• Epic Fail

Täcker du över barnvagnen med en filt när det är varmt för att skydda barnet mot solen?

Jag läste nyss en artikel på aftonbladet där de pratar om att vagnen kan bli en dödsfälla i värmen.
    Det är många föräldrar som täcker över vagnen med en filt för att skydda barnet mot solen men det kan istället bli riktigt farligt varmt för bebisen i vagnen och det blir dåligt med syre där i. Själv så gör jag aldrig det men jag har sett andra på stan som gör så och det förvånar mig. Hur gör du?

Läs artikeln här: www.aftonbladet.se/wendela/barn/article14694514.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Täcker du över barnvagnen med en filt när det är varmt för att skydda barnet mot solen?
  • cloudberry79

Nix, har aldrig hänt. Fäller ner solskyddet i suffletten (har en Kronan sulky nu, hade en Kronan duo tidigare) om det är jättestark sol. Med nya bebisen har vi en Brio, så det blir att vända på vagnen.

Sur, grinig och på smällen.
  • KiaL
    Duckan skrev 2012-04-19 13:36:40 följande:
    Jag koppar Cornelias inlägg: Nej. Dom få gånger jag behövt täcka över barnvagnen har jag gjort det med en tunn sjal mellan suffletten och handtaget, så att det blir öppet på sidorna.

Instämmer..så gjorde jag också. Även om det nu var ett tag sen mina låg i vagn..;)
  • RedheadGirl

Röstade ibland..
    Jag har alltid sett till att dra vagnen så att solen inte ligger rätt in på barnet, men om det har varit totalt omöjligt, så har jag tillfälligt lagt en filt som solskydd, men alltid sett till så luften kan cirkulera inne i vagnen..

• RedheadGirl

Röstade utan att kolla ordentligt, men hade jag gjort det innan jag röstade, så hade det blivit ett klart NEJ!! Skulle aldrig få för mig att täcka över hela vagnen på det där settet! Förvånad

• La Lola
    Epic Fail skrev 2012-04-19 19:30:45 följande:
    Ja möjligtvis en sådan hade ju funkat. Hittade dessutom mycket annat där. Bra sida
    Japp en sån där funderade jag på att köpa när Hedda var bebis.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gurkan

Nej, men jag tog en tunn rutvävd vikblöja och spände mellan sufflett och handtag så luft kom in men som höll solen borta.

• Liiza

Jag har verkligen funderat VARFÖR så otroligt många gör så,

jag har tyckt att det ser läskigt varmt ut... Det blir ju som en ugn därinne!

Så det är för att ta bort lite ljus som en "rullgardin" (?) 

Svar på tråden Täcker du över barnvagnen med en filt när det är varmt för att skydda barnet mot solen?