• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Ute igen)

Utan att sätta i gång något snusk, så skulle en bra KK relation funka för mig, tror jag.... men det kan man ju inte skylta med på en sajt, då blir man väl helt omkullsprungen ...

• Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-04 22:10:42 följande:
    Utan att sätta i gång något snusk, så skulle en bra KK relation funka för mig, tror jag.... men det kan man ju inte skylta med på en sajt, då blir man väl helt omkullsprungen ...

Haha, jo det är väl risk för det...ditt konto kapsejsar av all trafik...Skrattande
  • Anonym

jag tycker inte det är det minsta konstigt att skriva att man söker efter vänskap. Om man blir kär så blir man, men att ha det som grundinställning känns för mig vääldigt krystat och konstigt...

• Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-06-05 03:01:19 följande:
    jag tycker inte det är det minsta konstigt att skriva att man söker efter vänskap. Om man blir kär så blir man, men att ha det som grundinställning känns för mig vääldigt krystat och konstigt...
    Precis min åsikt... Skrattande
  • Alexiandra
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-04 22:02:53 följande:
    Fast då kan det ju vara bra att träffa just de som också har 'vänskap' som det man söker... Man kanske inte vill flagga för något man inte kan leverera. En av de kvinnor jag skrivit en del med var i den situationen när vi började skriva. Hon har sedan dess börjat dejta och då har vi pratat lite kring detta (samt massa andra saker så klart...).
    Absolut, om du söker vänskap, så är det nog utmärkt att sikta på de andra som också har vänskap som det de söker.
  • Anonym (Unikum)
    Alexiandra skrev 2012-06-05 09:25:10 följande:
    Absolut, om du söker vänskap, så är det nog utmärkt att sikta på de andra som också har vänskap som det de söker.
    Mmmm, fast på sikt söker jag något mer... det kan jag ju erkänna. Jag 'hintar' väl lite om det i min presentation även om jag inte säger det rätt ut. Men det får komma av sig själv liksom... Tror många resonerar på liknande sätt.

Om jag skall tala klarspråk här (men inte i min profil, för då skräms man ju..), så 'drabbades' jag förra året av min stora kärlek. Det blev i slutändan inte vi även om känslorna var besvarade. Självklart vill jag träffa någon som jag kan känna lika mycket för, men då jag kanske är hemligt skeptisk till att det går vill jag inte flagga för mycket med relation... Den kärleken slog ner efter att vi känt varandra ett år som arbetskamrater, så även den började faktiskt med vänskap..
  • Anonym (Ute igen)

Men är det inte därför internet dejting blir lite ointressant alla stora upplevelser som format ens person ska liksom hållas under mattan så att ingen ska bli "skrämd" av hur man mår, har mått osv alla blir utslätade varianter på samma tema. IRL tycker jag att det går mycket fortare att uppfatta om människa funderar och brottas med stora saker i sitt liv och det gör dom ju mer intressanta än avskräckande. Men på nätet är alla så toknöjda med sina jobb, sina vänner, sin släkt, sin kropp allt. Fattar att det är en social kod som inte går att bryta skulle säkert också bli osäker om någon började outa massa problem vid andra mailet men mest för att "det är inte något man gör" . Som sagt jag råkade ta en uppmaning om att bolla ideer om min jobbsituation på allvar (ca 20 mailet) och sen dess har inte han hörts av

• Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2012-06-05 03:01:19 följande:
    Fast du är väl knappast på en dejtingsajt och letar efter vänner primärt? För i så fall antar jag att du (om du är heterosexuell) även skriver till personer av samma kön...? Att man inte faller för alla man snubblar över är ju tämligen uppenbart, men tycker att det känns som om de som "letar vänner" hymlar om varför de egentligen är där.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-05 10:16:17 följande:
    Men är det inte därför internet dejting blir lite ointressant alla stora upplevelser som format ens person ska liksom hållas under mattan så att ingen ska bli "skrämd" av hur man mår, har mått osv alla blir utslätade varianter på samma tema. IRL tycker jag att det går mycket fortare att uppfatta om människa funderar och brottas med stora saker i sitt liv och det gör dom ju mer intressanta än avskräckande. Men på nätet är alla så toknöjda med sina jobb, sina vänner, sin släkt, sin kropp allt. Fattar att det är en social kod som inte går att bryta skulle säkert också bli osäker om någon började outa massa problem vid andra mailet men mest för att "det är inte något man gör" . Som sagt jag råkade ta en uppmaning om att bolla ideer om min jobbsituation på allvar (ca 20 mailet) och sen dess har inte han hörts av

Näh, men man behöver ju inte flagga upp det i sin presentation. Jag berättar det inte för alla jag träffar irl heller. Om man däremot lär känna varandra och får förtroende så kommer det fram... Detta behöver inte vara irl, utan kan även vara om man skriver till varandra ett tag..  Verkar finnas (iaf om man läser en del tjejers presentationer) en del män som blivit 'brända' och därför beter sig konstigt. Jag är ju inte 'bränd' utan ser detta som en bra händelse i livet och vill därför inte bli kopplad till den gruppen..(för är det ngt många gör vid internetdejting så är det att snabbt döma andra på lite information).
    Är i övrigt ganska öppen med mina bra och dåliga sidor..inte bara i en dejting/vänsituation. Jag tycker att 'perfekta' mail snabbt söver mig utan gillar att se bakom 'masken' på samma sätt som jag ganska lätt släpper andra innanför min..
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-05 10:36:27 följande:
    Fast du är väl knappast på en dejtingsajt och letar efter vänner primärt? För i så fall antar jag att du (om du är heterosexuell) även skriver till personer av samma kön...? Att man inte faller för alla man snubblar över är ju tämligen uppenbart, men tycker att det känns som om de som "letar vänner" hymlar om varför de egentligen är där.
    Fast om dejtingsajten har 'vänner' som inställning så är ju det ett av syfterna.... Annars skulle det ju inte finnas.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!