DanM skrev 2012-05-27 15:07:11 följande:
Nu har jag provat lite. Har träffat två tjejer som verkade intressanta. Ingen av dom såg ut som jag trodde, utan verkar vara väldigt duktiga på att ta kort på sig själva. Nu lägger jag ner internetdating, och joppas på bättre lycka irl.
DanM skrev 2012-05-27 17:15:53 följande:
Nej, jag blev inte så attraherad av någon av dom. Vet inte hur det funkar för dig, men det är viktigt för mig att det finns en fysisk attraktion med. Sedan tappar jag intresset när man "utger" sig för att se ut på ett sätt men ser ut på ett annat.
Håller med: sånt är sjukt avtändande!:S Jag la ner Internetdejting av samma anledning som du gjorde
Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-27 18:28:36 följande:
Fattar vad du menar med att folk tar "snyggfoton"! Har hört från både killar och tjejer att dejten såg helt annorlunda ut i verkligheten, bilden var gammal, hen hade gått upp mkt i vikt.
Men går det inte att gissa lite i förväg vilka bilder som inte riktigt stämmer? T.ex. om tjejen är väldigt sminkad, fotot taget lite uppifrån, osv?
Jag - till skillnad från många andra - läste igenom varje presentation noga, men så fort jag såg ett kort som du beskriver Hejhopp så gick jag vidare eftersom jag inte gärna vill stöta ihop med en överviktig morsa (jag gjorde det en gång och hon sa:. "du är het jag kan hämta dig i min bil eftersom du bor så nära så kan vi ha trevligt" - TACK MEN NEJ TACK!) som visar en blid på sin dotter eller när hon var typ 18 år gammal...
Nu har jag flickvän och jag:
a) ångrar inte det året jag testade att dejta - nyttig erfarenhet och få träffa lite "utslaget" folk (socialt eller ofta emotionella/psykiska problem)
b) jag skulle aldrig lita på en tjej från en dejtingsite eftersom det är mycket bluff och båg (en polare hade träffat på en schizofren tjej:S) och ja inte mycket sanning där ute, mest ett stort ormbo!:S). Den trevligaste tjejen jag har pratat med är tjejen och hennes mamma, men tyvärr så bodde jag inte i Nässjö, men ett trevligt undantag som bekräftar regeln att det FINNS guldkorn, men det är just det som är problemet: man orkar inte ploga sig igenom en skog av tjejer med emotionellt bagage etc. bara för att hitta någon som man trivs med (men som man inte i slutändan vet om man kommer älska). Eftersom många tjejer beskriver många killar som pervon så är det heller ingen kultur man vill vara inblandad i.
Dejting är inget för mig utan jag trivs bäst IRL!