• Fiffig

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag vet precis hur det känns scoose, tyvärr! Har också försökt och försökt men inget händer. Har också gjort en utredning som inte visat något fel, men det går ju inte ändå Jag är så rädd för hur jag ska må om vi går igenom ivf utan att lyckas, jag mår ju redan jättedåligt nu över det här! Kram på dig!

• Fiffig

Det måste väl ändå vara innehavaren av känslan som avgör när man är ofrivilligt barnlös eller ej, tycker i alla fall jag. Vem kan egentligen avgöra vem som har väntat och längtat länge "nog" annat än en själv? Men visst är det bra att inte deppa ihop, fast ibland måste man ändå få tillåta sig själv att vara ledsen. Så tänker jag!

• Fiffig

Heja dig scoose! Vi har också "bara" försökt i ett år, men hade vi valt själva hade vi ju haft en liten nyfödd hos oss nu: alltså är vi ofrivilligt barnlösa! Fast än så länge vill jag hoppas och tro att detta snart ska lösa sig och att även vi strax får uppleva glädjen i att berätta för omgivningen att vi ska få barn. Har du fått någon plan efter din utredning, ska ni prova någon medicinering eller så? Älta så mycket du behöver, och stor kram tillbaks till dig!

• Fiffig

Äralltupptaget: jag har också börjat med pergo nyss! Väntar ägglossning när som. Hur långt har du kommit?

• Fiffig

Äralltupptaget: jag har motsatt ditt problem verkar det som. Jag fick fem äggblåsor nu av min första enkeldos av pergotime. Av dem var tre snart redo att lossna. Klart man hoppas, men nu har jag blivit lite lätt avtrubbad. Jag har väldigt svårt att se det framför mig; att vi skulle få ett positivt graviditetstest. Men, men, vi bara ska lyckas!

• Fiffig
    tja, kan man ha MVG i äggblåsbildning så kanske jag är nära! Bara det är något i dem nu! Min ägglossning har inte kommit än, vilket stressar mig lite. Fast jag har läst att den brukar bli senare av pergotimen. Hoppas det är så och att den kommer snart. På vul i fredags var minst en av blåsorna ca 19 mm så det borde väl snart vara dags? Har för dålig koll på det här än, och läkaren förklarade inte så mycket..
  • Fiffig

Pergotime är nog främst till för att ge ägglossning (rätta mig om nån har bättre koll) men för mig som redan har egen äl hjälper den till att förstärka den. Så tror jag min läkare förklarade det. I mitt fall har det gjort att jag har fått fler äggblåsor, så kanske har våra chanser den här månaden ökat. Man får det på recept och min läkare skrev bara ut det utan att jag ens frågat om det. Visste knappt heller vad det var innan jag hämtat ut förpackningen. Många som har testat det här på fl verkar ha blivit gravida så vi hoppas så klart. Men det beror väl kanske också lite på vad man har för orsak till barnlösheten. Vi längtar också så otroooligt mycket efter att få berätta lite goda nyheter! Det första jag kommer göra är nog att börja fixa med vårt framtida barnrum! I eftermiddag visade stickan att äl är på gång så för tillfället låter jag mig hoppas lite! Kram, kram!!

• Fiffig

Klart vi kan följas åt scoose! Jag har ingen direkt i min omgivning som jag kan prata med det här om, om jag inte räknar sambon, och han orkar nog inte alltid höra mitt ältande även om han inte klagar!

Äralltupptaget; jag har nog överreagerat deluxe på pergon. Jag är helt knasig i magen, gasig, ständigt hungrig och har världens magknip! Känner mig också svullen över magen. Vårt gyn har som tur var inte semesterstängt, så vi får fortsätta med nästa kur och ny kontroll om det inte funkar den här gången.

Kramen

• Fiffig

Kul att vi är fler som kan peppa varann, även om det så klart inte är kul att så många är barnlösa!
    Jagvill85: misströsta inte, får du testa dubbeldosen nu kanske? Du ska se att du snart får ägglossning.
    Jag har nog haft min nyss, på måndag ska jag ta ett blodprov för att kolla det. Idag är mina bröst tokömma, vågar inte ens analysera vad det kan betyda. Tur vi har fullt upp att fixa med vårt hus! Ha det gott alla! Hoppas solen skiner på er!

• Fiffig

Men man kan alltid få hoppas liite! Jag har också jätteömma bröst nu, fast det har jag haft en del cykler innan. Men man hoppas ju lika mycket varje gång! Ja, stackars sambon får höra om alltifrån äl-sekret till mens här. Inte lätt för honom att ha koll på allt! Vi kanske skulle få våra sambos att skaffa inloggning här också, och ha en egen stödgrupp

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!