• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • äralltupptaget

Ja ha , idag fick jag rosa flygningar så nu kommer väl mensen. Hur man mår psykiskt ? Ja du, vissa dagar bryter jag ihop totalt och tänker att jag kommer bli barnlös sur kärring. Åldern är också något jag tänker på , jag är 32 år , snart kommer min ålder göra det ännu svårare ... Men vissa dagar går det bättre. Tex då kompisar med barn inte har sovit på längre, då man hittar på saker helt oplanerat och inser att livet utan barn också går bra. Men , jag vill verkligen ha ett eget litet barn, min man har 2 barn sedan tidigare så vi är.inte helt barnlösa , men jag vill som sagt ta ett eget barn. Vi ska nog bara ha 1 till :)

• Fiffig

Jag bara väntar på mina spottings här också! Kommer idag eller imorgon, det är jag tvärsäker på. Springer på toa hela tiden för att kolla. Så deppigt! Fast nu har vi semester och jag försöker fokusera på det istället. Göra roliga saker och försöker glömma det här med barnverkstaden.

• jagvill85

Ja FridaF, det verkar som om en enkeldos inte hade nån super effekt på mig. Min gyn tyckte att jag direkt kan ta p-piller för att sätta igång mensen för annars kan det dröja ifall jag måste vänta på egen mens eftersom jag har pco. Och sen blir det trippeldos.Men ifall du inte har pco utan regelbunden mens är så borde den väl komma snart :) Hur vet du att du inte haft äl?

• Ingrid1989
    jagvill85 skrev 2012-07-12 08:15:12 följande:
    Ja FridaF, det verkar som om en enkeldos inte hade nån super effekt på mig. Min gyn tyckte att jag direkt kan ta p-piller för att sätta igång mensen för annars kan det dröja ifall jag måste vänta på egen mens eftersom jag har pco. Och sen blir det trippeldos.Men ifall du inte har pco utan regelbunden mens är så borde den väl komma snart :) Hur vet du att du inte haft äl?

jaha...

dom tog ju blodprov på både dag 5 och 22 i cykeln..

på dem såg de att jag inte haft äl och ja..därmed har kroppen hakat upp sig...nej den kommer nog inte övht...dag 53 nu... på dag60 ska jag på gynkoll....:-\
  • jagvill85
    FridaF skrev 2012-07-12 09:47:07 följande:
    jaha... dom tog ju blodprov på både dag 5 och 22 i cykeln.. på dem såg de att jag inte haft äl och ja..därmed har kroppen hakat upp sig...nej den kommer nog inte övht...dag 53 nu... på dag60 ska jag på gynkoll....:-\

Okej, knepigt om inte mensen kommer Det är väl bara att försöka vara tålmodig och se vad gyn säger, det löser sig nog Hold on! Vi väntar tillsammans!
  • Ingrid1989
    jagvill85 skrev 2012-07-12 11:03:12 följande:
    Okej, knepigt om inte mensen kommer Det är väl bara att försöka vara tålmodig och se vad gyn säger, det löser sig nog Hold on! Vi väntar tillsammans!

hum...tålamodet försvann för länge sedan...

usch vad det är jobbigt... vill så gärna ha detdär plusset
  • äralltupptaget

Kan tipsa om primolut om ni vill få mens för att kunna börja med ex pergotime. Den framkallar en mens , tror jag tog dom i en vecka och efter 3 dagar efter kuren fick .jag mens

• Ingrid1989
    äralltupptaget skrev 2012-07-12 12:38:45 följande:
    Kan tipsa om primolut om ni vill få mens för att kunna börja med ex pergotime. Den framkallar en mens , tror jag tog dom i en vecka och efter 3 dagar efter kuren fick .jag mens

hur får man tag på det? Prevera..eller provera kanske det heter frågade jag efter å det var då dom bad att jag skulle komma in...
  • natha
    scoose skrev 2012-07-10 21:12:54 följande:
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeHej!

Jag tog det digitala testet så fort jag kom hem, och JAG ÄR GRAVID!!!
    Har inte fattat det ännu, är fortfarande som i en lyckovärld! Har räknat ut att jag är i vecka 3+5 idag..
    Sååå jäkla spännande det här är..!

Önskar att ni alla får era plus så snart som möjligt, håller verkligen mina tummar och tror och hoppas på erHjärta 

Jag kommer fortsätta titta in här och följa er titt som tätt!
    Lycka till nu!

Många kramar 
Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!