• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • Fiffig

Äralltupptaget: jag har motsatt ditt problem verkar det som. Jag fick fem äggblåsor nu av min första enkeldos av pergotime. Av dem var tre snart redo att lossna. Klart man hoppas, men nu har jag blivit lite lätt avtrubbad. Jag har väldigt svårt att se det framför mig; att vi skulle få ett positivt graviditetstest. Men, men, vi bara ska lyckas!

• äralltupptaget
    Fiffig skrev 2012-06-30 21:17:39 följande:
    Äralltupptaget: jag har motsatt ditt problem verkar det som. Jag fick fem äggblåsor nu av min första enkeldos av pergotime. Av dem var tre snart redo att lossna. Klart man hoppas, men nu har jag blivit lite lätt avtrubbad. Jag har väldigt svårt att se det framför mig; att vi skulle få ett positivt graviditetstest. Men, men, vi bara ska lyckas!
    Åh 5 st!! Det måste ju ha varit MVG lixom :)

Jag hade 3 st, men 2 av dom var pyttepyttesmå så dom sa hon att det skulle inte bli något av dom, men en var som sagt 14 mm ,
    Som du säger, klart man hoppas men jag är inne i en väldigt negativ spiral... tyvärr..
    jag försöker se positivt men det är fan inte lätt nu när alla gravida magar spatserar på stan.. :/
  • Fiffig
    tja, kan man ha MVG i äggblåsbildning så kanske jag är nära! Bara det är något i dem nu! Min ägglossning har inte kommit än, vilket stressar mig lite. Fast jag har läst att den brukar bli senare av pergotimen. Hoppas det är så och att den kommer snart. På vul i fredags var minst en av blåsorna ca 19 mm så det borde väl snart vara dags? Har för dålig koll på det här än, och läkaren förklarade inte så mycket..
  • scoose

Nu ligger allting på paus ett tag.. Gällande utredningen alltså. Vi ska försöka själva nu och sedan höras i höst igen och kolla hur det går för oss, har vi ingen bebis i magen då så ska vi ställa oss i kö för fertilitetsbehandling. Så är det tänkt, men jag hoppas ju såklart att jag ska hinna få en liten knodd i magen innan dess. Längtar så mycket till det blir min tur att få skrika ut till världen att jag ska bli mamma (kommer dock vänta rätt lång tid tills kan vågar berätta för den stora massan).
    Jag kan verkligen dagdrömma om den dagen då jag får ett positivt graviditetstest, vilken otrolig lycka! Att få det bekräftat, vi ska bli mamma och pappa Jaja, en vacker dag ska vi väl allihop få vara med om detta, det gäller nog att ha tålamod, tålamod och åter igen tålamod, svårt som attan, men tyvärr är nog så fallet.Rynkar på näsan 
    Hade ÄL tis och ons, hoppas det satte sig den här gången! Har haft som mensvärk/ägglossningsvärk i 2 dagar nu, säkert bara inbillning och åter igen en släng av skengraviditet Flört

Vad är egentligen det här pergo? Kan jag också få det utskrivet till mig el är det receptfritt? Fiffig; det visade inte på ngr fel i er utredning heller va? Hur gick du tillväga för att få Pergo?

Kram på er! 

• Fiffig

Pergotime är nog främst till för att ge ägglossning (rätta mig om nån har bättre koll) men för mig som redan har egen äl hjälper den till att förstärka den. Så tror jag min läkare förklarade det. I mitt fall har det gjort att jag har fått fler äggblåsor, så kanske har våra chanser den här månaden ökat. Man får det på recept och min läkare skrev bara ut det utan att jag ens frågat om det. Visste knappt heller vad det var innan jag hämtat ut förpackningen. Många som har testat det här på fl verkar ha blivit gravida så vi hoppas så klart. Men det beror väl kanske också lite på vad man har för orsak till barnlösheten. Vi längtar också så otroooligt mycket efter att få berätta lite goda nyheter! Det första jag kommer göra är nog att börja fixa med vårt framtida barnrum! I eftermiddag visade stickan att äl är på gång så för tillfället låter jag mig hoppas lite! Kram, kram!!

