• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • angeni

Sådär så har vi startat igån nya årets viktnedgång här hemma med shape up:)

• angeni

Man måste verkligen förbränna samtidigt så man kan äta. Har min inställd på 1200kalorier per dag. Maken hat istället 2300 att äta. Men han väger normalvikt dessutom så han har ju redan gjort den största viktnedgången med lchf i våras.

• Girle

Hellu! Jag var med i våras och tänkte hoppa in igen. En riktigt goood december med alldeles för lite träning resulterade i +4 kg som jag önskar att jag aldrig ska få se igen. Så jag vänder mig till tråden som var så peppande sist. Nu kör vi!!!

• 4ungar

har kört 3*30 sek plankan nu på morgonen inser att jag har blivit väldigt väldigt svag efter sista graviditeten som var för över 1 årsen ! Mitt största mål är att bli stark mer än att gå ner i vikt, även om en viktnedgång är mer än välkommen =) 
    Körde också shape up för nått årsen, kanske ska köra på det igen, man får en sån himla bra uppfattning om vad man stoppar i sig =)

Var ute på en PW med stavar igår för första gången och jisses vad effektivt det var =) Ska fortsätta med det, fast jag går på kvällen när det är mörkt så att ingen ser mig ;)

Ska även ut på min lilla springrunda idag också, i morgon ska jag till skolan så då hinner jag antagligen inte träna allt 24 mil i bilen *suck* 

• 4ungar
    4ungar skrev 2013-01-02 09:37:06 följande:
    har kört 3*30 sek plankan nu på morgonen inser att jag har blivit väldigt väldigt svag efter sista graviditeten som var för över 1 årsen ! Mitt största mål är att bli stark mer än att gå ner i vikt, även om en viktnedgång är mer än välkommen =) 
    Körde också shape up för nått årsen, kanske ska köra på det igen, man får en sån himla bra uppfattning om vad man stoppar i sig =)

Var ute på en PW med stavar igår för första gången och jisses vad effektivt det var =) Ska fortsätta med det, fast jag går på kvällen när det är mörkt så att ingen ser mig ;)

Ska även ut på min lilla springrunda idag också, i morgon ska jag till skolan så då hinner jag antagligen inte träna allt 24 mil i bilen *suck* 
     skrev i fel tråd ;) men hoppar gärna in i denna tråden igen oxå om det är okej ?? =)
  • 4ungar
    4ungar skrev 2013-01-02 10:42:06 följande:
     skrev i fel tråd ;) men hoppar gärna in i denna tråden igen oxå om det är okej ?? =)
    ÄHHHH nu är jag helsnurrig ;) hehe... det var inte fel =) 
  • angeni

Här var det inte många som skrev, hoppas fler är på :)

Själv traglar jag på med mitt räknande, nödvändigt för mig är även att förbränna så jag kan äta mina måltider med gott samvete. Tycker det fortfarnde är svårt att räka men det ska nog gå att lära sig :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!