• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • äralltupptaget

kämpa på !! :)

Ja det verkar som att det kan vara STOR skillnad att gå privat eller ej.

Jag fick ett läkemedel som heter Methformin, av den gick jag ner 4 kg. Äter den fortfarande.
    Ett tips att fråga efter. :)

Nu har jag ätit min 4:e dos pergotime, och ska på VUL den 29 aug ÅHH jag hoppas det ser fint ut med massa "blåsor"  :)

• Lillasyster82

Håller verkligen tummarna för dig äralltupptaget!

Min barnmorska pratade också om det när jag var där senast, då jag även fick beskedet att jag var tvungen att gå ner 5 kg. Då kände jag för att jag ville försöka själv. Hade inte min mens kommit så snart inpå förra gången hade jag nu efter semestrarna frågat om preparatet men för tillfället går jag och hoppas på att mensen håller på att stabiliserar sig med hjälp av den kinesiska akupunkturen och LCHF, är helt säker på att de är det två sakerna som gjort att jag haft mens så nära inpå varandra. Som sagt nu hoppas jag bara på en till eller varför inte resultatet gravid på ett test... Får jag inte det så kommer jag gå tillbaka till barnmorskan och hoppas på att få methformin utskrivet.

Ska nu göra allt för att det faktiskt blir något inom ett halvår, hade passat så perfekt i tiden eftersom min man troligtvis ska jobba utomlands under 1-2 år med start nästa höst. Hade varit perfekt att ha en liten då så kunde jag hänga med, om inte så vet jag inte hur jag ska göra. Vill ju gärna vara där han är men frågan är om jobb eller vad jag ska hitta på för att sysselsätta mig... Men det löser sig.

Ja, nu kämpar vi vidare! :) 

• äralltupptaget
    Lillasyster82 skrev 2012-08-23 21:08:20 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig äralltupptaget!

Min barnmorska pratade också om det när jag var där senast, då jag även fick beskedet att jag var tvungen att gå ner 5 kg. Då kände jag för att jag ville försöka själv. Hade inte min mens kommit så snart inpå förra gången hade jag nu efter semestrarna frågat om preparatet men för tillfället går jag och hoppas på att mensen håller på att stabiliserar sig med hjälp av den kinesiska akupunkturen och LCHF, är helt säker på att de är det två sakerna som gjort att jag haft mens så nära inpå varandra. Som sagt nu hoppas jag bara på en till eller varför inte resultatet gravid på ett test... Får jag inte det så kommer jag gå tillbaka till barnmorskan och hoppas på att få methformin utskrivet.

Ska nu göra allt för att det faktiskt blir något inom ett halvår, hade passat så perfekt i tiden eftersom min man troligtvis ska jobba utomlands under 1-2 år med start nästa höst. Hade varit perfekt att ha en liten då så kunde jag hänga med, om inte så vet jag inte hur jag ska göra. Vill ju gärna vara där han är men frågan är om jobb eller vad jag ska hitta på för att sysselsätta mig... Men det löser sig.

Ja, nu kämpar vi vidare! :) 
    haha vi är nästan i samma sits. Min man ska också iväg och jobba så , jag känner samma hade varit perfekt att kunna vara mammaledig då och känga på :)

5 kg är inte så mycket, men kan ändå vara kämpigt att gå ner.
    Jag har försökt göra små framsteg, att sluta dricka läsk, inte äta godis ( fast jag fuskar ibland , men då tar jag plockgodis och bara en liten påse för max 15 kr)
    Sedan försöker jag gå mycket, 1 timme minst 3 ggr i veckan.
    Har väl inte blivit så mycket nu under sommaren men jag ska ta tag i det där .
    Tror jag ska börja gå på gym också. Dom har öppnat ett gym i min hemstad som bara tar 199:- /månad perfekt! Känner att jag inte vill lägga 5-6000:- på er årskort som det annars kostar på andra gym.

Kan du inte berätta mer om den där kinesiska akupunkturen, hur funkar det ? vad handlar det om ?
    Hur har du reagerat ?  det lät mycket intressant.
    Har dock prövat akupunktur 2 ggr tidigare för min rygg men jag mådde så jäkla illa efter behandlingarna så jag slutade med det.. yr och kräktes.

