scoose skrev 2012-07-10 09:58:34 följande:
Tack! Går omkring i ett lyckorus här hemma, ska snart till jobb. Känns som dagen kommer gå hur lätt och fort som helst
Vågar inte hoppas på ngt till 100% ännu dock... (även fast jag egentligen gör det innerst inne)...
Jag har bölat och skrattat omvartannat hela morgonen :-P
Lillsyster82: Är det så att jag bör vänta tills imornbitti med det digitala? På hemsidan står det att jag kan få ett tillförlitligt test dygnet runt om man är på bim och framåt.. Men jag håller med, det känns ju säkrast att ta på morgonen! Dock vet jag inte om jag har nerver till att vänta, haha.. Känner jag mig själv rätt kommer jag slita upp testet så fort jag kommit innanför dörren
Kram på er alla!!
Kan bara sätta mig in i den situationen, måste vara svårt att smälta och verkligen förstå att det är sant. Kommer troligtvis ha samma reaktion som dig den dagen det är min tur. Förstår också om du inte orkar vänta ända till imorgon att testa igen, hade säkert inte jag heller gjort även om det säkraste hade varit att vänta. Som jag förstått det så finns det vissa som det kan ta upp till en vecka efter BIM innan det ger utslag men vi är ju så olika så man vet ju inte hur man fungerar. Blir det åter plus ikväll så har det ju svart på vitt dessutom.
äralltupptaget skrev 2012-07-10 12:11:33 följande:
oj vi är nästan i samma sits. Jag slutade med p-piller i juni 2010 då satte vi igång att försöka på riktigt.
INnan dess käkade jag p-piller, minns inte vad dom hette, och hade ingen mes alls. Så under drygt 5 sista åren med p-piller hade jag ingen mens vilket var skönt, men nu undrar man om det var så bra för kroppen..
Nåväl, vi försökte och försökte men mensen kom inte tillbaka, efter 7 månader sökte jag hjälp, fick inte först komma eftersom jag inte försökt i 1.5 år.. men jag tjatade til mig en tid hos en privat klinik där jag även går idag.
Iaf så konstaterade hon att jag har pcos och rekomenderade att jag skulle minska i vikt.. :(
Istället ökade jag i vikt eftersom jag blev så jävla deppriomerad. :(
Ja, det är inte lätt att hålla sig i skinnet när man är deppig. Har verkligen fått erfara att jag äter för att döva mina känslor. Nu när jag försöker att inte göra det så blir det väldigt mycket känslor som skall komma ut vilket ibland tär på mig eftersom jag inte är van. Dessutom så tror jag att efter som jag dämpat mina känslor tidigare och inte låtit dem komma ut så kan det nu bli dubbel effekt när jag faktiskt tillåter mig att känna och deppa.
Minska du i vikt när du åt Metformin? Min läkare pratade om att hon kunde skriva ut sånna till mig men var vid det tillfället inte intresserad. Känner dock nu att har jag inte lyckats gå ner de sista i vikt till efter semestern så kommer jag nog fråga om dem. Vill så gärna att det ska hända något snart så har inte så mycket tålamod längre med andra alternativa metoder.
Vet du om du får ägglossning när du äter pergotime? Har du kollat med ÄL-stickor?
Hoppas verkligen att alla nu kan få ett plus, det skänker mig hopp om att jag också kommer kunna få ett förr eller senare - är nog därför jag faktiskt kan glädjas åt er när ni får era plus och inte bli arg, besviken eller avundsjuk för att det inte var jag.
Tack för att ni finns och vill dela med er!
Kram på er alla!