• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • DanM
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-27 18:38:07 följande:
    Du har ingen tjejkompis som kan ge tips om vad som är misstänkta snyggfoton? Som tjej känner jag att det inte borde va så svårt, man har väl tagit ett och annat på sig själv.

Hmmm, får väl fråga någon om det blir aktuellt fler gånger :)
  • Alexiandra

Problemet med snyggfoton/one hit wonder-shots är det där med att veta hur gamla de är. Det kan ju varit högst repesentativa för när personen var 10 år yngre.

• Helpful
    DanM skrev 2012-05-27 15:07:11 följande:
    Nu har jag provat lite. Har träffat två tjejer som verkade intressanta. Ingen av dom såg ut som jag trodde, utan verkar vara väldigt duktiga på att ta kort på sig själva. Nu lägger jag ner internetdating, och joppas på bättre lycka irl.
    DanM skrev 2012-05-27 17:15:53 följande:
    Nej, jag blev inte så attraherad av någon av dom. Vet inte hur det funkar för dig, men det är viktigt för mig att det finns en fysisk attraktion med. Sedan tappar jag intresset när man "utger" sig för att se ut på ett sätt men ser ut på ett annat.
    Håller med: sånt är sjukt avtändande!:S Jag la ner Internetdejting av samma anledning som du gjorde
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-27 18:28:36 följande:
    Fattar vad du menar med att folk tar "snyggfoton"! Har hört från både killar och tjejer att dejten såg helt annorlunda ut i verkligheten, bilden var gammal, hen hade gått upp mkt i vikt.

Men går det inte att gissa lite i förväg vilka bilder som inte riktigt stämmer? T.ex. om tjejen är väldigt sminkad, fotot taget lite uppifrån, osv?
    Jag - till skillnad från många andra - läste igenom varje presentation noga, men så fort jag såg ett kort som du beskriver Hejhopp så gick jag vidare eftersom jag inte gärna vill stöta ihop med en överviktig morsa (jag gjorde det en gång och hon sa:. "du är het jag kan hämta dig i min bil eftersom du bor så nära så kan vi ha trevligt" - TACK MEN NEJ TACK!) som visar en blid på sin dotter eller när hon var typ 18 år gammal...

Nu har jag flickvän och jag:

a) ångrar inte det året jag testade att dejta - nyttig erfarenhet och få träffa lite "utslaget" folk (socialt eller ofta emotionella/psykiska problem)
    b) jag skulle aldrig lita på en tjej från en dejtingsite eftersom det är mycket bluff och båg (en polare hade träffat på en schizofren tjej:S) och ja inte mycket sanning där ute, mest ett stort ormbo!:S). Den trevligaste tjejen jag har pratat med är tjejen och hennes mamma, men tyvärr så bodde jag inte i Nässjö, men ett trevligt undantag som bekräftar regeln att det FINNS guldkorn, men det är just det som är problemet: man orkar inte ploga sig igenom en skog av tjejer med emotionellt bagage etc. bara för att hitta någon som man trivs med (men som man inte i slutändan vet om man kommer älska). Eftersom många tjejer beskriver många killar som pervon så är det heller ingen kultur man vill vara inblandad i. Dejting är inget för mig utan jag trivs bäst IRL!
  • Anonym (kille 36 år)

Jag skrev för ett tag sen.. den dejten jag hade utvecklade sig inte så bra även om hon verkade bra.. även hon hade svårt att avboka våra träffar, hon skulle komma till mig en kväll efter sin kurs.. jag sa att jag tänkte gå på ett seminarium på kvällen, hon sa nej, var med mig istället. vi skulle ses kl 20. jag skyndade mig hem efter jobbet.. duschade och snabbstädade lägenheten - hade varit bortrest innan så det var lite ostädat.. men nej ingen tjej kom.. fick ett sms kl 21 att hon hade haft mycket att göra på jobbet. ok, men varför inte skicka ett sms och säga det innan då så att jag kan ändra min planer. Om jag har bestämt träff med någon och är försenad/måste ställa in skulle jag bli lite stressad över det men det var ett väldigt nonchalant sms jag fick - ingen ursäkt där inte.

