• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Småbarnsliv

Hej tjejer!!

Nu MÅSTE jag börja på allvar.. Körde med appen i höstas & gick ner 5 kg, men pang så gick jag upp igen...
    Men från & med imorgon kör jag igång med appen. 
    Hoppas att man får hänga här & få stöd..
    NI får gärna följa med mig på min blogg....     

• Småbarnsliv

Vågen ställde sig på 100,3 kg i morse..
    Har precis varit ute & gått 46 min och gjort av med 275 kcal. En bra början..
    I morse körde jag på smoothie istället för yoghurt och chrunchy (som är MASSA kalorier..)
    Istället blev det samma yoghurt, 0,5 banan, 1 msk havrekli och så 2 knäckebröd , lite smör & 1 skiva rökt skinka som jag delade på knäckebröden,...

Någon mer som vill hänga på??? Eller har ni försvunnit allihopa?

• Sakira

Jag hänger gärna på! Det går helt åt fel håll! Måste börja skriva upp vad jag äter för att få kontroll!

• Annaeu

Har hållt på sen 7/1 med att ändra matvanor. Började med shape up 19/1. Har gått ner snart 5 kg. Har gått över kaloriintaget 2ggr, men andra dagar har jag legat ganska mycket under.

Jag undviker kolhydrater eller tar mindre av det. Har också lagt till mer grönsaker.

Jag försöker att ställa rimliga krav på mig själv. Det är så lätt att gå ut för hårt så blir det platt fall. Därför får jag äta mer ibland. Häromdagen åt vi hemlagade pommes frites men då tog jag bara två och grönsaker.

Äter yoghurt och knäckebröd med skinka och keso till frukost. Smothie på banan och hallon är gott och mättande.

• Småbarnsliv
    Sakira skrev 2013-02-04 17:00:10 följande:
    Jag hänger gärna på! Det går helt åt fel håll! Måste börja skriva upp vad jag äter för att få kontroll!

Ja men hej! Vad bra då kör vi på detta nu!
    Annaeu skrev 2013-02-04 17:02:13 följande:
    Har hållt på sen 7/1 med att ändra matvanor. Började med shape up 19/1. Har gått ner snart 5 kg. Har gått över kaloriintaget 2ggr, men andra dagar har jag legat ganska mycket under.
    Jag undviker kolhydrater eller tar mindre av det. Har också lagt till mer grönsaker.
    Jag försöker att ställa rimliga krav på mig själv. Det är så lätt att gå ut för hårt så blir det platt fall. Därför får jag äta mer ibland. Häromdagen åt vi hemlagade pommes frites men då tog jag bara två och grönsaker.
    Äter yoghurt och knäckebröd med skinka och keso till frukost. Smothie på banan och hallon är gott och mättande.
    Men wow 5 kg är ju superbra...
    Vi får se vad första veckan säger, men funderar på att väga mig imorgon istället för på måndag för att liksom ha en bra vikt... 
  • MrC

Tänkte börja med ShapeUp imorgon. Nu är det dags att ge den en chans.

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Pellefanten

Tänkte bara ge er en sporre då jag är gravid nu å tillfälligt pausat med shapeup.

Jag gick ner totalt ca 20kg med shapeup och jag planerar att gå ner lika mycket till när bebis är född :)

Heja er!

• angeni

Jag har hittills gått ner nästan 10 kg med shape up och det fungerar bra för mig:) skönt att kunna veta vad man stoppar i sig:) tog ett tag att vänja sig men nu går det på rutin:)

• Sommarnatt10

Nu behöver jag hjälp!! För knappt ett år sedan fick jag värsta rycket och gick ner 13 kg med hjälp av appen o forumet. Toppen!

Sen har jag legat stadigt tills för någon månad sen, nu har vågen börjat peka uppåt igen :( det går inte så fort, men uppåt totalt +3kg kanske.

Jag har försökt några veckor att kicka igång med appen, men motivationen finns inte, får inte till det. Har ett enormt sug efter allt möjligt...

Tips, hur ska jag göra, hur ska jag hitta tillbaka, vill inte upp igen!!

• angeni

Den första tiden tyckte jag var jobbig eftersom man måste börja dra ner på allt. Men om du rör på dig mycket och förbränner så kan du ju unna dig lite. Försök att laga storkok som räcker länge för att underlätta. Laga mat som du tycker om! Kämpa på.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!