• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • 1976

Jag började med Shape Up appen igår... Igen! Förra gången jag testa den så fungerade den riktigt bra men jag tycker att t är så träligt att skriva allting man äter. Men nu ska jag.

• Omogen citron

Jag upptäckte ShapeUp för två veckor sedan och har hittills gått ner drygt två kilo. Tyvärr fungerar inte appen på min mobil så jag använder hemsidan. Den är så bra. Det bästa var i början, då den räknade ut antalet kalorier man ska äta för att gå ner ett kilo i veckan. Det hade jag ingen koll på, jag har hållit på och exprementerat själv, men det har inte gått bra alls. Det visade sig att jag åt för lite förut. Då sjunker blodsockret och tillsist sluat det med att jag frossar godis på kvällen. Då är det bättre att äta lite mer under dagen istället.

• Boomsan

Ni som håller er på extremt lite kalorier, stannar ni endån i vikt? Jag håller mig på 800 kalorier om dagen (direktioner från min läkare) men har stannat i vikt och förstår inte varför. Känner nån igen sig?

• EmeelieeA

Äter du rätt sorts mat? Ät lite o ofta för o hålla igång förbränningen? :) kroppen kanske har ställt in sig på svält o lagrar de lilla den kan

• Boomsan

Jag vill påstå att jag äter rätt mat, äter kalorifattit och får i mig tillräckligt med protein. Tar även multivitamin.
    Ska maila dietisten och fråga hur jag ska göra Glad

• Boomsan
    Boomsan skrev 2013-07-14 22:43:27 följande:
    Jag vill påstå att jag äter rätt mat, äter kalorifattit och får i mig tillräckligt med protein. Tar även multivitamin.
    Ska maila dietisten och fråga hur jag ska göra Glad
    Det släppte! gick ner 0,7 kg under natten ^^ yeey
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!