• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • Fiffig

Tar du äl-test jagvill85? Man har ju hört om en del som får äl väldigt sent med pergotime!

• jagvill85
    Fiffig skrev 2012-07-09 08:12:28 följande:
    Tar du äl-test jagvill85? Man har ju hört om en del som får äl väldigt sent med pergotime!
    Tror inte jag ska ta äl test, har hört att de kan vara falskt positiva om man har pco. Men ska pa ett tredje vul nu pa onsdag (dag 19) för att se ifall nat är pa gang, hoppas men vill inte bli besviken. Annars blir det en ny runda med trippel pergo....
  • scoose

Hej tjejer!!!

Jag har bim imorgon!! Blir tokig här, avskyr dagarna innan, man går som på nålar och bara väntar och väntar.. :-P
    Tog test i lördags eftermiddag på bim-3, negativt! Hoppas dock det var för tidigt eller det berodde på att jag kissade på em..
    Jag har känningar i bröst och mage, kan ju lika gärna va mensen som är på gång. Igår fick jag en liten brun flytning, den fick mig att tappa hoppet helt och hållet, det är nog alltså kört Mensen kommer nog vilken sekund som helst!

Vi får hålla tummarna för oss allihop!!

Kram

• Lillasyster82

Får man hänga på?
    Känner igen mig i er om den stora barnlängtan, skengraviditet och besvikelserna. Just nu är jag väldigt långt ner - deppar mest hela tiden.

Jag slutade med p-piller för länge sedan för jag visste att innan jag började så hade jag väldigt oregelbunden mens. Därför slutade jag för jag ville få igång kroppen fast det har snarare fått motsatt effekt - har haft mens en gång per år de senaste 5 åren och senast så var det 1,5 år mellan. Om min mens varit regelbunden borde jag haft ägglossning i dagarna och ska i så fall ha mens om ca 2 veckor. Tyvärr har jag tappat hoppet om att så är fallet - är väl ytterligare ett år till nästa gång som vanligt... Hade hoppats på att mina ansträgningar med att ändra kosten och kinesisk akupunktur skulle hjälpa mig och min hormonella obalans men som det känns nu så är inte fallet. Håller på att tappa hoppet och ge upp som det känns just nu, får se om jag hittar styrkan under min semester som jag har senare i sommar.

Lite om mig då,
    Jag fyller 30 om några få dagar (har en smärre kris) och min man är lika gammal.
    Vi gifte oss för 2,5 år sedan och det var även då vi började våra försök - februari 2010.
    Har varit på utredning och det är konstaterat att även jag har pco men kommer inte få någon hjälp från sjukvården förrän jag nått BMI 35, inte långt kvar men känns hopplöst.

Håller tummarna för att det går bra för er andra!

• scoose

Välkommen lillasyster82! Självklart får du vara med här!!
    Oj vilken resa du hittills gjort, så himla starkt jobbat av dig och din sambo.
    Jag tycker verkligen att livet är orättvist!! Ibland kan jag tom bli arg (i smyg) på folk som blivit gravida.. Är jag helt ensam i det? Känns otroligt elakt att man inte alltid kan glädjas med andra
    Nu ska fan mensen hålla sig borta, annars kontaktar jag en kurator i veckan!

Kram på er!!

• Fiffig

Hej lillasyster82 och välkommen från mig också! Har själv ganska nyss passerat 30 (och hade världens kris innan dess) men vill bara säga att det finns ett liv även på andra sidan 30-strecket Och än har vi massor av år på oss att bli gravida, och nu tar vi ju tag i det!

Scoose, jag hoppas också för allt jag är värd att du slipper mens imorn! Stor kram till dig!

Ha det bäst!

• Kattflickan

Vill trösta er med PCO om att ni vanligen är fertila längre än oss andra och att IVF brukar funka bra för er!

Vänta inte för länge med att söka hjälp!

Millan (som har lågt AMH och kommer gå in i klimakteriet i förtid.)

• jagvill85

Välkommen lillasyster! Kan förstå att det är jobbigt att gå ner i vikt men har hört att om man en gång gör det så kan det hjälpa till mycket med allt som har med äl att göra. Antar att du ren har koll på sånt Men kanske det hjälper med att hålla kämparglöden uppe! Scoose, jag brukar också bli lite smyg arg ibland...och avundsjuk...men snart är det nog vår tur har jag på känn!

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!