Anonym (kille 36 år) skrev 2012-06-13 00:10:56 följande:
Hmm, det hände inte mycket mer med den där gratisäterskan som jag träffade för drygt två veckor sedan. Det är kommunikationen som inte funkar.. jag skickar sms kl 15 på helgen och frågar vad hon gör.. hon ringer tillbaka kl 19 och säger att hon är upptagen med något eller trött.. hon smsar till mig kl 17 och frågar om jag vill ses, jag svarar ja - hon ringer tillbaka strax före kl 20 och säger att hon har glömt kolla mobilen.. då känns det för sent för mig att ses.. så det var ju synnerligen svårt. Plus att jag känner att jag måste vara i standby-läge hela tiden utifall vi ska ses. Dessutom kommer hon med lite knepiga förslag.. kan vi inte åka till havet på helgen.. det är så vackert att se.. - men det ligger ju 3-4 timmars enkel resa bort liksom.. klart att jag inte har lust att göra det. Men då måste jag försöka formulera det på ett sätt så att hon inte tycker att jag är en tråkig kille som inte vill göra något.. hade liknande problem med mitt ex också som hade lite irrationella aktiviteter för sig och där misslyckades jag ju.. hur som helst knepigt attt hon inte har tid att ses för en timmes fika men föreslår heldagsutflykter. .
No offence, men det är inte "kommunikationen som inte funkar" - det är hon som helt enkelt inte är that into you! Däremot vill hon ha dig kvar på reservlistan.
Se havet etc, ställt mot just att 'ingen annan dejt' funkar är en klassiker - fråga något som du vet du kommer få ett "Åh, vore roligt men tyvärr..." på. HADE du sagt "klart vi ska se havet, jag hämtar dig kl XX på lördag" så kan jag LOVA att 'något kommit emellan' så det inte blir av.
Så, dumpa det där - eller fasa upp och se hur hon gör. Dvs skippa SMSen - ring henne och fråga vad hon gör, ring henne och svara när hon smsar.