• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (rainbow)
    Anonym skrev 2012-05-31 23:21:49 följande:
    men jag fattar inte riktigt dessa krav. Jag har ju också krav, men om jag blir kär så blir jag ju? Det är inget jag kan bocka av på en kravlista? 
    Fast om du har en profil på en nätdejtingsida, skulle du per automatik träffa alla som skriver, eller sålla bort? Vad sållar du utifrån i så fall, om inte en "kravlista"?
  • Anonym (men)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-05-31 23:35:48 följande:
    Fast om du har en profil på en nätdejtingsida, skulle du per automatik träffa alla som skriver, eller sålla bort? Vad sållar du utifrån i så fall, om inte en "kravlista"?

Men precis..där funkar det ju. Man tar bort brunögda,de med barn eller vad som helst.
    I verkliga livet blir det annat,har man blivit kär,blir det svårare:) 
  • Alexiandra
    Anonym skrev 2012-05-31 23:21:49 följande:
    men jag fattar inte riktigt dessa krav. Jag har ju också krav, men om jag blir kär så blir jag ju? Det är inget jag kan bocka av på en kravlista? 

Nej, men om jag inte mailar/besvarar mail från någon som t ex inte stavar perfekt - då blir jag ju inte kär. För det blir ingen irl-träff.

Sen är jag inte den som "faller direkt" heller, så att inte träffa någon för en andra dejt på grund av någon småsak är lätt.

Jag måste lära känna en person för att bli kär. Genom att sortera bort personer på småsaker innan jag lärt känna dem väl nog för att bli kär så blir det sållat efter kravlista irl med.
  • Anonym (Lom)
    Anonym (men) skrev 2012-05-31 23:44:09 följande:
    Men precis..där funkar det ju. Man tar bort brunögda,de med barn eller vad som helst.
    I verkliga livet blir det annat,har man blivit kär,blir det svårare:) 
    Man vill ju helst ha någon som har ett fräckt jobb också, typ en strippa tror jag skulle passa mig bra. Tomte
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-31 21:05:38 följande:
    Men nu väller det tydligen in män hos dig, får skynda på processen lite innan jag blir brädad.
    Vad är det du pluggar?
    Alexiandra skrev 2012-05-31 22:21:17 följande:
    Precis!

Jag vet ju att jag är extremt kräsen med saker som *egentligen* är irrelevanta. Mellan varven stryker jag dem från listan, men just nu är jag lite för trött på att känna mig som den enda [i en relation] som är medveten om sina egna fel och brister etc, och har bestämt mig för att "nästa gång" ska det vara någon som direkt känns 'rätt' till minst typ 90%.  Annars trivs jag bättre själv tills vidare.

Och då jag är kräsen på "småsaker" också, innebär det att det verkligen krävs "one of a kind" för att jag ska bli så intresserad att jag känner att jag vill engagera mig så mycket som ett förhållande kräver. Det är precis som du skriver varken fel på dem eller mig.

Endera hittar jag den där "one of a kind", eller så ledsnar jag om X år på att vara singel och justerar min 'kravlista' igen. För NU är den för nära det som får betecknas som 'perfektion för mig' för att mer än ytterst få människor ska kunna uppfylla den. Men det beror INTE på att majoriteten av andra människor är dåliga/sämre/fel/annat.

Den slags elitism Helpful uttrycker är bland det mest oattraktiva som finns, men säger oftast mer om personen själv än de personen 'kritiserar'.

Jag är elitistisk till viss del, jag kan utan omsvep rata någon för att han stavar fel, har felaktig interpunktion eller liknande. Jag är FULLT medveten om att det varken tyder på någon generell idioti, eller egentligen har någonting med om ett förhållande blir bra eller ej. Jag menar - hur mycket skriftlig kommunikation har man med varandra i ett genomsnittsförhållande? ;) Men just nu både vill och kan jag vara petig på den nivån. Men det gör att det är mitt och bara mitt 'ansvar' att jag inte hittar någon som känns mer än "trevlig". För jag söker för nära perfekt för mig..
    Oj, redan i första stycket kände jag att Tabula fått konkurrens...ojojoj, hur ska detta gå?

• Anonym (Man)

Blir spännande för er andra, vilken dramatik och tempoökning det plötsligt blev i tråden. Vem av superkräsna Tabula och Alexiandra kommer att få mig på fall....wow!

• Anonym
    Alexiandra skrev 2012-05-31 23:54:08 följande:
    Nej, men om jag inte mailar/besvarar mail från någon som t ex inte stavar perfekt - då blir jag ju inte kär. För det blir ingen irl-träff.

Sen är jag inte den som "faller direkt" heller, så att inte träffa någon för en andra dejt på grund av någon småsak är lätt.

Jag måste lära känna en person för att bli kär. Genom att sortera bort personer på småsaker innan jag lärt känna dem väl nog för att bli kär så blir det sållat efter kravlista irl med.
    Nej, jag faller inte heller direkt, alla mina förhållanden har börjat med att vi har varit vänner. Det är det jag menar med kravlista, oavsett hur många krav jag har eller inte så har jag blivit kär i någon har jag ju inte tänkt: "jamen det är ju Pelle, han är ju inte xxxxx". Visst blir det annorlunda på Internet; klart man gör nån sorts sållning när man pratar med personen.
  • Anonym (men)
    Anonym (Lom) skrev 2012-06-01 00:25:36 följande:
    Man vill ju helst ha någon som har ett fräckt jobb också, typ en strippa tror jag skulle passa mig bra. Tomte
    Haha!Skål
  • Alexiandra
    Anonym skrev 2012-06-01 06:07:28 följande:
    Nej, jag faller inte heller direkt, alla mina förhållanden har börjat med att vi har varit vänner. Det är det jag menar med kravlista, oavsett hur många krav jag har eller inte så har jag blivit kär i någon har jag ju inte tänkt: "jamen det är ju Pelle, han är ju inte xxxxx". Visst blir det annorlunda på Internet; klart man gör nån sorts sållning när man pratar med personen.
    Fast jag har nog aldrig, inte vad jag kan komma på på rak arm i alla fall, blivit kär i någon som inte till större delen uppfyllt den "kravlista" jag just då har.

Så "Pelle" kan vara hur trevlig osv som helst, men han förblir en god vän hur länge vi än umgås om han inte överensstämmer med det jag söker. (Det dessutom oavsett om "Pelle" blir kär i mig eller inte)

Däremot så tänker jag ju inte "Jamen det är ju Pelle, han är ju inte xxx". Det där går automatiskt och omedvetet, jag faller helt enkelt inte för "Pelle". Om vi så umgås dagligen och han på alla vis är en toppen-man.

Det är antagligen därför jag både kan ha manliga vänner och det aldrig görs några övertramp, och antagligen även därför jag aldrig någonsin blivit kär i en KK. Finns inte ett intresse [på det vis som krävs för ett förhållande] redan från början, då kommer det aldrig sen heller.
  • orpon
    Alexiandra skrev 2012-06-01 08:22:29 följande:
    Det är antagligen därför jag både kan ha manliga vänner och det aldrig görs några övertramp, och antagligen även därför jag aldrig någonsin blivit kär i en KK. Finns inte ett intresse [på det vis som krävs för ett förhållande] redan från början, då kommer det aldrig sen heller.
    Va? En kvinna som kan ha en KK utan att falla för honom? Och ha manliga vänner???  Även denna dag ska tydligen min världsbild slås i spillror, precis som igår då en FL-medlem lärde mig att även kvinnor bajsar.. otroligt...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!