angeni skrev 2013-03-11 13:43:24 följande:
NeLe: vad äter du? Vad tränar du? Det kan ju vara så att du äter för lite i förhållande vad du gör av med. Då kommer kroppen inte vilja släppa av någon vikt.
Jag har ätit mindre än vad jag gjorde av med självfallet men det är mest för att jag velat ha bort vikt. Tänker energi in - energi ut!
ODS skrev 2013-03-11 10:53:48 följande:
Hej, får man vara med här?
Jag började för 2,5 år sedan min viktresa, började med Herbalife-pulverdiet, bytte ut 2 mål mot pulver och åt ett mål riktig mat samt eventuellt någon frukt om jag blev hungrig. Höll på med det i ett år, hade då gått ner 21 kg. Är 163, vägde vid start 73 kg
Slutvikt 52kg. Hade redan under resans gång ändrat kost-och levnadsvanor tot!
Ingen skräpmat, inget godis eller fikabröd, vanlig läsk, alkohol i måttliga mängder vid spec tillfällen. Men kände att jag behövde strukturera min kost så jag räknar nu kcal med fatsecret, tycker den är bättre.
Håller min vikt hyfsat men pendlar mellan 51-54, trivs bäst vid 51-52kg.
Har svåra rygg/bäcken/höft problem som gör mig mycket inskränkt rörelsemässigt, går dock på rehabträning i gym 4ggr/v och varmvattenbassängträning lite sporadiskt.
Jag har det som du, är 164 lång och började dock på något mindre denna gång 67 kg. Vill ner till 51-52 iaf som är min vanliga vikt... Riktigt jobbigt att ta sig dit men förhoppningsvis når man dit snart (otåliga fia = jag!)