• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (33-åring)
    Helpful skrev 2012-05-25 22:28:48 följande:
    Jag håller heeeelt med dig! angående detta med att vara rolig: många säger att: "Jag är rolig" sen visar det sig att roligt för dom är när man har buskishumor eller torr humor eller humor på andras bekostnad och då springer jag min väg!

Jag var med på en sådan här dejtingsida men jag tyckte att alla tjejer skrev i princip likadant så jag tröttnade.Tungan ute Många tjejer verkar ge varandra - i princip - samma råd så det kanske är därför som många skriver så lika? Det fanns nååågra, ärliga, fina guldkorn men dom var få. De flesta var som de flesta i åsikter och agerande! Och som Tabula säger ovan så var det ALLDELES FÖR MÅNGA som sa/skrev saker som de inte menade eller som inte var sanna! Konstig värld där alla oärliga försöker träffa de oärliga...det var en orsak till att jag avregistrerade mig!

Berätta! Vad är din erfarenhet att alla skriver?
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-18 09:30:02 följande:
    Det där är för enkelt att tro att jag dras till fel typ, tror jag.
    Fel typer kanske dras till mig?

För min del behöver de inte vara någon extremt rolig kvinna, jag har massor av humor och är oftast den som sköter underhållningen i ett förhållande. Jag kan roa mig själv.

Jag kanske skriver fel saker i min profiltext? Hur ska en bra text vara?
    Här är min, är det bra eller dåligt?
    ------------------------------------
    Om mig:
    Liberalen, som tycker om att resa och äta nya spännande maträtter. Som människa är jag sympatisk, mjuk, snabbtänkt, allmänbildad och en driftig problemlösare. Har svart bälte i matlagning.

Jag är 178 cm, 90 kg, blå ögon, brunt kort hår/rakad, helskägg, stor och stark.

Mina intressen är att motionera/jogga, samhällsfrågor, resa, sport, gym, matlagning, datorer/internet & film/tv.
    Nya intressen välkomnas. Kanske dans?
    ------------------------------------

Kanske man ska skriva något om vad man vill med framtiden? Vad man söker? Vad man inte söker?
    Ska jag skriva något om min dotter och vad vi gör? Ska jag ha en bild på mig och min dotter tillsammans?

Ser att många kvinnor skriver att de inte gillar profiler där männen visar upp sina tatueringar, bilar, hundar bla bla. Sådana har jag inte, har varken hund eller tatueringar.

Personligen tycker jag att profiler där man ser henne med ett glas alkohol i handen ger ett oseriöst intryck.
    Bilder där hon poserar med putande mun gör mig spyfärdig. Töntigt.
    Hoppar in i tråden och ger lite feedback på din presentation.

Första tanken är att du på papperet liknar min sambo =bra.
    Andra tanken är att du är fri som en fågel (resa kommer upp tidigt i texten), ung och sportig, inte konventionell (liberal), modern man.

Låter jättetrevligt, men frågan är om det lockar till sig tjejer som vill ha seriösa förhållanden. Du bör definitivt försöka få in lite mer allvar och ansvar i presentationen, men på ett roligt sätt.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-25 22:59:27 följande:
    Hoppar in i tråden och ger lite feedback på din presentation.

Första tanken är att du på papperet liknar min sambo =bra.
    Andra tanken är att du är fri som en fågel (resa kommer upp tidigt i texten), ung och sportig, inte konventionell (liberal), modern man.

Låter jättetrevligt, men frågan är om det lockar till sig tjejer som vill ha seriösa förhållanden. Du bör definitivt försöka få in lite mer allvar och ansvar i presentationen, men på ett roligt sätt.

Jag blir lite nyfiken på om "tycker om att resa" betyder "åker till nya spännande ställen minst tre gånger om året" eller "charter vart femte år, helst till samma ställe" Glad
  • Helpful
    Anonym (33-åring) skrev 2012-05-25 22:38:56 följande:
    Berätta! Vad är din erfarenhet att alla skriver?
    Nej men du vet: de vanliga klyschorna: "Hej jag är en romantisk tjej, som är ärlig, snäll, rolig enligt mina vänner om man frågar dom. Jag söker en kille som värderar ärlighet, kommunikation och humor högst och älskar äventyr".

