• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • Ingrid1989
    äralltupptaget skrev 2012-07-12 17:19:27 följande:
    Primolut är receptbelagda , dvs en läkare eller liknande måste skriva ut dom
    såg det då jag googlade..de var av samma typ som de andra preparaten,..fanns 4 snarlika...
    ja om en vecka ska jag till läkaren...

• äralltupptaget
    FridaF skrev 2012-07-13 10:01:35 följande:
    såg det då jag googlade..de var av samma typ som de andra preparaten,..fanns 4 snarlika... ja om en vecka ska jag till läkaren...  

Lycka till hos läkaren :) Själv hämtade jag ut pergotime igår och ska börja min 3e dos på måndag , håll tummarna :) En sak som är bra är ju att jag fick mens " av mig själv " , så jag behöver inte vänta tills semestern är slut , fick inte äta Primolut utan undersökning så jag fick bara pergotim utskrivet och skulle inte mensen komma skulle jag fått vänta till aug .. dessa jävla semestrar ;)
  • Ingrid1989
    äralltupptaget skrev 2012-07-13 12:45:35 följande:
    Lycka till hos läkaren :) Själv hämtade jag ut pergotime igår och ska börja min 3e dos på måndag , håll tummarna :) En sak som är bra är ju att jag fick mens " av mig själv " , så jag behöver inte vänta tills semestern är slut , fick inte äta Primolut utan undersökning så jag fick bara pergotim utskrivet och skulle inte mensen komma skulle jag fått vänta till aug .. dessa jävla semestrar ;)

Aha.... ja det är olika... hade nog bara tur att en sköterska från kliniken inte gått på sem. än och var på gyn denna vecka. var henne jag pratade med å hon son bokade in oss...

sklnt iaf din kropp fixade detdär själv....jag är arg på min kropp för att den gör såhär:-\
  • Lillasyster82

Eftersom jag har så oregelbunden så vet jag knappt vad jag väntar på. Känner inte min kropp vilket är galet frustrerande. Hoppas på att ha ÄL nu i dagarna men tar det lika lång tid som förra gången jag fick mens så får jag vänta ytterligare 1,5 år. Deprimerande!

Ska vänta till efter semestern innan jag skaffar hjälp. Ska försöka bara slappna av och sluta tänka så mycket. Just nu är det ett väldigt stort fokus i mina tankar, spelar ingen roll vad jag gör så dyker dom upp.

Hur går det för dig, Scoose?

• Lillasyster82
    FridaF skrev 2012-07-14 07:14:46 följande:
    Aha.... ja det är olika... hade nog bara tur att en sköterska från kliniken inte gått på sem. än och var på gyn denna vecka. var henne jag pratade med å hon son bokade in oss...

sklnt iaf din kropp fixade detdär själv....jag är arg på min kropp för att den gör såhär:-\

Hej FridaF!

Jag känner igen mig, är också arg och frustrerad över min kropp. Förstår sällan vilka signaler den ger mig. Riktigt jobbigt. Hoppas det löser sig för dig!

Peppkram
  • Ingrid1989
    Lillasyster82 skrev 2012-07-14 07:32:18 följande:
    Hej FridaF!

Jag känner igen mig, är också arg och frustrerad över min kropp. Förstår sällan vilka signaler den ger mig. Riktigt jobbigt. Hoppas det löser sig för dig!

Peppkram

tack. betyder mycket
  • scoose

Det går bra för mig, även om jag ännu inte tror att det är sant! Helt sjukt att lilla jag faktiskt kunde bli gravid! Många tankar som snurrar i huvudet nu...
    Önskar er allihop ett stort lycka till, ni är så jäkla värda att bli mammor så det finns inte!
    Sluta inte kämpa, en dag blir det er tur!

Många kramar till er!

• ebbe85
    jagvill85 skrev 2012-07-11 18:11:43 följande:
    Hej på er o grattis än en gång scoose! Välkommen ebbe85.Det låter som du varit med om en hel del! Styrkekram till dig och hoppas att vinden vänder för dig i sommar! Hur går det för fiffig o äralltupptagen, bim på kommande!Känns det som nåt är på gång? :) Hade själv tid hos gyn idag för att göra tredje vul cd19 för första pergoenkel kuren. Var förväntansfull eftersom jag haft ont i äggstockarna sen i måndags...men icke, det vara bara slemhinnan som växt till sig Men som sagt, verkar ju som om många behõvt åtminstone dubbeldos så hoppas det funkar med trippeldos nu nästa gång! Annars blir det injektioner, låter lite jobbigt, nån med erfarenhet av det?

Tack för välkomnandet Jagvill85!
    Det lättar ju faktiskt en del bara att ha kontakt med andra i samma sits
    Är glad att jag hittade hit, hoppas vi alla kan stötta varandra!
    Kramar till er alla   
  • äralltupptaget

Jag känner inte heller min kropp så bra sedan jag bestämde mig för att sluta med p-piller :( det är sååå frustrerande !! Det jag ändå tycker är "skönt " med utredningen är att nu är bollen i rullning , när jag fick höra " vi måste vänta 1,5 år innan vi går vidare " ville jag bara dö , var jättedeppig och det kändes som att det aldrig kommer bli min tur ...

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!