• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Gå in på AppStore och leta reda på appen under uppdatera, köpta.... Nånstans där kan man stänga av prenumerationen. Jag kommer inte ihåg exakt hur. :-/

• NeLe
    Måste fråga er som räknar kalorier med Shape Up. Väger ni era proteiner innan tillagning eller efter? Jag ska exempelvis äta lax nu men vet inte ifall det är "före" eller "efter" vikten som är att räkna med...?
  • Paulas mamma

Får man vara med här? Jag har shape up men tycker inte att den räknar rätt tyvärr. Därför ska jag imorgon börja med kaloriräknaren ist. Får man vara med ändå?

• Paulas mamma

Jag igen. Jag gick tillbaka till shape upp. Märkte att den andra var direkt översatt från amerikanska med konstiga mått, alldeles för krångligt för mig. Men det skiljer sig säkert 300 Kcal från de båda apparna. Konstigt!

• sigrid73

Får man haka på här? använder mej också av shape up. Har bara använt de i två veckor. tänkte ge de ett försök en månad och jag inte gått ner nånting då så får jag pröva en annan metod. Tror ändå på kaloriräkning. de mest logiska liksom.

Dock så har jag betaltversionen och undrar hur man stänger av den ch går tillbaka till gratis hittar inte de nånstans.

• angeni

Jag kämpar på med shape up. Idag lägsta vikt 77.1 och började på 90,6 den första januari. Tycker jag har fått en sund inställning till mat numera. Man börjar förstå vad saker och ting innehåller och man gör medvetna val:)

• Paulas mamma
    angeni skrev 2013-04-17 10:33:48 följande:
    Jag kämpar på med shape up. Idag lägsta vikt 77.1 och började på 90,6 den första januari. Tycker jag har fått en sund inställning till mat numera. Man börjar förstå vad saker och ting innehåller och man gör medvetna val:)

Wow vad duktig du är. Grattis
  • Nannam

Jag är gärna med här. Jag började använda Shapeup den 25/3 och har sedan dess gått ner 4,8 kg. Jag äter 1300kcal/dag. Har ofta kalorier kvar på kvällen. Jag väger idag 77,4 kg och mitt första delmål är 73 kg och enligt Shapeup skall jag klara det på 6 veckor.

• Johanna 709

Hej allahopa!

Ser här att ni är i full fläkt med att gå ner i vikt med Shape-up apen! Vad roligt! Jag är också i full fart med detta sedan slutet på februari, och har tappat 3kg sen dess. Jag har en blogg ni kan följa där jag kommer att redogöra min resa osv för att ta emot tips och inspiration från andra i samma sits, samt dela med mig av mina mot och medgångar. Ni kan väl haka på ? =0)

Mvh Johanna

jojjoviktkamp.bloggo.nu/ är min blogg. Välkommna att vara delaktiga :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!