• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Yomän

Jag har också bara gratisversionen. Har just nu ingen inkomst (studerar utan lån) så jag vill inte lägga en enda onödig krona så lär inte uppgradera trots att jag är bra sugen!

• CicciK

Puffar angående betalvarianten, är också nyfken på den?

Jag ska enligt appen äta 1400 kalorier/dag. Jag tycker dock att fördelningen på dessa känns skum, den ser ut såhär:
    Protein: 53g
    Kolhydrater: 210g
    Fett: 39g

Väldigt mycket kolhydrater? Man kan ju ändra detta och göra egna varianter, men kan man ändra hur som helst? Jag kommer inte upp i så mycket kolhydrater jag ska, men går över i fett och protein...

Skaffade appen i måndags, mest för skojs skull, men har liksom fastnat och tycker att det är ett bra sätt att använda sig av! Att äta så mycket kolhydrater känns dock jobbigt då jag äntligen hittat andra saker än mackor att äta till frukost/kvällsmat, som dessutom är gott!!!

Tacksam för svar! 

• angeni

Jag bryr mig inte om de mätarna utan använder enbart kalorifunktionen. :) och viktnedgången går bra ändå:)

• incan

Hej! skulle vilja tips om min blogg, jag kör stenhårt på att räkna kalorier och det fungerar fint för mig, det ärfaktiskt inte så svårt som man säger, jag använder mig av fatsecret och loggar allt ajg äter, men som dom säger. det är lite tufft att väga allt i början, men man vänjer sig rätt snabbt och det blir en vana!

tillman.nu

• angeni

Jag fullkomligt rasar i vikt sedan jag började med shape up! Ställde in på ett kilo i veckan och har hittills sen start rastat 4,5 kg på endast nästan 2 veckor... Varför?

• Amy27

angeni: kroppen gör sig av med massa vätska i början så en del är nog det.

• hallonlakrits

Hej,
    Ni som nått ert mål med hjälp av shape up, nådde ni målet inom dom veckorna som angavs? Tog det längre tid eller kortare? Höll ni er gröna/gula varje dag eller var det någon röd dag innemellan? Tacksam för svar.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!