• äralltupptaget

Så här står det på fass:

Pergotime är ett läkemedel som stimulerar äggproduktionen. Pergotime används vid ofrivillig barnlöshet till följd av bristfällig äggproduktion.

Och det är så jag har fått använda det- för att få igång äggproduktionen.
    Dock så jag min gynekolog varit jättenoga med  kontroller, både under tiden jag käkat det samt innan.

Jag har tex fått äta Primolut. Det är ett läkemedel som framhäver en mens , på dag 5 ( oftast vissta börjar tydligen på dag 3 har jag läst på FL) ska man börja med Pergotime. Som man sedan äter i 5 dagar tror jag det var.
    Jag fick gå på kontroll dagen före jag skulle börja med primolut för att se att allt är okey.,  sedan 1:a mensdag, för att se att allt är okey för att börja med Pergotime, sedan dag 13-14 efter 1:a mensdag för att kolla om det har blivit några "blåsor" där äggen som ska bli befruktade kan ligga.

1:a gången jag åt Pergotime var det helt "mörkt" där inne, inte en enda blåsa så det var totalt meningslöst, jag blev skitledsen och grinade så fort jag klivit ut från Sjukhuset.  Känslan att inget, inte ett jävla skit hade hänt knäckte mig.
    Men jag fick köra igång med samma veva igen, primolut - mens-pergotime och massa undersökningar igen.
    och den gången , dvs 2:a gången , fick jag ta dubbel dos av Pergotime.
    Då fick jag utslag ( TJOHO!) en blåsa på 14mm och 2 jättesmå som hon sa att det var inga som kunde bli något. Så det kändes lite bra iaf att kroppen kanske reagerade på medicinerna när man dubblade dosen.
    Så under midsommarhelgen trodde hon att jag KANSKE kunde ha ägglossning , så vi körde på som satan :)
    Så runt den 11-13 Juli eller när det var, ska jag kolla med ett grav test.
    Och visar det inget är det bara att vänta på mens , om jag får någon.
    Jag får prova "själv" en dubbeldos till av Pergotime nu när gyn har semester. Skönt.
    Man kan tydligen överreagera med Pergotime, som kan visa sig i buksmärta. Jag fick inga biverkningar alls...

• äralltupptaget

oj lite stavfel, är lite trött..

Kan tillägga att jag har oregelbunden mens som inte alls kommer 1 gång i månaden. 2011 hade jag mens 3 ggr så därför får jag äta Primolut för att få mens.. glömde skriva det

• scoose

Oj vilken resa du gör "äralltupptaget"! Men vad gör man inte för att få en liten i magen ❤
    Hihi, jag ska också ha mens då 11e, 12e juli.. Hoppas vi slipper den allihop nästa gång!
    Jag följs gärna åt lite såhär ibland om det är ok för er tjejer? Kan va skönt att ventilera lite och höra hur det går för er i eran kamp om bebis

Kämpa på och lycka till allihop, kram!!

• Steffi

Varit där.. Första barnet tog drygt två på sig att bli till.. Andra nästan tre.. Dessa mha pergo och äggstimulerande sprutor. Jättejobbig tid i vårt liv. Men så här efteråt värt alla tårar och förtvivlan.. Trean kom faktiskt till spontant! Varmt lycka till och snart är det er tur!

• scoose

Tack så mkt Steffi!
    Ja, när man väl fått sin lilla knodd är det säkert värt varenda tår, vägen dit är ju bara så olidlig
    Men jag ser det såhär, jag tror de allra flesta av oss kan få barn, för vissa går det undan medan för andra tar det sin lilla tid.. Vi kommer bli mammor, en dag! Det är bara frågan om när.. Om inte annat, när det väl blir vår tur så är vi mer än redo för att bli föräldrar och den lilla kommer vara så otroligt efterlängtad och älskad så det finns inte
    Kram

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!