• scoose

Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!

Jag och sambon är vad vi kallar, ofrivilligt barnlösa!
    Har försökt bli med barn i ett år nu utan resultat. Enligt utredning är inget fel på någon av oss!

Jag orkar inte med detta mer.. Jobbarkompisar, vänner, nära och kära blir gravida HELA TIDEN! Jag ser stora, fina magar överallt, barnvagnar och allt som hör där till.
    Alla utom jag, så känns det verkligen! Jag gråter och gråter, blir förbannad, rycker upp mig och sen samma jäkla visa om och om igen..
    Hur länge ska detta pågå??? Facebook är nästan det värsta stället, par som tillkännager att dem snart ska bli föräldrar, foton på UL och massa gravida magar...
    Jag unnar alla människor att bli gravida, tro inget annat.. Men nu har fan i mig bägaren runnit över då det verkligen känns som, alla andra utom jag!
    När ska jag bli den glada tjejen jag en gång var? Förtjänar inte jag och sambon att bli föräldrar? Är vi inte värda den lyckan? Vad gör vi för fel?

Sakta men säkert bryts jag ner...

Någon annan som känner igen sig i de här tankarna?

Detta blev inget trevligt inlägg, men var helt enkelt bara tvungen att skriva av mig Gråter

• Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
  • Kattflickan

Äralltupptaget: ja, Ivf-sprutorna tas i magen. Jag var spruträdd innan men bestämde mig på en gång att jag skulle klara det helt enkelt. Jag tvekade inte en enda gång att sticka in sprutan, är stolt över mig själv som kom över spruträdslan. I valet mellan ångest över att inte få barn och IVF är valet enkelt!

• äralltupptaget
    Kattflickan skrev 2012-07-30 19:59:19 följande:
    Äralltupptaget: ja, Ivf-sprutorna tas i magen. Jag var spruträdd innan men bestämde mig på en gång att jag skulle klara det helt enkelt. Jag tvekade inte en enda gång att sticka in sprutan, är stolt över mig själv som kom över spruträdslan. I valet mellan ångest över att inte få barn och IVF är valet enkelt!
    ja du har rätt, det är bara göra det och tänka på en bejbis.

Blev du gravid tack vare sprutorna , och isåfall hur länge tog det ?
    Tar man en spruta varje dag eller  ?
  • jagvill85

Hej på er, nu är semestern slut. Började med att gå på vul imorse. Har tagit trippelpergo och är på dag 14...inget effekt överhuvudtaget :( Verkar vara resistent mot pergo så nu blir det gonal-f sprutor...men som nämnts ovan är det väl bara att bita ihop. Man får väl vara glad att alla dessa hormonpreparat och mediciner finns Har lite panik bara över hur dyrt allt kommer att bli... Grattis Ebbe85, härligt att höra! Hur går det för er ä.a.u., fiffig o lillasyster?

• Kattflickan

Äralltupptaget: Det finns två Ivf metoder, långa och korta. Sen finns det flera hormonpreparat som läkaren kan välja mellan. Jag har gjort långa metoden. Då blir man först nedreglerad i några veckor, då tar man bara en nässpray. Sen börjar man ta sprutorna en gång per dag, på kvällen och det pågår ca 10-12 dagar. Sista dagen tar man en ägglossningsspruta. 36 timmar efter den sker äggplock.

• Fiffig

Inga goda nyheter här. Mensen kom lite smått i går. Deppigt...

• äralltupptaget

samma här , mens i tisdags men kommer gå på ännu en pergotime kur med start på lördag.

åååhhh så störande....jag är skitless just nu..

• Fiffig

Vet precis hur det känns! Har också en kur kvar, sista tabletten på lördag. Men ser det bara som en transportsträcka tills vi får skicka in vår remiss till ivf.

• Lillasyster82

Hej! Här går det heller inget vidare... Semestern är väldigt snart slut och önskar att den vore längre. Under semestern har jag även lyckats gå upp i vikt, jag som måste gå ner för att få pergotime. Så nu känns det som att börja om från början. Ska jag se lite ljust på tillvaron så har jag precis haft mens, bara 49 dagars cykel jämfört med 1-1,5 år tidigare. Hoppas det går bra för er andra.

• äralltupptaget
    Lillasyster82 skrev 2012-08-17 14:09:34 följande:
    Hej! Här går det heller inget vidare... Semestern är väldigt snart slut och önskar att den vore längre. Under semestern har jag även lyckats gå upp i vikt, jag som måste gå ner för att få pergotime. Så nu känns det som att börja om från början. Ska jag se lite ljust på tillvaron så har jag precis haft mens, bara 49 dagars cykel jämfört med 1-1,5 år tidigare. Hoppas det går bra för er andra.
    hur mycket väger du nu ?
    Jag är en liten tjockis men jag fick ändå pergo. :)

Efter att jag åt min 2:a dos av pergotime, så fick jag mens av mig själv på dag 35 ! Det känns iaf bra, att kroppen kan komma igång själv med den.
    Annars har jag fått äta primolut för att framkalla mens för att kunna börja med pergotime.

Nu den sista kuren med pergo gjorde jag under gyns semester så jag gjorde inget VUL då, men nu har jag fått en tid för koll! Känns bra, så man får lite uppföljning vad som händer " down there"  :)

Min mens dröjde nästan 8 månader när jag slutade med p-piller och sedan tog det typ 6-7 månader så fick jag den igen, dvs jäkligt oregelbunden. Kroppen är lustig...

• Lillasyster82
    äralltupptaget skrev 2012-08-17 21:53:12 följande:
    hur mycket väger du nu ?
    Jag är en liten tjockis men jag fick ändå pergo. :)

Efter att jag åt min 2:a dos av pergotime, så fick jag mens av mig själv på dag 35 ! Det känns iaf bra, att kroppen kan komma igång själv med den.
    Annars har jag fått äta primolut för att framkalla mens för att kunna börja med pergotime.

Nu den sista kuren med pergo gjorde jag under gyns semester så jag gjorde inget VUL då, men nu har jag fått en tid för koll! Känns bra, så man får lite uppföljning vad som händer " down there"  :)

Min mens dröjde nästan 8 månader när jag slutade med p-piller och sedan tog det typ 6-7 månader så fick jag den igen, dvs jäkligt oregelbunden. Kroppen är lustig...

Just nu väger jag 109 kg till mina 1,73m, alltså ett BMI på ca 36,5. Jag har ca 5 kg att gå ner innan jag får börja använda pergo enligt min barnmorska. Sen har jag fått känslan av att det kan skilja rätt mycket beroende på vilket län man bor i och ännu mer skiljer det sig om man går privat.

Men just nu så har jag fått känslan av att min kropp håller på att stabilisera sig med hjälp av kinesisk akupunktur och LCHF (har dock inte ätit enligt LCHF under semestern men tror ändå det är en viktig faktor och jag försöker komma tillbaka dit igen).

Ska i och för sig göra allt för att gå ner i vikt, även om det skulle ta sig så är det ju en fördel att inte ha fullt så många kg för det kommer bli fler under en graviditet - jag utgår i alla fall från det.

Kramar
Svar på tråden Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!