• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • Fiffig

Jag är på dag 13 idag och tog första äl-testet vid lunch, som inte visade något. Förra gången fick jag utslag på dag 14 och 15 så vi får se imorgon. Vi har kört varannan dag här hursom, för att inte missa något. Kan inte hjälpa det men jag känner mig extremt pessimistisk inför den här omgången. Suck. Vill liksom bara få det överstökat. Känner du något av tabletterna än äralltupptaget?

• ebbe85

Jag har ju ganska nyligen hängt med i denna tråd (men jag har hängt i andra trådar om pergotime och pco) och jag trodde aldrig jag skulle få möjlighet att säga detta, men jag har plussat!
    Det har varit 1,5 tuffa år med pco, vakande vid min mammas sida, sedan pergotime, och två hårda förluster då min mamma gick bort och jag fick skiljas från mitt barndomshem.
    Två månader efter att min mamma gick bort blev jag gravid!
    Helt otroligt.

Och anledningen till att jag skriver allt detta är för att jag vill säga till er alla som kämpar att om jag lyckas så kan alla lyckas. Jag var den sista som trodde på ett plus, jag lovar!

Jag är i vecka 7 nu (precis som scoose) och det känns overkligt.
    Men ni ska veta att det är en stor fet myt att det bara funkar om det är spontant och inte framtvingat, för jag tog äl-test, fick utslag 3 dagar i rad, och "tvingade" min man att ha sex alla tre dagar, så det var allt annat än spontant

Hoppas att ni känner lite hopp av detta. Kämpa på mina vänner ♥      

• scoose

Samma för mig! Ligg på order, tänkte absolut inte mindre på det, tom meeeer! Bara en skröna att det inte tar sig om man tänker för mkt på bebis..
    Kram

• äralltupptaget

Jag känner inte ett skit , och jag känner samma som dig. Inte alls lika taggad som.förra gången , då började hi ha sex varje dag från dag 14 fram till jag fick mens ... Nu glömde jag tom bort att det var i helgen som jag har störst chans att ha ägglossning..suck. kanske har man drabbats av pergodepp Men vi ska sexa i helgen , har jag bestämt ha ha När tar du äl tester ? På morgonen med morgonurin eller på kvällen ?

• Fiffig

Jag testar mig någon gång mellan kl 10 och 20. En gång köpte jag RFSUs test och då stod det att det är då man har som mest av det där som testet mäter i urinen. Oftast blir det på eftermiddan, men jag har jättesvårt att hålla mig fyra timmar. Kissar betydligt oftare än så normalt! Använder stav från billiga tester.

Lite skönt att inte tänka på allt dag och natt för en gångsskull tycker jag. Tankarna får liksom lite semester och jag har känt mig lite gladare för det jag har. Men nu när det snart är dags att vänta på mens kommer det nog vara som vanligt... Ett evigt analyserande. Ja, ja! Fick du också tre pergokurer utskrivet äralltupptaget? Har er gyn pratat om nästa steg om det inte händer nåt? För oss blir det remiss till ivf sen, men där är nog väntetiden lååång.

• Lillasyster82
    ebbe85 skrev 2012-07-26 21:26:52 följande:
    Jag har ju ganska nyligen hängt med i denna tråd (men jag har hängt i andra trådar om pergotime och pco) och jag trodde aldrig jag skulle få möjlighet att säga detta, men jag har plussat!

Det har varit 1,5 tuffa år med pco, vakande vid min mammas sida, sedan pergotime, och två hårda förluster då min mamma gick bort och jag fick skiljas från mitt barndomshem.

Två månader efter att min mamma gick bort blev jag gravid!

Helt otroligt.

Och anledningen till att jag skriver allt detta är för att jag vill säga till er alla som kämpar att om jag lyckas så kan alla lyckas. Jag var den sista som trodde på ett plus, jag lovar!

Jag är i vecka 7 nu (precis som scoose) och det känns overkligt.

Men ni ska veta att det är en stor fet myt att det bara funkar om det är spontant och inte framtvingat, för jag tog äl-test, fick utslag 3 dagar i rad, och "tvingade" min man att ha sex alla tre dagar, så det var allt annat än spontant

Hoppas att ni känner lite hopp av detta. Kämpa på mina vänner ?      

Grattis! Vad skoj att höra!

Skönt att ni berättar att det faktiskt fungerar trots ihärdigt tänkande. Är så vanligt annars att höra att det blir då ni typ ger upp... Tack för att ni delade med er!
  • äralltupptaget
    Fiffig skrev 2012-07-27 08:51:27 följande:
    Jag testar mig någon gång mellan kl 10 och 20. En gång köpte jag RFSUs test och då stod det att det är då man har som mest av det där som testet mäter i urinen. Oftast blir det på eftermiddan, men jag har jättesvårt att hålla mig fyra timmar. Kissar betydligt oftare än så normalt! Använder stav från billiga tester. Lite skönt att inte tänka på allt dag och natt för en gångsskull tycker jag. Tankarna får liksom lite semester och jag har känt mig lite gladare för det jag har. Men nu när det snart är dags att vänta på mens kommer det nog vara som vanligt... Ett evigt analyserande. Ja, ja! Fick du också tre pergokurer utskrivet äralltupptaget? Har er gyn pratat om nästa steg om det inte händer nåt? För oss blir det remiss till ivf sen, men där är nog väntetiden lååång.

Jag köper mina tester på nätet , dom på apoteket är så dyra. Jo håller med , lite semester för tankarna nu under sommaren Nästa steg , ja hon pratade om pergosprutor , vette fan är inget stort fan av sprutor men man får väl offra sig. Har läst att många tycker dom är bättre och att det gått snabbt med hjälp av dom vi har inte diskuterat ivf ännu , vet inte hur kön dit är här uppe i Norrland , men antagligen svinlång
  • Fiffig

Sprutor är inget jag gillar direkt, och tyvärr är det även en av sambons värsta fobier men blir det så att vi måste får man väl bita ihop! Vi har funderat lite över om det kan vara värt att pröva inseminering privat i väntan på ivf, om det nu inte tar sig. Men det är förutsatt att det är någon ide för oss med vår situation och om priset är rimligt. Vi får se. Känns som att jag gärna slipper ivf om det går. Det är väl en rätt tuff behandling vad jag har förstått utifrån andra. Har du fått nåt utslag på äl-testet än? Jag har nu hållit mig i snart fyra timmar och får äntligen gå och kissa

• äralltupptaget

Jag har haft en ganska "off" helg, så jag har tagit 1 test i lördags och då fick jag var jag tyckte utslag, så vi körde på, men på söndag och idag har vi inte sexat något, men kanske man tar sig en "runda " ikväll *hahaha*

Har varit off denna gång, vet inte vad det är.. känns som att man inte tror det ska ske iaf...
    Men jag hoppas att mensen inte kommer !!!

Ja IVF och allt Sån`t är väl sista utvägen känns det som, eller adoption är sista utvägen för att inte bli barnlös för mig. Jag hoppas vi kan och får ett barn tillsammans. :)

Sprutorna, ja man får bita ihop!! eller be någon annan ta dom på en.
    Tar man dom i magen? eller vart sticker man sig`? tänkte att det är som en insulinspruta..men jag vet inte

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!