• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Tabula)
    Alexiandra skrev 2012-05-31 20:22:36 följande:
    Om jag skulle generalisera lika mycket som "Helpful" skulle jag kunna ta hans ord och byta ut ordet kvinna mot man.

Jag tror dock dels inte på generaliseringar, och är kvinna nog (*s*) att se MIN EGEN del i det hela med. Och det är inte bara att jag är förbannat kräsen ;)

Det är inget som helst fel egentligen på 99% av de män jag dejtat, de är supertrevliga, vettiga män som kommer göra någon väldigt lycklig. Att de inte är rätt för MIG beror liksom inte på att det är fel på dem.
    Samma här, jag är också extremt kräsen men inte på det sättet att jag tycker jag är bättre än någon annan. Det är bara det att jag har varit med om några otroligt tröttsamma relationer som fullständigt sög musten ur mig, och efter det känner jag att jag aldrig mer orkar engagera mig i någon som jag inte trivs med till åtminstone 95 %. Då är det mycket skönare att vara själv känner jag. Det betyder inte att det är fel på mig eller på dem, bara det att det ska klaffa jäkligt bra för att det ska vara värt att orka egagera sig så mycket i en annan människa.
  • Anonym (Hejhopp)
    Helpful skrev 2012-05-31 18:16:37 följande:
    Förmodligen..:( (Med vilken jag ej ska sammanblandas med dock).
    Jag har sett dig i flera trådar där du skriver om din distans till medelsvensson. Fast det enda jag faktiskt vet om dig är att du hänger på familjeliv. Så det blir motsägelsefullt.
  • Anonym (men)
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-31 20:30:53 följande:
    Nu ger jag fan upp! THATS IT!
    GAAAAH. Kräks
    Min profil ryker i helgen, ska bara mejla några och önska dem lycka till i livet.
    Dejta mig då?:)
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Man) skrev 2012-05-30 22:38:54 följande:
    Tabula

Ja, jag får bli klar med det först...sen jävlar!!!  
  • Anonym (rainbow)
    Helpful skrev 2012-05-31 18:05:09 följande:
    Vad hjälper det självförtroendet att "umgås" med någon som man inte vill ha? Njae jag är väldigt kräsen. Jag har svårt för att umgås med genomsnitts-kvinnan! Jag vill ha sååå mycket mer än att bara "försöka få någon på kroken" (jag spelar inte ett spel), utan jag vill att umgänget ska vara som en dans där man ger och tar. - Något som FÅ förstår (och tyvärr tror jag det är FÅ som KOMMER förstå vad jag menar eftersom just genomsnitts-kvinnan oftast befinner sig här...).
    Man får känna sig eftertraktad?
    Så sällsynt är det nog inte med relativt friktionsfria relationer baserade på ett givande och tagande, tror att det utgör grunden för många lyckliga äktenskap (och långvariga relationer). Tycker för övrigt att du låter bitter och kategorisk.
  • Anonym (Lom)
    Anonym (men) skrev 2012-05-31 20:59:44 följande:
    Dejta mig då?:)
    Hade jag väl kunnat göra om du och jag inte varit anonyma och om du bott i Stockholmsområdet.
    Jag har ännu aldrig bangat en fika- eller glassdejt med någon!
  • Anonym (men)
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-31 21:48:30 följande:
    Hade jag väl kunnat göra om du och jag inte varit anonyma och om du bott i Stockholmsområdet.
    Jag har ännu aldrig bangat en fika- eller glassdejt med någon!
    Ah,men jag kan bli icke anonym sen..men då måste du våga maila ju:)
  • Anonym (Lom)
    Anonym (men) skrev 2012-05-31 21:56:44 följande:
    Ah,men jag kan bli icke anonym sen..men då måste du våga maila ju:)
    Lätt! Jag är alltså en man, 40 år och bor i Stockholmsområdet.
    Om det passar in så...?
    Annars kan du mejla till mj511227@gmail.com så avslöjar jag inte din identitet och vice versa.
  • Alexiandra
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-31 20:57:44 följande:
    Samma här, jag är också extremt kräsen men inte på det sättet att jag tycker jag är bättre än någon annan. Det är bara det att jag har varit med om några otroligt tröttsamma relationer som fullständigt sög musten ur mig, och efter det känner jag att jag aldrig mer orkar engagera mig i någon som jag inte trivs med till åtminstone 95 %. Då är det mycket skönare att vara själv känner jag. Det betyder inte att det är fel på mig eller på dem, bara det att det ska klaffa jäkligt bra för att det ska vara värt att orka egagera sig så mycket i en annan människa.
    Precis!

Jag vet ju att jag är extremt kräsen med saker som *egentligen* är irrelevanta. Mellan varven stryker jag dem från listan, men just nu är jag lite för trött på att känna mig som den enda [i en relation] som är medveten om sina egna fel och brister etc, och har bestämt mig för att "nästa gång" ska det vara någon som direkt känns 'rätt' till minst typ 90%.  Annars trivs jag bättre själv tills vidare.

Och då jag är kräsen på "småsaker" också, innebär det att det verkligen krävs "one of a kind" för att jag ska bli så intresserad att jag känner att jag vill engagera mig så mycket som ett förhållande kräver. Det är precis som du skriver varken fel på dem eller mig.

Endera hittar jag den där "one of a kind", eller så ledsnar jag om X år på att vara singel och justerar min 'kravlista' igen. För NU är den för nära det som får betecknas som 'perfektion för mig' för att mer än ytterst få människor ska kunna uppfylla den. Men det beror INTE på att majoriteten av andra människor är dåliga/sämre/fel/annat.

Den slags elitism Helpful uttrycker är bland det mest oattraktiva som finns, men säger oftast mer om personen själv än de personen 'kritiserar'.

Jag är elitistisk till viss del, jag kan utan omsvep rata någon för att han stavar fel, har felaktig interpunktion eller liknande. Jag är FULLT medveten om att det varken tyder på någon generell idioti, eller egentligen har någonting med om ett förhållande blir bra eller ej. Jag menar - hur mycket skriftlig kommunikation har man med varandra i ett genomsnittsförhållande? ;) Men just nu både vill och kan jag vara petig på den nivån. Men det gör att det är mitt och bara mitt 'ansvar' att jag inte hittar någon som känns mer än "trevlig". För jag söker för nära perfekt för mig..
  • Anonym

men jag fattar inte riktigt dessa krav. Jag har ju också krav, men om jag blir kär så blir jag ju? Det är inget jag kan bocka av på en kravlista? 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!