• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-05-20 18:58:37 följande:
    Kort feedback. Du är egentligen inte "min typ", så ta detta med en nypa salt, men jag tycker att du ger en helt annan bild av dig själv i denna presentation än vad du gör när du skriver i löptext här i tråden. Till din nackdel kan tilläggas, för jag tycker att din presentation är ganska tråkig och fullmatad med klyschor. Om du är så pass rolig som du påstår, låt det framgå i texten? De flesta tjejer jag känner blir sålda på en kille som har humor.

När killar skrivit vad de söker så finns det inte på kartan att jag skriver till dem om jag inte stämmer in till 100 % på deras beskrivning. Jag kan även ibland komma på mig själv med att tänka "Vem tror han att han är egentligen??"...Jag vill ha en kille som får mig att känna mig som nr 1, och vet jag att han egentligen föredrar något annat så lägger jag inte två fingrar i kors. Jag kan till och med lacka ur om killen skriver att han gillar smala tjejer, trots att jag är smal, för att jag vill inte ha en kille som får spel ifall jag lägger på mig ett par kilo under livets resa. Det känns så ytligt (även om jag själv tycker att jag är snygg så här och inte alls har planer på att lägga ut).

En bild på dig och din dotter är nog bra att ha med. Det kommer att avskräcka en del, men de är du ändå inte intresserad av. Bättre att spela med öppna kort så att du inte lägger tid och energi på någon som inte fixar att du är pappa.
    Jag tror jag är lite benägen att hålla med här faktiskt. Vad är humor liksom? Jag brukar akta mig lite för killar som skriver att de är roliga, just för att jag har märkt att jag väldigt sällan tycker att de är speciellt roliga faktiskt, snarare tvärtom  Rolighet måste bevisas på andra sätt, t.ex genom den löpande texten som Rainbow skriver, inte som ett explicit utalande. Och såna som "alla" tycker är rolig, ja det kan ju vara en sån som har Stefan & Kristerhumor och då springer jag all världens väg, eller som ska citera Nilecity och sånt oavbrutet (mer vanligt för några år sedan förvisso, men det finns säkert liknande paralleller att dra idag).

Men, se det som konstruktiv kritik och inte en dissning! Försök att fila lite och vara lite mer personlig, din text skulle inte väcka mitt intresse alls om jag hade ramlat på dig på en datingsida. Jag föreslår att du övar på oss här så ska vi hjälpa till!
  • Anonym (Man)

Hade gärna gett dig lite tips för det är roligt med konkurrens....men det får inte bli för mycket...

• Anonym (Lom)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-05-20 18:58:37 följande:
    Kort feedback. Du är egentligen inte "min typ", så ta detta med en nypa salt, men jag tycker att du ger en helt annan bild av dig själv i denna presentation än vad du gör när du skriver i löptext här i tråden. Till din nackdel kan tilläggas, för jag tycker att din presentation är ganska tråkig och fullmatad med klyschor. Om du är så pass rolig som du påstår, låt det framgå i texten? De flesta tjejer jag känner blir sålda på en kille som har humor.

När killar skrivit vad de söker så finns det inte på kartan att jag skriver till dem om jag inte stämmer in till 100 % på deras beskrivning. Jag kan även ibland komma på mig själv med att tänka "Vem tror han att han är egentligen??"...Jag vill ha en kille som får mig att känna mig som nr 1, och vet jag att han egentligen föredrar något annat så lägger jag inte två fingrar i kors. Jag kan till och med lacka ur om killen skriver att han gillar smala tjejer, trots att jag är smal, för att jag vill inte ha en kille som får spel ifall jag lägger på mig ett par kilo under livets resa. Det känns så ytligt (även om jag själv tycker att jag är snygg så här och inte alls har planer på att lägga ut).

En bild på dig och din dotter är nog bra att ha med. Det kommer att avskräcka en del, men de är du ändå inte intresserad av. Bättre att spela med öppna kort så att du inte lägger tid och energi på någon som inte fixar att du är pappa.
    Nä, jag tar inte din feedback med en nypa salt.
    Det du skriver är sant.

Presentationstexten är lite tråkig, helt klart man kan klämma in "lite skoj" i den. Nu är den lite för korthuggen, stel och klyschig.

Är precis som du, gillar inte texter där man staplar upp krav eller önskemål. Så himla dåligt.
    Nä jag tänkte mer skriva vilket typ av förhållande jag önskar.

Men nu råkar det vara så att jag gick på de där dejterna/fikastunderna iaf. och det var väl fiasko blandat med succé.

C - var okay. Men inte hon jag sökte och vice versa. Lite för gammal tant över henne.
    K - nej nej nej. Helt fel. Hon var en "rockbrud". Kom i rosa tights och hon snusade! Inte min stil.
    M - nej. Hon var lite som K. Lite stroppig.
    A - nej, hon och jag var för olika. Helt fel. Outbildad soffpotatis.
    E - helt rätt! Vi hade en massa gemensamt. Hon var rolig och söt också. Här tror jag det kan bli något.
    I - Helt fel. Hon står för fan och röker när jag kommer! I profilen stod att hon inte röker. usch. Bort!
  • Anonym

För mig inga mail.
    Är dessutom ganska ful.
    Kommer dö singel.

Haiku om mitt liv!

• Anonym (Tabula)
    Anonym skrev 2012-05-21 01:35:55 följande:
    För mig inga mail.
    Är dessutom ganska ful.
    Kommer dö singel.

