äralltupptaget skrev 2012-08-24 09:51:31 följande:
haha vi är nästan i samma sits. Min man ska också iväg och jobba så , jag känner samma hade varit perfekt att kunna vara mammaledig då och känga på :)
5 kg är inte så mycket, men kan ändå vara kämpigt att gå ner.
Jag har försökt göra små framsteg, att sluta dricka läsk, inte äta godis ( fast jag fuskar ibland , men då tar jag plockgodis och bara en liten påse för max 15 kr)
Sedan försöker jag gå mycket, 1 timme minst 3 ggr i veckan.
Har väl inte blivit så mycket nu under sommaren men jag ska ta tag i det där .
Tror jag ska börja gå på gym också. Dom har öppnat ett gym i min hemstad som bara tar 199:- /månad perfekt! Känner att jag inte vill lägga 5-6000:- på er årskort som det annars kostar på andra gym.
Kan du inte berätta mer om den där kinesiska akupunkturen, hur funkar det ? vad handlar det om ?
Hur har du reagerat ? det lät mycket intressant.
Har dock prövat akupunktur 2 ggr tidigare för min rygg men jag mådde så jäkla illa efter behandlingarna så jag slutade med det.. yr och kräktes.
När det gäller akupunkturen så fick jag rekommendationen av en bekant som tidigare varit på svensk akupunktur men utan resultat, när hon sedan gick på kinesisk akupunktur så hände det saker... Hon blev gravid och har idag barn. :)
Man kan reagera väldigt olika på akupunktur och det handlar säkert om vad det är för obalanser man har i kroppen och hur kraftiga de är. Själv blev jag också riktigt dålig första gången jag var där och så var jag jätte trött. Den natten sov jag 12 timmar men det var vad kroppen behövde så är glad att jag tillät mig själv att lyssna till kroppen. Tycker det är så lätt att missa den biten och tror det i många fall är därför jag mår som jag mår. Bara några dagar efter den behandlingen fick jag mensen - så mensen var alltså på gång redan och tror det har med min kostomläggning att göra.
Gången därefter så hade jag inte längre samma obalans i kroppen och därför reagerade jag inte alls lika kraftigt. Hade ungefär två veckor mellan dessa tillfällena. Jag var lite tröttare än normalt men annars inga speciellt märkbara effekter förutom att jag kände mig mer harmonisk och fått tillbaka lite energi.
Nästa tillfället vilket var bara för ett par dagar sedan, då hade det gått ca 1 månad mellan och hon kunde se ytterligare förbättrningar hos mig. Innan denna gången så hade jag haft mens igen, 49 dagars cykel. :)
Varje gång jag varit där har hon satt nålar på lite olika ställen beroende på vad som behövts just den gången. Hon ser till helheten vilket i viktigt, även om jag kom dit för en specifik orsak så undersöker hon om det finns något som jag kanske inte själv kan relatera till. Ibland kan det ju vara så att man har ont i ryggen men egentligen sitter problemt i höften som sitter snett. Behandlar man då bara ryggen kommer man aldrig bli bra eftersom grundproblemet fortfarande är kvar.
Jag känner mig i alla fall mer harmonisk nu än när jag först startade akupunkturen och är säker att akupunkturen är en stor bidragande orsak. Har inte samma svackor längre heller gällande psyket även om de också kommer.