• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • NeLe

Går mot strömmen nu och säger att ShapeUp är skit!! Ursäkta men så är det... Har använt det i 2 veckor och trots antalet kg jag skrivit in att jag vill ner per vecka så går jag inte ens ner hälften av den önskade mängden. Och detta trots träning 5 dgr/v

• ODS

Hej, får man vara med här?
    Jag började för 2,5 år sedan min viktresa, började med Herbalife-pulverdiet, bytte ut 2 mål mot pulver och åt ett mål riktig mat samt eventuellt någon frukt om jag blev hungrig. Höll på med det i ett år, hade då gått ner 21 kg. Är 163, vägde vid start 73 kg
    Slutvikt 52kg. Hade redan under resans gång ändrat kost-och levnadsvanor tot!
    Ingen skräpmat, inget godis eller fikabröd, vanlig läsk, alkohol i måttliga mängder vid spec tillfällen. Men kände att jag behövde strukturera min kost så jag räknar nu kcal med fatsecret, tycker den är bättre.
    Håller min vikt hyfsat men pendlar mellan 51-54, trivs bäst vid 51-52kg.
    Har svåra rygg/bäcken/höft problem som gör mig mycket inskränkt rörelsemässigt, går dock på rehabträning i gym 4ggr/v och varmvattenbassängträning lite sporadiskt.

• angeni

NeLe: vad äter du? Vad tränar du? Det kan ju vara så att du äter för lite i förhållande vad du gör av med. Då kommer kroppen inte vilja släppa av någon vikt.

• NeLe
    angeni skrev 2013-03-11 13:43:24 följande:
    NeLe: vad äter du? Vad tränar du? Det kan ju vara så att du äter för lite i förhållande vad du gör av med. Då kommer kroppen inte vilja släppa av någon vikt.
    Jag har ätit mindre än vad jag gjorde av med självfallet men det är mest för att jag velat ha bort vikt. Tänker energi in - energi ut!
    ODS skrev 2013-03-11 10:53:48 följande:
    Hej, får man vara med här?
    Jag började för 2,5 år sedan min viktresa, började med Herbalife-pulverdiet, bytte ut 2 mål mot pulver och åt ett mål riktig mat samt eventuellt någon frukt om jag blev hungrig. Höll på med det i ett år, hade då gått ner 21 kg. Är 163, vägde vid start 73 kg
    Slutvikt 52kg. Hade redan under resans gång ändrat kost-och levnadsvanor tot!
    Ingen skräpmat, inget godis eller fikabröd, vanlig läsk, alkohol i måttliga mängder vid spec tillfällen. Men kände att jag behövde strukturera min kost så jag räknar nu kcal med fatsecret, tycker den är bättre.
    Håller min vikt hyfsat men pendlar mellan 51-54, trivs bäst vid 51-52kg.
    Har svåra rygg/bäcken/höft problem som gör mig mycket inskränkt rörelsemässigt, går dock på rehabträning i gym 4ggr/v och varmvattenbassängträning lite sporadiskt.
    Jag har det som du, är 164 lång och började dock på något mindre denna gång 67 kg. Vill ner till 51-52 iaf som är min vanliga vikt... Riktigt jobbigt att ta sig dit men förhoppningsvis når man dit snart (otåliga fia = jag!)
  • Heleneced

Jag är ny men inte ny med shape up, har haft den i flera år och använder den då och då. Älskar den.
    På något konstigt sätt har jag fått "guldabonnemang" obegränsat. Utan att betala något. Någon annan som har det?
    Idag var det två månader sen jag började räkna med shape up. Jag vägde mig imorse och har gått ner 9.5 kg. Bara några ynka kilo kvar och det känns jättebra.
    Ser att många frågat kring energimängden, fett, kolhydrat, protein. Jag har försökt läsa på allt jag kommer över och även frågat på föreläsningar jag varit på och kommit framtill en fördelning som jag tror är sundare än standardinställningen. Jag har skrivit in protein 30%, kolhydrater 30%, fett 35%. Oftast får jag dock lite mycket fett när min dag är klar men det är jag inte så rädd för sålänge kalorimängden stämmer.
    Det verkar gå bra för många här, kul!!!

• Lavendelbris

Jag har försökt under några veckor att få detta att fungera för mig med Shap up. (Jag har gratis vertionen) Men jag kan inte lägga in allt som jag äter vilket gör att det fallerar lite för mig (egna köttprodukter) sen lagar jag all mat från grunden i storkok vilket gör att jag inte vet hur jag ska lägga in det heller. Är det någon som kan tipsa om ni har hittat en smidig lösning på samma problem, för jag vill få bort mina överflödskilo nu!Flört All hjälp mottages!!!

• angeni

Jag gör mkt storkok. Då skriver jag upp på ett papper alla kalorier och gram som åker i grytan.
    Sen räknar jag ut kalorier per gram. Och lägger in under egna kalorier.

• kokos

Någon som vet hur man gör för att säga upp sin prenumeration?? När jag går in på inställningar och sedan avbryta/ ändra prenumeration så står det bara laddar prenumerationslista men den kommer aldrig upp....

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!