Haiku om mitt liv!
    Även "fula" människor hittar partners. Men det bli problematiskt när man bara söker folk som spelar över ens liga, det är oftast då man kan få svårt att hitta någon. Det är min erfarenhet i alla fall.
  • Alexiandra
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-20 23:33:37 följande:
    Nä, jag tar inte din feedback med en nypa salt.
    Det du skriver är sant.

Presentationstexten är lite tråkig, helt klart man kan klämma in "lite skoj" i den. Nu är den lite för korthuggen, stel och klyschig.

Är precis som du, gillar inte texter där man staplar upp krav eller önskemål. Så himla dåligt.
    Nä jag tänkte mer skriva vilket typ av förhållande jag önskar.

Men nu råkar det vara så att jag gick på de där dejterna/fikastunderna iaf. och det var väl fiasko blandat med succé.

C - var okay. Men inte hon jag sökte och vice versa. Lite för gammal tant över henne.
    K - nej nej nej. Helt fel. Hon var en "rockbrud". Kom i rosa tights och hon snusade! Inte min stil.
    M - nej. Hon var lite som K. Lite stroppig.
    A - nej, hon och jag var för olika. Helt fel. Outbildad soffpotatis.
    E - helt rätt! Vi hade en massa gemensamt. Hon var rolig och söt också. Här tror jag det kan bli något.
    I - Helt fel. Hon står för fan och röker när jag kommer! I profilen stod att hon inte röker. usch. Bort!
    För att spara dig tid, få in nikotinfrågan i mail? Om nikotin (rökning/snusning) är en dealbreaker så är det ju både för dig och de bättre ni besparar er den tiden ni ses.

Så, nämn i din profil att det går helt bort, och/eller ta upp det i mail. Så kan du få lite mer kvalitet på dina dejter och inte bara kvantitet =)

Jag var btw och kollade in din profil och håller med i feedbacken, det är en dussinprofil och ganska tråkig - dessutom känns det lite som du motsäger dig själv när du går ut med liberal i första meningen i profilen men sen här i tråden har både en och tre dealbreakers som inte riktigt vittnar om generell liberalism ;)

(Inget fel i varken att vara kräsen eller ha krav - absolut inte. Har jag med. Men det gagnar ju dig själv att ta bort ordet liberal tycker jag. Adjektiv är värdeord och eg livsfarliga - de har SÅ olika innebörd för olika människor. Läser tre olika människor ordet "flexibel" t ex får de tre helt olika bilder på vad det innebär))

Sen, du framstår som både smartare och roligare här än du gör i din profiltext. Krydda den!
  • Anonym (Man)

Kom igen nu, ingen som dejtat lite och kan spajsa upp mitt tråkiga liv lite? Mest misslyckade dejten, vem har den?

• Anonym (Lom)
    Anonym (Man) skrev 2012-05-23 23:49:22 följande:
    Kom igen nu, ingen som dejtat lite och kan spajsa upp mitt tråkiga liv lite? Mest misslyckade dejten, vem har den?
    Rekordet för mig var 2009. Hon blev skitfull och jag fnissade kanske för mycket. Så råkade jag tappa en gaffel på golvet och jag la en hand över mitt vinglas och sa: -Oj, ingen mer alkohol här inte.

Hon blev skitarg och kastade nudlar på min skjorta. Sen reste hon sig och sprang där ifrån. Jag stod kvar och fick betala hela kalaset... och inte fick jag sätta på henne heller! Skrikandes
  • Anonym (33-åring)

Hoppla! Hur gick det här till? Jag har tydligen en dejt imorgon. Bra känns det också, trots att jag inte alls skulle dejta just nu =)

• Helpful
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-20 22:37:39 följande:
    Jag tror jag är lite benägen att hålla med här faktiskt. Vad är humor liksom? Jag brukar akta mig lite för killar som skriver att de är roliga, just för att jag har märkt att jag väldigt sällan tycker att de är speciellt roliga faktiskt, snarare tvärtom  Rolighet måste bevisas på andra sätt, t.ex genom den löpande texten som Rainbow skriver, inte som ett explicit utalande. Och såna som "alla" tycker är rolig, ja det kan ju vara en sån som har Stefan & Kristerhumor och då springer jag all världens väg, eller som ska citera Nilecity och sånt oavbrutet (mer vanligt för några år sedan förvisso, men det finns säkert liknande paralleller att dra idag).

Men, se det som konstruktiv kritik och inte en dissning! Försök att fila lite och vara lite mer personlig, din text skulle inte väcka mitt intresse alls om jag hade ramlat på dig på en datingsida. Jag föreslår att du övar på oss här så ska vi hjälpa till!
    Jag håller heeeelt med dig! angående detta med att vara rolig: många säger att: "Jag är rolig" sen visar det sig att roligt för dom är när man har buskishumor eller torr humor eller humor på andras bekostnad och då springer jag min väg!

Jag var med på en sådan här dejtingsida men jag tyckte att alla tjejer skrev i princip likadant så jag tröttnade.Tungan ute Många tjejer verkar ge varandra - i princip - samma råd så det kanske är därför som många skriver så lika? Det fanns nååågra, ärliga, fina guldkorn men dom var få. De flesta var som de flesta i åsikter och agerande! Och som Tabula säger ovan så var det ALLDELES FÖR MÅNGA som sa/skrev saker som de inte menade eller som inte var sanna! Konstig värld där alla oärliga försöker träffa de oärliga...det var en orsak till att jag avregistrerade mig!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!