Iofs var det lite andra knepigheter också.. sexet funkade inte så bra eftersom hon inte ville/vågade röra vid mig. Men återigen kanske är det jag som har för höga krav eller är pervers.

Nu är jag tillbaka till den andra tjejen som jag dejtade i januari.. hon som jag bjöd på middag 6 ggr, fast nu har det blivit 7. Hon hörde av sig och saknade mig, kanske var hon hungrig igen. och jag gillar ju henne också. nu har jag iaf varit hemma hos henne - men än har det inte hänt något. Dock är kommunikationen lika svår som tidigare, hon tar en dag på sig att svara på sms och svarar sällan när jag ringer.. nu ska jag på tjänsteresa och sen till stockholm för att springa på lördag.. så vi får inte tillfälle att ses förrens nästa vecka. får se hur det går, men hon verkar ju lite knepig som sagt.. men jag kan ju lika gärna försöka luska ut om det är knepigheter som jag kan leva med eller inte..

• LivingEasy
    Anonym (kille 36 år) skrev 2012-05-29 22:01:05 följande:

Jag skrev för ett tag sen.. den dejten jag hade utvecklade sig inte så bra även om hon verkade bra.. även hon hade svårt att avboka våra träffar, hon skulle komma till mig en kväll efter sin kurs.. jag sa att jag tänkte gå på ett seminarium på kvällen, hon sa nej, var med mig istället. vi skulle ses kl 20. jag skyndade mig hem efter jobbet.. duschade och snabbstädade lägenheten - hade varit bortrest innan så det var lite ostädat.. men nej ingen tjej kom.. fick ett sms kl 21 att hon hade haft mycket att göra på jobbet. ok, men varför inte skicka ett sms och säga det innan då så att jag kan ändra min planer. Om jag har bestämt träff med någon och är försenad/måste ställa in skulle jag bli lite stressad över det men det var ett väldigt nonchalant sms jag fick - ingen ursäkt där inte.

Iofs var det lite andra knepigheter också.. sexet funkade inte så bra eftersom hon inte ville/vågade röra vid mig. Men återigen kanske är det jag som har för höga krav eller är pervers.

Nu är jag tillbaka till den andra tjejen som jag dejtade i januari.. hon som jag bjöd på middag 6 ggr, fast nu har det blivit 7. Hon hörde av sig och saknade mig, kanske var hon hungrig igen. och jag gillar ju henne också. nu har jag iaf varit hemma hos henne - men än har det inte hänt något. Dock är kommunikationen lika svår som tidigare, hon tar en dag på sig att svara på sms och svarar sällan när jag ringer.. nu ska jag på tjänsteresa och sen till stockholm för att springa på lördag.. så vi får inte tillfälle att ses förrens nästa vecka. får se hur det går, men hon verkar ju lite knepig som sagt.. men jag kan ju lika gärna försöka luska ut om det är knepigheter som jag kan leva med eller inte..

Ärligt! Min erfarenhet säger mig att om det inte klickat direkt och man ser egenskaper diretk som är klart motsatta vad man själv är och känner. Då kommer ni inte passa ihop.
    En bra ärlig nätflirt går ganska snabbt från första medelande till träff. Och max en vecka till dejt nr 2. Och har man sex då och det är bra. Ja då brukar det gå bra. Men när det är som du beskriver "svårt" och dålig komunikation. Ja lägg inte tid och energi! Gå vidare. Då finns deet nån som dig som kommer va hur enkel som hellst.
    Det svåra är att hitta henne dock..  
  • Anonym (men)

Men haha! Hungrig?7:e ggn..att du orkar:)
    Nä,jag läste någonstans..att har man det ok på´första dejten,ska man iaf gå på en andra. Man kan vara nervös osv på första,så en chans till är alltid bra. Så har nog inte jag gjort. Även om det varit trevliga killar,har jag tänkt,pirrar det inte lite direkt,får det vara. Nu har jag bytt stil lite:) Men 7ggn utan pirr,DET händer inte! 

