• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • Fiffig

Mensen kom med besked igår, en dag tidig. Suck! Jag har hunnit bryta ihop och komma igen, finns ju inget annat alternativ. Sambon har förblivit positiv i alla fall. Och det har hänt andra roliga saker i helgen som jag har fokuserat på. Idag hämtade jag ut min andra dos med pergotime. Killen på Apoteket frågade om jag undrade över något, och jag svarade nej och att jag tagit dem förut. Varpå han lite käckt frågar, och det har funkat bra för dig eller? Ville bara snäsa tillbaka att nej, eftersom jag nu står här och hämtar ut igen funkade dom uppenbarligen inte så bra! Men... det gjorde jag såklart inte. Han hade kanske inte riktigt koll på vad pergotime används till. Så, om fyra dagar kör vi igång med ny kur. Och imorn ska jag ringa gyn och höra om mitt provsvar om jag haft ägglossning. Kram till er alla tjejer!

• äralltupptaget
    Fiffig skrev 2012-07-15 13:59:11 följande:
    Mensen kom med besked igår, en dag tidig. Suck! Jag har hunnit bryta ihop och komma igen, finns ju inget annat alternativ. Sambon har förblivit positiv i alla fall. Och det har hänt andra roliga saker i helgen som jag har fokuserat på. Idag hämtade jag ut min andra dos med pergotime. Killen på Apoteket frågade om jag undrade över något, och jag svarade nej och att jag tagit dem förut. Varpå han lite käckt frågar, och det har funkat bra för dig eller? Ville bara snäsa tillbaka att nej, eftersom jag nu står här och hämtar ut igen funkade dom uppenbarligen inte så bra! Men... det gjorde jag såklart inte. Han hade kanske inte riktigt koll på vad pergotime används till. Så, om fyra dagar kör vi igång med ny kur. Och imorn ska jag ringa gyn och höra om mitt provsvar om jag haft ägglossning. Kram till er alla tjejer!
    han ville säkert inget illa, men man tar ju allt negativt och speciellt när man är "mitt uppe i allt" känslomässigt.

nu måste jag få råd brudar, jag fick rosa flytningar i onsdags, sedan "riktig " mens i torsdags, tycker ni då att jag ska räkna dagarna from onsdag eller torsdag ?

Antingen börjar jag ta dom ikväll eller imorgon... räknar jag från min "riktiga" mensdag, dvs då den är som "normalt" så är from torsdag dvs jag börjar imorgon
    Är det verkligen såå noga ?!
  • Fiffig

Jag undrar lite samma sak här! Brukar ha brunaktiga flytningar två dagar innan den lite mer rejäla mensen kommer. Sköterskorna på gyn säger alltid att jag ska räkna från första , alltså inte dagarna med flytningar, men jag tycker det ibland är svårt att avgöra när den riktiga mensen väl är igång. Den här gången fick jag rätt kraftiga flytningar som mer var rött än brunt redan dagen innan mensdag, så jag räknar nog den dagen som dag ett istället. Borde väl inte spela någon större roll? Så på onsdag tänkte jag börja med nästa dos! Nu ska det bara gå!

• äralltupptaget
    Fiffig skrev 2012-07-15 22:31:51 följande:
    Jag undrar lite samma sak här! Brukar ha brunaktiga flytningar två dagar innan den lite mer rejäla mensen kommer. Sköterskorna på gyn säger alltid att jag ska räkna från första , alltså inte dagarna med flytningar, men jag tycker det ibland är svårt att avgöra när den riktiga mensen väl är igång. Den här gången fick jag rätt kraftiga flytningar som mer var rött än brunt redan dagen innan mensdag, så jag räknar nog den dagen som dag ett istället. Borde väl inte spela någon större roll? Så på onsdag tänkte jag börja med nästa dos! Nu ska det bara gå!
    Håller med.
    Slängde ut en tråd om detta på FL. Man ska inte räkna med "flytningsdagarna" 
    Så jag börjar imorgon!  Spännande vi kommer ha äl nästan samtidigt, om det nu funkar som det ska dvs! :)

Jag har nästan alltid 1 dag med rosaaktiga flytningar sedan dagen efter kommer "riktig" mens, dvs blodrött .
    Nu är det söndag och 4 dagar har gått, och min mens är nästan slut !  Har jättekort "mensvecka" men det kan väl inte spela någon roll?
    Har så lite att jag inte kan använda tampong ,  trosskydd räcker, så lite är det.
  • Fiffig

Så är det för mig med sen jag slutade med p-piller. Både under pilleråren och innan dom hade jag rätt så riklig och långvarig mens, nu varar den max fyra dagar och är rätt mesig. Men den här gången var den ändå rätt riklig. Kanske pergotimen har förändrat den lite. Inte brukar jag ha någon särskild mensvärk heller. Skönt iofs, men man undrar ju om allt är som det ska. Kör du dubbeldos nu? Jag fick inte höja eftersom jag fick så många äggblåsor förra gången.
    Jag är lite orolig att mina flytningar förstör mina chanser. Ibland kommer de redan dag 11 efter äl, då hinner väl eventuella ägg knappt fästa? Men min läkare har mest viftat bort det som irrelevant.

• jagvill85

Hej på er, angående apotek så förstod min man inte heller varför jag inte ville gå till samma apotek för att hämta ut nya pergo...vet att det är dumt men känner mig inte så jättebekväm med att hämta ut dessa piller. Samma sak med grav test...hann köpa flera under vårens alla skengraviditeter men försõkte gå till olika apotek Jag funderade också på det där med flytningar och "riktig mens" senast men tror inte att det kan vara så stor skillnad. Jag har blivit ordinerad att ta pillren dag3-7 så det verkar ju skilja sig från land till land dessutom. Är nu på dag 23 och började ta mensframkallande piller...för att pussla ihop min och gyns semestrar så tyckte han att jag skulle börja nu...men tãnk om jag är en av dem som få äl dag 25...dilemma! En vecka jobb ännu, en doktorsavhandling att skicka in, och sen semester!

• Fiffig

Vi har ett apotek supernära oss men där jobbar vår granne! Skulle aldrig få för mig att hämta ut min medicin där eller köpa tester!

• äralltupptaget

Ang mensen, jag har haft rätt ont , så ont att jag fått ta maxdos alvedon och ibland tom voltaren för att ens kunna fungera normalt på jobbet. :( denna gången var det bara 1 dag som jag behövde ta voltaren , sedan slutade jag blöda dag 4:a.-skönt :) Började idag min 3;e dos pergotime . Ang apotek , vissa apotek är bra andra inte. Jag har nog aldrig varit med om att känna mig obekvämd , det enda jag kan störa mig på är ibland när det är massa folk, och så pratar dom högt och tydligt så hela jävla apoteket hör vad jag har hämtat ut och vad dom är till för osv .. man kan ju sköta det lite diskret och tänka på sekretessen.... Men vissa fattar ju inte det :/

• Fiffig

Oj! Låter besvärligt med sån mensvärk! Jag har nog tur som slipper sånt. Den här gången kommer jag inte bli kollad med vul under pergo-behandlingen. Sköterskan sa att det inte behövs nu när vi vet hur min kropp svarar på medicinen. Mitt blodprov visade också att jag haft en bra ägglossning, så allt ser perfekt ut, förutom att jag inte blev gravid den här gången heller. Men nu blir det ny chans! Vilken dag i cykeln fick du äl med pergon äralktupptaget? Jag fick utslag på stickan på dag 15.

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!