• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym
    Anonym (21) skrev 2012-06-13 14:50:58 följande:
    Jag känner mig så jävla ytlig, men känns som att det inte finns några snygga killar alls, man vill ju ändå bli attraherad. De har jättefina visningsbilder, sen ser de inte alls lika bra ut på sina andra bilder (jag är medlem på Happypancake)

Däremot har jag 2 tjejkompisar i min ålder (21) som båda hittade skiiitsnygga pojkvänner, fast det var på Mötesplatsen, kanske där man ska satsa? Fast palla betala 300 spänn i månaden :( tycker det är överdrivet dyrt.

Jag är medlem på mötesplatsen och träffade en riktigt snygg kille.. var tillsammans i 7mån. Du kan registrera dig där och efter ett tag får du erbjudanden, senast nu fick jag för 139kr/mån.
  • Anonym (Tabula)
    Alexiandra skrev 2012-06-13 15:01:45 följande:
    MIN erfarenhet, men det kan vara att jag har någon omedveten fingertoppskänsla för det, är att de flesta ser BÄTTRE ut IRL än på sina presentationsbilder. Det är nåt med alltför många män som gör att de tycks lyckas lägga ut de SÄMSTA bilderna på sig som existerar? Och som inte alls gör dem rättvisa.

Sett det ske så många gånger, både när jag träffat folk från dejtingsidor IRL och insett 'wow' ang utseendet, ett utseende som på bild fick enbart ett 'hmm, okej duger väl, ser ut som folk gör mest' - och dels när jag sett vad manliga vänner lägger ut för jävla bilder på sina presentationer..
    Haha, kan verkligen skriva under på det där med vännnernas bilder, katastrof! Har fått gå in och styra upp och vips dök prinsessan upp! ;)

Är just nu rätt pessimistisk vad gäller min egen del dock  så jag vågar inte tro på att jag ska ha sån tur att de är mycket bättre IRL :(
  • målar havet blått

Sista dejten jag hade,nån gång .1925 tror jag de var,  så frågade jag vilket av fotona som han tyckte jag var mest lik i verkligheten..det var rätt bra att veta!
    Tycker jag ser olika ut från dag till dag,beroende på hur man mår,har frissan och kläderna!..Det varierar ganska mycket för mig i allafall,så det är lite svårt med foton..vill ju inte att karlstackarn ska börja gråta av besvikelse hellerTomte

Toto, i dont think were in Kansas anymore..
  • Papito

Helt helt dött i den här tråden!

Får styra upp lite!
    Istället för att vi sitter här, helt anonyma, och beklagar oss och är överens om hur korkade alla andra är som inte ser vår storhet, kan vi lika gärna börja dejta varandra

Vi simmar ju alla i samma båt som gamle Refaat El-Sayed så fint uttryckte sig.. haha.

Jag ställer mig på barrikaderna och bjuder in till min inbox, välkomna ladies!

• Alexiandra

Ska det funka (idén är inte helt fel) så krävs nog någon form av "minipresentation" i tråden?

• Papito

Responsen blev enorm, det fullkomligen regnade in svar i min inbox....haha...I wish!

Bra idé Alexiandra!
    Börjar du?

Hehehe

Okej, minipresentation:

Göteborgare på 37 år. Smart, rolig och charmig enligt en högst vetenskaplig studie jag själv gjort genom att fråga mina väninnor
    Två barn varannan vecka.
    Gillar att umgås med familj och vänner.
    Kan småprata om det mesta men har också djup och pratar gärna om allvarligare ämnen.

Hm, för mer info får du inboxa...haha

Okej så Alexiandra? Något mer jag borde haft med?
    Väntar på din nu

• Alexiandra

Den var väl bra. Är väl eg bara just en 'översikt' som behövs, just sådär ålder, ort, ev barn och så.

Och eftersom du gjorde en så sure, då gör jag en med då ;)

34 år, bor mellan Gävle och Uppsala, inga barn och det blir inga heller (kan inte), däremot inga problem att träffa någon som redan har barn. Bara det inte vill skaffas några fler så. Jobbar skift i vården, är enligt tillförlitliga källor både smart, rolig och ser bra ut. Det sista reserverar jag mig emot dock.
    Har hästar och hund, så fritidsintressena är ganska givna.

Har tyvärr rätt höga krav, och avskyr att kallprata via mail, det måste finnas substans, djup och framförallt en dialog som går framåt. Älskar att leka med ord, och man måste attrahera min hjärna för att ha en chans att attrahera i övrigt - men båda delarna måste finnas.

Finns på pannkakan och på e-kontakt men med ett nick som inte är samma som här =)

• Papito

"Har tyvärr rätt höga krav, och avskyr att kallprata via mail, det måste finnas substans, djup och framförallt en dialog som går framåt. Älskar att leka med ord, och man måste attrahera min hjärna för att ha en chans att attrahera i övrigt - men båda delarna måste finnas."

Du ser, är som klippt och skuren för dig...du får ta en ridtur ner till götet så köper vi en fin hästgård, du kommer inte att tro mig men jag har alltid halvdrömt om det. Kan dock inte rida men tycker att det är skitkul och lär mig gärna.
    Tar du med hästarna och hundarna så står jag för barnen..sen har vi våra verbala kvällar framför brasan.

Haha, problemet är snarare att du redan verkar ha bestämt dig för att ingen av oss här kan matcha dina krav...

...Try me!

Skicka ett provmeddelande så tar jag mig an uppgiften att vara både djup, verbal och full av substans...klämmer säkert in några skratt mellan raderna också...humor är en väsentlig del av livet.

• Alexiandra

Jag har i princip 'noll koll' på folk i tråden, ens om de är män eller kvinnor, så nä jag har inte bestämt mig för att 'någon här' inte kan matcha mig.

Däremot, jag vill inte ha något distansförhållande. Så din bostadsord direktdiskvalificerar dig, tyvärr..

Så - du får höra av dig igen när barnen flugit ut och du tänker flytta uppåt? ;P

• Anonym (Hoho jaja)

Oj oj, nu har jag gått med i en nätdejtingsida.
    Har fortfarande inte vågat sätta ut någon bild, och profilen har jag bara klickat i, inte skrivit något själv.
    Fick ett mail av en kille, en alldeles vanlig fråga. Blev alldeles nervös, svarade iaf, men sen loggade jag ut illa kvickt.

Haha vad är det med mig?? Det är ju inte så att jag är blyg! 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!