• Fiffig

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Åh grattis!! Hoppas det blir många fler positiva nyheter här i tråden snart! Kram!

• Fiffig

Hej alla! Är på semester igen och försöker tänka bort att bim närmar sig. Än så länge känns det som det brukar, alltså inget alls, förutom lite ömma bröstvårtor. Har inte så mycket hopp om att det har funkat den här gången
    Men åh, jagvill85! Så typiskt! Ska du börja en ny tablettomgång nu då?

• Fiffig

Jag bara väntar på mina spottings här också! Kommer idag eller imorgon, det är jag tvärsäker på. Springer på toa hela tiden för att kolla. Så deppigt! Fast nu har vi semester och jag försöker fokusera på det istället. Göra roliga saker och försöker glömma det här med barnverkstaden.

• Fiffig

Mensen kom med besked igår, en dag tidig. Suck! Jag har hunnit bryta ihop och komma igen, finns ju inget annat alternativ. Sambon har förblivit positiv i alla fall. Och det har hänt andra roliga saker i helgen som jag har fokuserat på. Idag hämtade jag ut min andra dos med pergotime. Killen på Apoteket frågade om jag undrade över något, och jag svarade nej och att jag tagit dem förut. Varpå han lite käckt frågar, och det har funkat bra för dig eller? Ville bara snäsa tillbaka att nej, eftersom jag nu står här och hämtar ut igen funkade dom uppenbarligen inte så bra! Men... det gjorde jag såklart inte. Han hade kanske inte riktigt koll på vad pergotime används till. Så, om fyra dagar kör vi igång med ny kur. Och imorn ska jag ringa gyn och höra om mitt provsvar om jag haft ägglossning. Kram till er alla tjejer!

• Fiffig

Jag undrar lite samma sak här! Brukar ha brunaktiga flytningar två dagar innan den lite mer rejäla mensen kommer. Sköterskorna på gyn säger alltid att jag ska räkna från första , alltså inte dagarna med flytningar, men jag tycker det ibland är svårt att avgöra när den riktiga mensen väl är igång. Den här gången fick jag rätt kraftiga flytningar som mer var rött än brunt redan dagen innan mensdag, så jag räknar nog den dagen som dag ett istället. Borde väl inte spela någon större roll? Så på onsdag tänkte jag börja med nästa dos! Nu ska det bara gå!

• Fiffig

Så är det för mig med sen jag slutade med p-piller. Både under pilleråren och innan dom hade jag rätt så riklig och långvarig mens, nu varar den max fyra dagar och är rätt mesig. Men den här gången var den ändå rätt riklig. Kanske pergotimen har förändrat den lite. Inte brukar jag ha någon särskild mensvärk heller. Skönt iofs, men man undrar ju om allt är som det ska. Kör du dubbeldos nu? Jag fick inte höja eftersom jag fick så många äggblåsor förra gången.
    Jag är lite orolig att mina flytningar förstör mina chanser. Ibland kommer de redan dag 11 efter äl, då hinner väl eventuella ägg knappt fästa? Men min läkare har mest viftat bort det som irrelevant.

• Fiffig

Vi har ett apotek supernära oss men där jobbar vår granne! Skulle aldrig få för mig att hämta ut min medicin där eller köpa tester!

• Fiffig

Oj! Låter besvärligt med sån mensvärk! Jag har nog tur som slipper sånt. Den här gången kommer jag inte bli kollad med vul under pergo-behandlingen. Sköterskan sa att det inte behövs nu när vi vet hur min kropp svarar på medicinen. Mitt blodprov visade också att jag haft en bra ägglossning, så allt ser perfekt ut, förutom att jag inte blev gravid den här gången heller. Men nu blir det ny chans! Vilken dag i cykeln fick du äl med pergon äralktupptaget? Jag fick utslag på stickan på dag 15.