Sen visar det sig att det kanske är 1-2 på 20 stycken som verkligen KAN kommunicera, som verkligen ÄR ärlig, som verkligen ÄLSKAR äventyr och att "äventyr" inte är synonymt med "Kalles Camping" eller en suparresa till Turkiet, utan som verkligen KAN tänka sig att "spara"/jobba ihop en månad för att på egen hand under en månad upptäcka X land.

(Jag hade kontakt med en tjej som verkligen var SANN <3 på alla de sätt jag nämner ovan + äventyrlig: hon och hennes familj bodde billigt i en lägenhet och sparade undan 100 000:- som alla jobbade ihop varje år, för att sedan åka till ett land per år och upptäcka detta land! GIVETVIS blev min mobil stulen...  Gråter HON gjorde mig verkligen KÅT i både, kropp, själ och hjärta<3 Varför finns det så FÅ äkta tjejer? Nu har jag två mobiler där jag sparar alla nummer + en pappersutskrift).
    Anonym (33-åring) skrev 2012-05-25 23:10:48 följande:
    Jag blir lite nyfiken på om "tycker om att resa" betyder "åker till nya spännande ställen minst tre gånger om året" eller "charter vart femte år, helst till samma ställe" Glad
    Tyvärr så menar de flesta "charter vart 5:e år till samma ställe" 
    ">

det är sååå sällan man stöter på en tjej som verkligen VILL resa (och med "VILL" menar jag inte en resa där mannen har betalt för allt) utan de flesta vill hänga med Bamse vid poolen á la typen Stig Helmer resa!:/
  • Anonym (Hejhopp)
    Helpful skrev 2012-05-25 23:26:46 följande:
    Tyvärr så menar de flesta "charter vart 5:e år till samma ställe" 
    ">

" target="_blank">

det är sååå sällan man stöter på en tjej som verkligen VILL resa (och med "VILL" menar jag inte en resa där mannen har betalt för allt) utan de flesta vill hänga med Bamse vid poolen á la typen Stig Helmer resa!:/
    Tjejer som gillar att vara ute och röra på sig i världen träffar killar där ute. Se till att vara en av de killarna... Åk och jobba som volontär, backpacka, gå en folkhögskola eller universitetskurs där man åker till något fattigt land eller gör en MFS. De riktigt äventyrliga tjejerna har nog inte tid för nätdejting tyvärr, de träffar ju en massa kilar IRL hela tiden.
  • Helpful
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-25 23:36:40 följande:
    Tjejer som gillar att vara ute och röra på sig i världen träffar killar där ute. Se till att vara en av de killarna... Åk och jobba som volontär, backpacka, gå en folkhögskola eller universitetskurs där man åker till något fattigt land eller gör en MFS. De riktigt äventyrliga tjejerna har nog inte tid för nätdejting tyvärr, de träffar ju en massa kilar IRL hela tiden.
    Jag träffade henne IRL!
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-25 23:36:40 följande:
    True that.

Helpful, jag tror att du gör dig en björntjänst om du lägger i egna värderingar i vad tjejerna menar, i alla fall om du sedan blir besviken när det visar sig att de menade något annat.
    Exv hon skriver "sportig" -> Du tänker "älskar att kolla på hockey med mig och har en skitsnygg kropp". Hon menar "Går på aerobics tre gånger i veckan för att jag vill gå ned i vikt"
  • Anonym (Hejhopp)
    Helpful skrev 2012-05-26 00:27:36 följande:
    Jag träffade henne IRL!
    Så bra då!
  • Anonym (joo)

Hur går det för alla?:)

Men vadå,helpful..tappade nr..hade ni inte varandras namn..måste ju kunnat hitta på varandra igen? 

• Mymemlan

Hängde här lite ett tag tidigare och tog en del tips, och för ungefär 2 månader sen blev jag tsm med världens underbaraste kille, som jag träffade på happy panncake, så nätdejing fungerar verkligen! :D

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!