• Anonym (Tabula)

Sådärja, nu är jag tillbaka i nätdejtingträsket! Vill helt enkelt träffa någon och det känns inte som att jag har så många andra möjligheter till det än att just nätdejta tyvärr. Har lagt in en profil på match.com då det känns mer seriöst på nåt sätt, och min killkompis som är jättevettig träffade sin stora kärlek där, så, varför inte? Gäller bara att ha ett öppet sinne, det finns vettiga människor (Helpful, du generaliserar way too, jag känner massor med fantastiska tjejer som nätdejtar och jag går inte av för hackor heller ;)).

Jag håller med ovan; man känner rätt snabbt om det är något man kanske kan tänka sig att ha en fortsättning med och man ska INTE slösa en massa tid på trög kommunikation. MIddag 7 ggr utan att det händer något, hehe, ja hon är nog jäkligt hungrig men inte på det som du är ute efter.. :(.

Håll tummarna för mig nu!

• Anonym (Man)

Jag nätdejtade en del för ca 10 år sedan. Jag föredrog faktiskt blinddates, i början var det givetvis nervöst men sen tänkte jag att det egentligen är ett bättre sätt. Jag såg det mer som en fika och hade inga bilder eller förväntningar, då var det lättare att ha ett öppet sinne men också att avböja om det inte var intressant med fler dejter.

Tabula, synd att vi är anonyma, hade kunnat offra mig på rn picknick annars...

• Helpful
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-29 22:34:53 följande:
    Sådärja, nu är jag tillbaka i nätdejtingträsket! Vill helt enkelt träffa någon och det känns inte som att jag har så många andra möjligheter till det än att just nätdejta tyvärr. Har lagt in en profil på match.com då det känns mer seriöst på nåt sätt, och min killkompis som är jättevettig träffade sin stora kärlek där, så, varför inte? Gäller bara att ha ett öppet sinne, det finns vettiga människor (Helpful, du generaliserar way too, jag känner massor med fantastiska tjejer som nätdejtar och jag går inte av för hackor heller ;)).

Jag håller med ovan; man känner rätt snabbt om det är något man kanske kan tänka sig att ha en fortsättning med och man ska INTE slösa en massa tid på trög kommunikation. MIddag 7 ggr utan att det händer något, hehe, ja hon är nog jäkligt hungrig men inte på det som du är ute efter.. :(.

Håll tummarna för mig nu!
    Jag vet att jag generallierar men det gör jag för att: 

a) det är "det enda" folk förstår på ett forum
    b) Inga C-uppsatser orkar jag med och förklara allt i detalj och vad som avviker och inte avviker från mönstret och då blir en generalisering bra att använda sig av
    c) och jag tycker många svenskor är tråkiga - mycket snack och liten verkstad + att folk inte kan ta initiativ till romantiska saker mer än att sätta på kaffebryggaren efter man har haft sex, not my cup of tea!  
  • Anonym (rainbow)
    Helpful skrev 2012-05-30 18:27:34 följande:
    Jag vet att jag generallierar men det gör jag för att: 

a) det är "det enda" folk förstår på ett forum
    b) Inga C-uppsatser orkar jag med och förklara allt i detalj och vad som avviker och inte avviker från mönstret och då blir en generalisering bra att använda sig av
    c) och jag tycker många svenskor är tråkiga - mycket snack och liten verkstad + att folk inte kan ta initiativ till romantiska saker mer än att sätta på kaffebryggaren efter man har haft sex, not my cup of tea!  
    Kan som svenska säga att jag är otrolig tråkig om jag är ointresserad och då stämmer även mycket snack och liten verkstad bra om jag ens snackar överhuvudtaget. Har någon fångat mitt intresse på riktigt så brukar jag lägga ned liiiite mer effort både i snack och verkstad. Kanske har du träffat tjejer som du inte riktigt klickat med?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!