• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • angeni

Taccos här hemma idag:) skippade att räkna då jag hade 800 kvar. Letade reda på bästa bröden. Och minicreme fraîche:)

Så skönt att kunna äta allt bara man tänker på mängden:) mätt och nöjd tjej här hemma:)

• Girle

Mitt bästa frukosttips är ägg i alla dess former. Kokta, äggröra eller omelett. Jag äter antingen äggröra på två ägg+1 msk mellangrädde (kan bytas mot vatten el mjölk om det blir för dyrt kcal-mässigt). Till det en kaffe, en skiva finncrisp med skinka och några cocktailtomater. Eller så använder jag äggblandningen till en omelett, då strimlar jag ner skinkan och kanske lite ost i smeten. Äggröran kostar ca 200 kcal och på frukosten står jag mig läääänge.

• EmmaE86

Känns så skönt att första veckan är avklarad med fina siffror på vågen! Har inte överskridit kalorierna nån dag, inte ens i helgen som brukar vara svårast!! Är verkligen en godisråtta, ska försöka ha godis förbud ett tag :)
    Har dock inte kommit iväg på träning än, har en dryg förkylning som suttit i över en månad, men fått penicillin så när det hjälper så blir det tillbaka till min älskade spinning och IW!!!!!
    Vad tränar ni?

• angeni

Här visade vågen -2,3 kg :) Nice! Och jag har inte gått över kalorimässigt någon dag hittills:) och kroppen
    Börjat vänja sig med mindre mat.

• Girle

Grattis till alla fina resultat!

Jag har vägdag på torsdag, så då kan jag förhoppningsvis också rapportera någon fin siffra

EmmaE86: jag tränar på friskis. Mest medelpass, men även skivstång, cirkelfys, ki balans och ibland flex.

• angeni

emmaE86: Jag tränar hemma eller promenader, någon gång då och då på friskis och då mest pass, eftersom det intresserar mig mest. :)

• Sakira

Å den här tråden skall jag börja följa. Jag har shapeup-appen på min telefon men det har inte blivit av att använda den. Ska börja imorgon och fylla i. Jattebra om den är bra. Vldigt bra redskap.

• Hellen79

Ja detta verkar vara en tråd för mig. Har använt appen så där två-tre månader nu. Funkar bra. Men jag är så dålig på att väga maten och vet inte riktigt om mina uppskattningar alltid är så korrekta. Är det någon av er andra som har blivit Gold medlem eller vad det nu heter? Då ska man ju kunna kopiera från fg dag. Själv använder jag scanna streckod väldigt mycket då det ibland kan vara svårt att veta vad viss mat egentligen innehåller om man väljer de som är direkt i appen.

• angeni

Jag har bara gratisversionen och än så länge duger den.
    Jag scannar eller söker och så räknar jag ut hela måltiden kalori per gram och räknar ihop vad jag får. Jag kommer aldrig upp i 1200 som jag ska äta eftersom jag promenerat varje dag. Eller tränat.

• Solstråle0001

Här räknas det inte just nu. Har börjat nytt jobb i måndags och allt är verkligen nytt! Så jag är otroligt trött och sötsugen! Dessutom ingår maten så jag orkar inte fokusera på att räkna just nu! Sen går jag inte till jobbet längre utan måste ta bilen. Bara jag inte går upp så!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!