• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Helpful
    Anonym (rainbow) skrev 2012-05-30 20:23:23 följande:
    Kan som svenska säga att jag är otrolig tråkig om jag är ointresserad och då stämmer även mycket snack och liten verkstad bra om jag ens snackar överhuvudtaget. Har någon fångat mitt intresse på riktigt så brukar jag lägga ned liiiite mer effort både i snack och verkstad. Kanske har du träffat tjejer som du inte riktigt klickat med?
    Nog har dom velat ha mig alltid!Tungan ute
  • Anonym (men)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-05-30 20:23:23 följande:
    Kan som svenska säga att jag är otrolig tråkig om jag är ointresserad och då stämmer även mycket snack och liten verkstad bra om jag ens snackar överhuvudtaget. Har någon fångat mitt intresse på riktigt så brukar jag lägga ned liiiite mer effort både i snack och verkstad. Kanske har du träffat tjejer som du inte riktigt klickat med?
    Så känner jag med. Både om jag är intresserad och om killen är det,läggs det ner mycket energi:D Så jag tycker inte alls svenskar är tråkiga. Riktigt gulliga faktiskt!
  • Anonym (Lom)

Nej, ärlighet fungerar inte.
    Snart ger jag upp nätdejtingen, eller jag ger nog upp. Två veckor till och sen får det vara.
    Allvarligt alltså... kom igen nu brudar!

• Anonym (Tabula)
    Helpful skrev 2012-05-30 18:27:34 följande:
    Jag vet att jag generallierar men det gör jag för att: 

a) det är "det enda" folk förstår på ett forum
    b) Inga C-uppsatser orkar jag med och förklara allt i detalj och vad som avviker och inte avviker från mönstret och då blir en generalisering bra att använda sig av
    c) och jag tycker många svenskor är tråkiga - mycket snack och liten verkstad + att folk inte kan ta initiativ till romantiska saker mer än att sätta på kaffebryggaren efter man har haft sex, not my cup of tea!  

Jag tycker väl kanske att det finns ett och annat mellanting mellan att så hårdnackat dra alla över en kam och en C-uppsats med källhänvisning. Nu är nättjejer inte bara nåt att inte ha, tydligen är många svenskor överlag astrista också. I rest my case och är glad för din skull att du har träffat någon IRL. Och för min egen också så att jag inte behöver råka ut för att bli rådissad för att jag inte är så härligt spontan eller romantisk nog om jag hade stött på dig på nätet .

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Man) skrev 2012-05-29 23:30:27 följande:
    Jag nätdejtade en del för ca 10 år sedan. Jag föredrog faktiskt blinddates, i början var det givetvis nervöst men sen tänkte jag att det egentligen är ett bättre sätt. Jag såg det mer som en fika och hade inga bilder eller förväntningar, då var det lättare att ha ett öppet sinne men också att avböja om det inte var intressant med fler dejter.

Tabula, synd att vi är anonyma, hade kunnat offra mig på rn picknick annars...
    Ja fast du håller ju på att separera så vi får vänta tills det är avklarat först  .
  • Anonym (men)
    Helpful skrev 2012-05-30 20:28:43 följande:
    Nog har dom velat ha mig alltid!Tungan ute
    För att du är så..urk! Du hade ju gått bort;) Men spela roll..nu har du ju en tjej..som inte är svensk,antar jag då:P
  • Anonym (men)
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-30 21:36:09 följande:
    Nej, ärlighet fungerar inte.
    Snart ger jag upp nätdejtingen, eller jag ger nog upp. Två veckor till och sen får det vara.
    Allvarligt alltså... kom igen nu brudar!
    Det måste det väl göra? Om det inte är som min kompis som var på dejt. Killen säger "jag hatar verkligen piercingar,det är så fult" Och där sitter min kompis med flera. Alltså,så finkänslig.
  • Anonym (Lom)
    Anonym (men) skrev 2012-05-30 21:42:39 följande:
    Det måste det väl göra? Om det inte är som min kompis som var på dejt. Killen säger "jag hatar verkligen piercingar,det är så fult" Och där sitter min kompis med flera. Alltså,så finkänslig.
    Jag träffar alltid de med alkoholproblem, ekonomiska problem eller psykiska problem.
    Är alla de normala tagna? Var finns godbitarna?

Nästan 2 miljoner människor i Stockholms län, hälften är kvinnor. Ponera att 100000 är i lagom ålder för mig, av dem är 50% inte singlar... fortfarande 50000 att välja mellan?
  • Anonym (men)
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-30 21:52:03 följande:
    Jag träffar alltid de med alkoholproblem, ekonomiska problem eller psykiska problem.
    Är alla de normala tagna? Var finns godbitarna?

Nästan 2 miljoner människor i Stockholms län, hälften är kvinnor. Ponera att 100000 är i lagom ålder för mig, av dem är 50% inte singlar... fortfarande 50000 att välja mellan?

Just ja,det var det med Sthlmare..de får inte så ofta chansen hos mig..fast jag är uppvuxen där och inte bor så långt ifrån;)
  • Anonym (Lom)
    Anonym (men) skrev 2012-05-30 21:57:44 följande:
    Just ja,det var det med Sthlmare..de får inte så ofta chansen hos mig..fast jag är uppvuxen där och inte bor så långt ifrån;)
    Jag är inte en äkta Stockholmare, jag bara bor här Solig Vi norrlänningar är mycket bättre! hehe
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!