• Lillasyster82
    äralltupptaget skrev 2012-08-24 09:51:31 följande:
    haha vi är nästan i samma sits. Min man ska också iväg och jobba så , jag känner samma hade varit perfekt att kunna vara mammaledig då och känga på :)

5 kg är inte så mycket, men kan ändå vara kämpigt att gå ner.
    Jag har försökt göra små framsteg, att sluta dricka läsk, inte äta godis ( fast jag fuskar ibland , men då tar jag plockgodis och bara en liten påse för max 15 kr)
    Sedan försöker jag gå mycket, 1 timme minst 3 ggr i veckan.
    Har väl inte blivit så mycket nu under sommaren men jag ska ta tag i det där .
    Tror jag ska börja gå på gym också. Dom har öppnat ett gym i min hemstad som bara tar 199:- /månad perfekt! Känner att jag inte vill lägga 5-6000:- på er årskort som det annars kostar på andra gym.

Kan du inte berätta mer om den där kinesiska akupunkturen, hur funkar det ? vad handlar det om ?
    Hur har du reagerat ?  det lät mycket intressant.
    Har dock prövat akupunktur 2 ggr tidigare för min rygg men jag mådde så jäkla illa efter behandlingarna så jag slutade med det.. yr och kräktes.

När det gäller akupunkturen så fick jag rekommendationen av en bekant som tidigare varit på svensk akupunktur men utan resultat, när hon sedan gick på kinesisk akupunktur så hände det saker... Hon blev gravid och har idag barn. :)

Man kan reagera väldigt olika på akupunktur och det handlar säkert om vad det är för obalanser man har i kroppen och hur kraftiga de är. Själv blev jag också riktigt dålig första gången jag var där och så var jag jätte trött. Den natten sov jag 12 timmar men det var vad kroppen behövde så är glad att jag tillät mig själv att lyssna till kroppen. Tycker det är så lätt att missa den biten och tror det i många fall är därför jag mår som jag mår. Bara några dagar efter den behandlingen fick jag mensen - så mensen var alltså på gång redan och tror det har med min kostomläggning att göra.

Gången därefter så hade jag inte längre samma obalans i kroppen och därför reagerade jag inte alls lika kraftigt. Hade ungefär två veckor mellan dessa tillfällena. Jag var lite tröttare än normalt men annars inga speciellt märkbara effekter förutom att jag kände mig mer harmonisk och fått tillbaka lite energi.

Nästa tillfället vilket var bara för ett par dagar sedan, då hade det gått ca 1 månad mellan och hon kunde se ytterligare förbättrningar hos mig. Innan denna gången så hade jag haft mens igen, 49 dagars cykel. :)

Varje gång jag varit där har hon satt nålar på lite olika ställen beroende på vad som behövts just den gången. Hon ser till helheten vilket i viktigt, även om jag kom dit för en specifik orsak så undersöker hon om det finns något som jag kanske inte själv kan relatera till. Ibland kan det ju vara så att man har ont i ryggen men egentligen sitter problemt i höften som sitter snett. Behandlar man då bara ryggen kommer man aldrig bli bra eftersom grundproblemet fortfarande är kvar.

Jag känner mig i alla fall mer harmonisk nu än när jag först startade akupunkturen och är säker att akupunkturen är en stor bidragande orsak. Har inte samma svackor längre heller gällande psyket även om de också kommer.
  • jagvill85

Hej, kinesisk akupunktur låter intressant.Vad grundar sig det på, jag menar hur kan "läkaren" veta var nålarna skall stickas etc? Är lite väl veteskaplogt lagd för att kunna lita på nåt som inte är vetenskapligt bevisat :-P Men huvudsaken är ju att man mår bättre! Har en fråga till er, hur ser er jobbsituation ut? Jag skall avsluta min doktorsavhandling nu i höst och har börjat söka jobb....hoppas på att hitta ett jibb och på bli gravid men det är kanske inte så bra att börja ett nytt jobb med att berätta att man är gravid. Förstår ni vad jag menar? Hur tånker ni? Om ingen mens kommit nästa vecka ska jag framkalla den med p-piller och sen bõrja med sprutor spännande! Min gyn ville att jag skulle börja medcbsprutorna under min San Fransiso jobbresa...stressar ren med hur jag ska få med dem på flyget och hur jag skall lycoas med 9 timmars tidsskillnad... Ha en skön helg!

