• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • EmeelieeA

6 månader sedan jag började med shape up o träning!

Dessa är resultaten totalt hittills:
    Kärlekshandtag: -11,5 cm
    Midja: -14 cm
    Rumpa: -14 cm
    Lår: -10,5
    Gäddhäng: -6 cm
    Ca -7 kg i vikt.

• zasata

Oh detta vill jag testa också.
    Laddat ner nu och lagt in min frukost... nästan 600kalorier..
    1100 kvar att äta av idag om jag vill gå ner 0,5 kg i veckan..
    SOm tyckte jag ätit bra idag...
    Först en powerwalk på 45 min 250kalorier, en multivitamin well, fullkornsbröd med ost och paprika, fil med musli och en kopp kaffe.. men icke...

Men när jag söker på maten där recept.. Skall göra lasagne till middag.. Kan ju inte fulla i alla ingidienser var för sig.. vet ju inte exakt hur mkt jag äter och av salladen.. Hur får man fram det?? 

• EmeelieeA

I recept så fyller du o allt du använder till hela lasagnen o sen får du dela upp den o tex 6 portions bitar. Då vet du hur mycket
    En bit innehåller

• hafo

Kl Jag tog hem appen igår och kan enligt den nå min målvikt om 8 Veckor, fast jag är mer intressersd av att bki fast och vältränad ist för mager och klen, så vi får väl se hur det går dock tycker jag det är svårt att äta tillräckligt mycket :O nån fler med det problemet?

• RAndersson
    Qarina skrev 2013-08-02 22:54:01 följande:
    20:26:01 följande:[/quote-nick]OMG!!! så gott :) Jordgubbspannkakor :D ra.blogg.se/2013/july/somriga-jordgubbsprotei...[/quote]
    Läste ett liknande recept fast mycket enklare. bananpannkaka: en banan o 2 ägg, d va allt! Åså hade jag jordgubbar till. Smarrigt blev d - å kalorifattigt :)
    Härligt :) Ja det finns mängder av sätt att göra det, men mitt blir lite mer proteinrik så de passar vid olika tillfällen. Men kan tänka mig att det du skrev gör sig prima efter träning :)
  • tillit71

Hej.
    Har använt mej av den Appen i 3 veckor nu. Men hur gör ni andra? Jag väger mej en gång i veckan och lägger in den nya vikten OCH då blir det mindre antal kcal som jag får äta Gör jag fel?

• Solstråle00001
    tillit71 skrev 2013-08-19 23:03:23 följande:

Hej.
    Har använt mej av den Appen i 3 veckor nu. Men hur gör ni andra? Jag väger mej en gång i veckan och lägger in den nya vikten OCH då blir det mindre antal kcal som jag får äta smile4.gif Gör jag fel?

Du gör rätt Ju mindre du väger desto färre kalorier behöver du!
  • farfarn

Det viktigaste när man ska gå ner i vikt är att se till så att man mår psykiskt bra. Först då märker man stora skillnader på det fysiska. Så om ni är stressade eller lider av depression så ska ni ta tag i det först, och det fina i det hela är ju att just träning och sund kosthållning förebygger både stress och depression. Ett hett tips är att ni går in på www.stressklubben.se och gör ett stresstest! Oftast vet man inte om att man är stressad. 

Lycka till 

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!