• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • äralltupptaget
    Fiffig skrev 2012-07-16 20:01:02 följande:
    Oj! Låter besvärligt med sån mensvärk! Jag har nog tur som slipper sånt. Den här gången kommer jag inte bli kollad med vul under pergo-behandlingen. Sköterskan sa att det inte behövs nu när vi vet hur min kropp svarar på medicinen. Mitt blodprov visade också att jag haft en bra ägglossning, så allt ser perfekt ut, förutom att jag inte blev gravid den här gången heller. Men nu blir det ny chans! Vilken dag i cykeln fick du äl med pergon äralktupptaget? Jag fick utslag på stickan på dag 15.
    Ja det är jättejobbigt !
    Förra gången så var jag tvungen att fara hem från jobbet, helt sjukt var det.. och jag är ganska smärttålig !!

Jag har pcos, och tydligen så är det svårt att ta ägglossningstester och få ett exakt svar..
    Men iaf, förra gången med pergotime, dubbeldos, så fick jag mens den 8 Juni, började med pergotime den 12:e , sedan VUL den 19, och sedan tog jag äl-tester 21-22-23.
    Den 19:e då jag var på VUL sa BM att jag hade en äggblåsa på 14mm, som såg ut att kunna släppa, sedan 2 små fjuttiga som hon inte trodde skulle bli något av . Och blåsorna växer drygt 2 mm /dag, och ska bli drygt 20 mm. så hon trodde att under midsommarhelgen skulle jag kunna ha ägglossning.
    Jag testade mig , och fick utslag men båda strecken var inte lika tydliga.. så jag vet inte om det blev äl eller inte. Dom tog inga blodprov på mig..
    Nu har jag iaf kört igång med min 3:e dos av pergotime, 2:a dubbeldos och hoppas att det blir plus nu :)
    Det bästa var att jag fick mens av mig själv! något jag inte annars har fått utan fått framkalla mens med hjälp av primolut.  Så jag blev ändå glad att det inte blev en lång väntan nu på sommaren när alla har semester osv..
    Så denna gången får jag köra själv med pergotime, utan kontroller, jag överreagerade inte på dom så hon trodde det skulle gå bra.
    :)

Hur länge har ni försökt ?
    Vi har försökt i 2 år..
  • äralltupptaget

oj jag är rätt trött, jag trodde jag svarade till en annan person i ett annat forum /sida *haha*
    dags att sova kanske .:)

Glömde att skriva att jag tror jag också fick på dag 15 :)

• Fiffig

Hallå där! Har alla semester nu eller? Nu har jag ätit färdigt min pergo för den här gången. Äl blir nog till helgen. Hur går det för dig äralltupptaget? Väntar du också på ägglossning? Den här gången tycker jag att jag inte känner nåt särskilt ännu. Är bara lite knasig i magen, men det kanske lika gärna kan bero på semester och andra matvanor. Får för mig att magen var lite mer öm vid det här laget förra omgången, men jag minns inte riktigt säkert. Hoppas ni alla i tråden har en riktigt skön sommar!

• Lindulf

Min sk. mens kom igår, så jag ska börja med pergo om 4 dagar. Jag tycker att min mens har blivit så.. fjuttig sen pergo. Innan var det en massa, nu knappt ingenting. Så att ta tabletter på "5te bloddagen" blir lite knepigt eftersom det inte är ngt blod då.. Hur blir era blödningar?
    Jag antar att jag faktiskt har ägglossning eftersom äggen har blivit stora när jag varit på gyn och jag har fått glada gubbar på mina ägglossningsstickor, även om man med pcos inte riktigt ska lita på dom.

jaja, bara att gå på't igen! 

• Fiffig

Jag har heller ingen mens kvar på dag fem. Dag fyra är det mest lite sporadiska flytningar. Men det ska tydligen inte spela nån roll har min gyn sagt när jag frågat. Mensen har varit sparsam sen jag slutade med p-piller, och nu är den väl om möjligt ännu mer sparsam med pergon.

• Lillasyster82

För min del så hoppas jag på mens nu i dagarna eller inte egentligen men då vill jag ha ett stort fett plus istället. Men förstår mig inte på min kropp och vad den vill ge mig för signaler. Blir galen på att det ska vara så här, inte vara regelbunden, ha olika symptom för mensen varje gång, måste ner mer i vikt för att få hjälp,tankarna surrar fast vi ska glömma ett tag framöver...

• scoose

Heej!
    Tack så mkt!! Imorn är första mötet hos mvc, längtar massor.. Tycker tiden går fort, är redan i vecka 7 (vad jag själv räknat ut). Ska be om ett tidigt UL om ngr veckor annars går jag privat och gör ett..
    Hur går det för er allihop?
    Kramar

• äralltupptaget
    Fiffig skrev 2012-07-24 11:49:29 följande:
    Hallå där! Har alla semester nu eller? Nu har jag ätit färdigt min pergo för den här gången. Äl blir nog till helgen. Hur går det för dig äralltupptaget? Väntar du också på ägglossning? Den här gången tycker jag att jag inte känner nåt särskilt ännu. Är bara lite knasig i magen, men det kanske lika gärna kan bero på semester och andra matvanor. Får för mig att magen var lite mer öm vid det här laget förra omgången, men jag minns inte riktigt säkert. Hoppas ni alla i tråden har en riktigt skön sommar!
    japp har käkat klart pergo, tog sista tabletten fredag den 20:e , hoppas på ÄL nu i helgen, Tog ett test idag men inget syntes :(
    Är på dag 15 ... fan hoppas det kommer under helgen!
  • äralltupptaget

samma här ang mensen, typ ingenting på dag 5 , men jag tar tabletterna iaf..
    Har nästan bar a2 dagar med "blod" sedan blir det mer som flytningar. Räcker med trosskydd...
    Men har även jag läst på massa sidor att man brukar få så av pergo,

Nu är jag inne på min 2:a semestervecka och har bara 1 vecka kvar.
    Sedan är det aug. igen och kliniken har öppet igen och gynekologen tillbaka från semestern, hoppas jag !
    Så blir det inte plus nu så hoppas jag på trippel dos, eller spruta så det händer något!!!

Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!