• vimsan06
    Ojsan skrev 2012-06-29 23:30:07 följande:
    För oss tog det drygt 2 år. Jag trodde att det blivit försent när jag var nästan 35 år. Vi hade gett upp hoppet när jag plussade i början av november. Det var väldigt jobbigt med alla kommentarer om att vi MÅSTE skaffa barn innan det är försent, när det var precis det som  vi slet väldigt  ont över. BM tror att det kan ha varit att vi gett upp och jag började slappna av och förberett mig för ett liv utan barn som gjorde att jag tillslut blev gravid.

kanske en liten gammal modig bm? Som tänkte att spermierna fäster bättre i ägget och att ägget stannar kvar om man slappnar av..skulle gärna höra henne utveckla denna teori. Får hoppas iaf att hon inte sitter och skuldbelägger andra som just nu inte blir gravida. Genom att säga saker som "sluta tänka på det så mycket" "du spänner dig för mycket"

Det är ju absurbt. Självklart är det jättemånga som blivit med barn i samma stund dom slutat försöka. Uppenbarligen blir folk gravida mitt under adoption. Men precis lika många blir det när dom försöker som allra mest och bara hoppas på plusset varje vakna stund

ts håll ut.    
  • Lillasyster82
    jagvill85 skrev 2012-08-24 18:03:07 följande:
    Hej, kinesisk akupunktur låter intressant.Vad grundar sig det på, jag menar hur kan "läkaren" veta var nålarna skall stickas etc? Är lite väl veteskaplogt lagd för att kunna lita på nåt som inte är vetenskapligt bevisat :-P Men huvudsaken är ju att man mår bättre! Har en fråga till er, hur ser er jobbsituation ut? Jag skall avsluta min doktorsavhandling nu i höst och har börjat söka jobb....hoppas på att hitta ett jibb och på bli gravid men det är kanske inte så bra att börja ett nytt jobb med att berätta att man är gravid. Förstår ni vad jag menar? Hur tånker ni? Om ingen mens kommit nästa vecka ska jag framkalla den med p-piller och sen bõrja med sprutor spännande! Min gyn ville att jag skulle börja medcbsprutorna under min San Fransiso jobbresa...stressar ren med hur jag ska få med dem på flyget och hur jag skall lycoas med 9 timmars tidsskillnad... Ha en skön helg!

Hej!

Här kan du läsa mer om akupunktur, det är Christina som jag går till på behandling. Dessutom är akupunktur en behandlingsform som är accepterad av "skolmedicinen" idag, minns att min syster fick remiss till en akupunktör efter hennes förlossning. Som jag förstått det så finns det en vetenskap och forskning bakom just denna behandlingsform. I och för sig inte därför jag valde den utan för jag blivit rekommenderad då andra med liknande bekymmer blivit hjälpta. Nu efter att jag gått inser jag också att det händer något i kroppen som är till det positiva - tror inte det bara handlar om placeboeffekten (även om den är väldigt stark) för jag har reagerat lite olika efter de olika tillfällena jag varit där. Och som du skriver det viktigaste är ju att man mår bättre och det gör jag även om det känns som jag fortfarande har lång väg att gå. För i slutändan så måste jag ju hitta problemet till varför jag är där jag är idag och ta itu med den, akupunktur och andra behandlingsmetoder kan bara hjälpa till på traven för att uppnå ett välmående.

Jag har jobbat ett tag men när vi väl började försöka så hade vi båda precis tagit en nyanställning. Sitter lite i den situationen nu att jag funderar på att jag vill byta men känner som dig, vill ju inte börja på något nytt och sedan säga att jag är gravid. Det är en svår situation men med erfarenhet så vet jag ju också att det kan ta lång tid innan det händer något och varför då sumpa chansen till att byta till ett nytt jobb och utvecklas mer.

Hur har det gått för dig, blivit någon mens än? Har du hunnit börja med sprutorna?

Ha det gott!
    Kram
  • Lillasyster82

Hur går det själv äralltupptaget?

Själv har jag tagit tag i mitt liv igen och är tillbaka på banan efter att ätit allt som kommit i min väg under 2 månaders tid. Jag har inte mått bra av det men har varit för lat att göra något åt det. Dessutom så är jag sockerberoende är bara att kosntatera, varför skulle jag annars äta det som inte är bra för mig. Min kropp reagerar ganska snart när jag ätit dåligt, magen börjar krångla och efter ett par veckor kommer mina eksem på händerna tillbaka.

Sen väntar jag på ägglossning - hoppas den kommer de närmsta dagarna men det vet man ju aldrig. Kan bli helt galet frustrerad över att jag inte vet hur min kropp förväntas bete sig.

Kramar

• Fiffig

För oss går det inte alls... som vanligt! Vår tredje och sista kur med pergotime verkar ha misslyckats också. Mensen har inte kommit än, men det gör den närsom. Har tagit mitt livs första grav-test och det var minus. Men nu har jag ringt gyn och så fort vi tagit några kompletterande prover så skickas vår remiss till ivf! Känns rätt okej ändå. Har ingen några goda nyheter?

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!