• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • EmeNo11

Jag har 1275 kalorier som dagen. Och då är den inställd på 1 kilo i veckan, brukar bli 0,8 kg per vecka om man slår ut allt.

• angeni

Hej. jag har precis laddat ner appen, och vill gärna hänga på er om det är okej?

Jag hr som mål att gå ner ca 30 kg. Vet just nu inte exakt vikt. Tänkte prova detta några veckor och sedan utvärdera. Har tidigare gått ner 20 kg med lchf men nu tagit en paus.
    Har ställt in appen på 1 kg /vecka och därmed ska jag enligt appen äta 1200 kalorier/dag.
    Jag är helt ny på detta, så tycker det är svårt att veta vad man kan äta osv :P

Förut var det endast kolhydrater jag skulle undvika. Nu vet jag inte alls men med träning så lär man sig hur man ska äta :)

• stjärnfalI

Jag har använt appen en vecka nu och fick en shock då jag ställde mig på vågen, -3,1kg på 7 dagar då jag har inställt på -0,5kg i veckan. Jag helammar så jag äter mig mätt fem gånger om dagen men kommer sällan över 1700kcal märkte jag. Enda skillnaden nu är att jag skärt ner på socker och annat onödigt. Man får väl nog använda appen då man ammar? Jag har iaf inte läst någonstans att man inte skulle få det.

• EmeNo11

Ja det är klart man får använda appen när man ammar :) jag tror dom brukar säga att man ska äta ca 500 kalorier mer när man ammar bara.

Lågt fett innehåll och få kolhydrater ger färre kalorier, proteiner måste man ju ha i sig så man får leta efter bra proteiner :)

• G0thicca

Hej allihopa! Undrar om jag kan hoppa på här igen Var med litegrann för någon månad sen, men har sedan bara glidit ifrån detta - men vill dit igen.

Jag är en 20-årig tjej som började med detta i slutet av maj, men helt enkelt bara gled ifrån det i början av september kanske. Jag tappade lusten till att väga, att behöva tänka så mycket, men nu när jag inte "har koll" längre har jag världens sämsta matrutin. Mat förresten? Är för tillfället arbetslös och det blir en lagad måltid om dagen. Några rutor choklad istället för frukost, en bulle eller ett glas mjölk till lunch. Ja ni förstår - det är KAOS. Det sjuka är att jag inte direkt mår dåligt i kroppen över hur jag äter, och jag bör ju inte överskrida intaget heller eftersom jag ändå äter så pass lite, dock onyttigt såklart.

Men NU behöver jag en kick i baken för att få fason på det här igen. Jag är inte alls överviktig utan det handlar om 5 kg jag vill bli av med för att min kropp ska se bra ut tillsammans med min längd (jag är väldigt kort).

Är det någon annan av er som har haft ett sånt pladask-fall och har något tips på hur man kommer tillbaka? Ska börja om att träna redan ikväll och utöver det tar jag promenader, både kortare och längre med hunden. Egentligen lockar detta mest för att jag vill hitta någon jävla pondus att äta som en normal människa. Detta är ju inte hälsosamt i längden...

Pepp till er alla!!

• Kia83

Hej! Vilket bra forum...peppande att läsa om andra som håller på:) efter 2 graviditeter stod vågen på chockerande 95,4kg till ,mina 178 cm. Började med Shapeup för 2 veckor sedan.... jag delammar så har därför lagt mig på 1500 kalorier/dag. Har gått ner 2,2 kg, känns jättebra.Stort pepp till alla ni andra!

• Solstråle0001

Roligt att tråden vaknat till igen! Jag har inte räknat på ett tag och har börjat gå upp... Visserligen bara ett kilo men tre centimeter. Har inte ätit nyttigt. Svårt att äta lagom så jag tänkte försöka räkna lite iallafall några dagar i veckan..

• EmeNo11

Jag har slutat räkna nu men vet att jag äter lagom eller till och med mindre. Började jobba förra veckan och på tre dagar tappade jag 2,8 kg. Nu har jag inte tappat lika mycket lika fort men det går neråt, rör på mig fruktansvärt mycket jämfört med förut så det är därför den stora viktminskningen kom för jag äter precis vad jag vill och hur mycket jag vill nu.

• Solstråle0001

Ja!!! Jag startar om på tisdag! Då var det exakt ett år sen jag började! Då hade jag 18 kilo att gå ner och nu räcker det med 2-3. Bättre utgångsläge!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!