chokladbollen skrev 2012-03-07 11:26:05 följande:
kör också shapeup Har precis börjat och behöver "lära" mig äta bra mat och låta bli allt övrigt. Kanske kan detta ge mig en extra puff i rätt riktning när man ser hur mycket allt onödigt ätande verkligen "kostar" Men jag tycker man får äta så lite, finns inte en chans att detta kommer funka för mig om jag bara får äta 1300/dag så jag tänker lägga mig på 1800/dag bara för att få gröna staplar varje dag, för att få motivation att vilja fortsätta. Ger det några veckor och utvärderar sen hur det går Det gör inget om det går sakta, utan det viktiga är att det går neråt, jag har bara max 5kg att bli av med och då gör det inget om det tar lite tid, bara dom försvinner och jag inte tröttnar.
Vad säger appen att du ska äta varje dag i kalorier? För om du äter 500 kalorier mer varje dag än appen säger så går du nog inte ner någonting. Du kan ju ändra så att ditt mål per vecka blir lägre, då får du ju äta fler kalorier. Ta också bort så mkt fett som möjligt för då får du äta fler kalorier av andra saker. Man blir ju lite hungrigare eftersom man också krymper magsäcken. Kämpa på! Det kommer att gå bra!
Jenna Dark skrev 2012-03-07 14:05:42 följande:
Skriver ni nåt på shapupclubs forum förresten???
Visste inte ens om den:) får väl kolla in den kanske! Får se hur mkt tid jag har över med fl o fb o allt! Haha!