
    Men åh, jagvill85! Så typiskt! Ska du börja en ny tablettomgång nu då?

• Ingrid1989
    jagvill85 skrev 2012-07-11 18:11:43 följande:
    Hej på er o grattis än en gång scoose! Välkommen ebbe85.Det låter som du varit med om en hel del! Styrkekram till dig och hoppas att vinden vänder för dig i sommar! Hur går det för fiffig o äralltupptagen, bim på kommande!Känns det som nåt är på gång? :) Hade själv tid hos gyn idag för att göra tredje vul cd19 för första pergoenkel kuren. Var förväntansfull eftersom jag haft ont i äggstockarna sen i måndags...men icke, det vara bara slemhinnan som växt till sig Men som sagt, verkar ju som om många behõvt åtminstone dubbeldos så hoppas det funkar med trippeldos nu nästa gång! Annars blir det injektioner, låter lite jobbigt, nån med erfarenhet av det?
    hej.... hände alltså inget med pergotimen för dig heller? Ingen äl alls?
    jag har ätit enkel kur men inget hände... har inte ens mens :( 
Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!