• Fiffig

Hallå där! Har alla semester nu eller? Nu har jag ätit färdigt min pergo för den här gången. Äl blir nog till helgen. Hur går det för dig äralltupptaget? Väntar du också på ägglossning? Den här gången tycker jag att jag inte känner nåt särskilt ännu. Är bara lite knasig i magen, men det kanske lika gärna kan bero på semester och andra matvanor. Får för mig att magen var lite mer öm vid det här laget förra omgången, men jag minns inte riktigt säkert. Hoppas ni alla i tråden har en riktigt skön sommar!

• Fiffig

Jag har heller ingen mens kvar på dag fem. Dag fyra är det mest lite sporadiska flytningar. Men det ska tydligen inte spela nån roll har min gyn sagt när jag frågat. Mensen har varit sparsam sen jag slutade med p-piller, och nu är den väl om möjligt ännu mer sparsam med pergon.

• Fiffig

Jag är på dag 13 idag och tog första äl-testet vid lunch, som inte visade något. Förra gången fick jag utslag på dag 14 och 15 så vi får se imorgon. Vi har kört varannan dag här hursom, för att inte missa något. Kan inte hjälpa det men jag känner mig extremt pessimistisk inför den här omgången. Suck. Vill liksom bara få det överstökat. Känner du något av tabletterna än äralltupptaget?

• Fiffig

Jag testar mig någon gång mellan kl 10 och 20. En gång köpte jag RFSUs test och då stod det att det är då man har som mest av det där som testet mäter i urinen. Oftast blir det på eftermiddan, men jag har jättesvårt att hålla mig fyra timmar. Kissar betydligt oftare än så normalt! Använder stav från billiga tester.

Lite skönt att inte tänka på allt dag och natt för en gångsskull tycker jag. Tankarna får liksom lite semester och jag har känt mig lite gladare för det jag har. Men nu när det snart är dags att vänta på mens kommer det nog vara som vanligt... Ett evigt analyserande. Ja, ja! Fick du också tre pergokurer utskrivet äralltupptaget? Har er gyn pratat om nästa steg om det inte händer nåt? För oss blir det remiss till ivf sen, men där är nog väntetiden lååång.

• Fiffig

Sprutor är inget jag gillar direkt, och tyvärr är det även en av sambons värsta fobier men blir det så att vi måste får man väl bita ihop! Vi har funderat lite över om det kan vara värt att pröva inseminering privat i väntan på ivf, om det nu inte tar sig. Men det är förutsatt att det är någon ide för oss med vår situation och om priset är rimligt. Vi får se. Känns som att jag gärna slipper ivf om det går. Det är väl en rätt tuff behandling vad jag har förstått utifrån andra. Har du fått nåt utslag på äl-testet än? Jag har nu hållit mig i snart fyra timmar och får äntligen gå och kissa

• Fiffig

Inga goda nyheter här. Mensen kom lite smått i går. Deppigt...

• Fiffig

Vet precis hur det känns! Har också en kur kvar, sista tabletten på lördag. Men ser det bara som en transportsträcka tills vi får skicka in vår remiss till ivf.

• Fiffig

För oss går det inte alls... som vanligt! Vår tredje och sista kur med pergotime verkar ha misslyckats också. Mensen har inte kommit än, men det gör den närsom. Har tagit mitt livs första grav-test och det var minus. Men nu har jag ringt gyn och så fort vi tagit några kompletterande prover så skickas vår remiss till ivf! Känns rätt okej ändå. Har ingen några goda nyheter?

• Fiffig

Jag har spolat mig! Läs inte alla skräckhistorier om det, min gick jättebra. Visst kändes det lite obehagligt men det var absolut inte outhärdligt. Nu hade jag fri passage iofs. Har man stopp kan det säkert kännas lite mer. Jag tog två Alvedon en timma innan ingreppet och försökte slappna av så mycket jag kunde i gynstolen. Tror det hjälpte mig. Nu tog jag ledigt hela dagen, men hade kunnat jobbat direkt efteråt. Det kommer gå fint för dig också!

• Fiffig

Jagvill: jag behövde inget sånt vid spolningen. Fick inga besvär efteråt heller trots att vi gick raka vägen hem och "myste" eftersom det var ägglossning på gång då. Är kanske olika beroende vem man går till, men där jag var pratade ingen om antibiotika eller risk för infektion.

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!