• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Ute igen)
    orpon skrev 2012-06-03 09:49:34 följande:
    Men observera att jag menar det som en stark komplimang! De flesta kvinnor är våp och inget att ha.... Dig är det ju ruter i!!

Oj oj det är alltså en stark komplimang att inte vara som andra kvinnor, som överlag är våp? ska Alexiandra bli smickrad nu?
  • orpon
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-03 09:59:40 följande:
    Oj oj det är alltså en stark komplimang att inte vara som andra kvinnor, som överlag är våp? ska Alexiandra bli smickrad nu?
    Tja, det är väl upp till henne om hon vill ta åt sig av att inte vara ett våp?
  • Anonym (men)
    orpon skrev 2012-06-03 11:22:25 följande:
    Tja, det är väl upp till henne om hon vill ta åt sig av att inte vara ett våp?
    Men har man inte träffat fel människor då? Inte är jag ett våp iaf.
  • Alexiandra

Fast det där/här är en omöjlig diskussion egentligen. Vad är ett våp liksom? För mig är det en sak, för någon annan en annan sak och för en tredje person en ytterligare annan sak.

Det är lite som att diskutera vad som är "hårt". A tycker något är hårt, B tycker det är ingenting och C tycker det är jättehårt.

Nackdelen med adjektiv - det är värdeord vars innebörd ofta skiljer sig väldigt mellan invid och individ.

• Anonym (Hejhopp)
    Alexiandra skrev 2012-06-03 11:40:36 följande:
    Fast det där/här är en omöjlig diskussion egentligen. Vad är ett våp liksom? För mig är det en sak, för någon annan en annan sak och för en tredje person en ytterligare annan sak.

Det är lite som att diskutera vad som är "hårt". A tycker något är hårt, B tycker det är ingenting och C tycker det är jättehårt.

Nackdelen med adjektiv - det är värdeord vars innebörd ofta skiljer sig väldigt mellan invid och individ.
    Fast våp är ett substantiv...

Jag tycker nog att det finns en generell betydelse av ordet våp, sedan att det säkert finns folk som tolkar det annorlunda än jag är deras problem, det är jag som har rättCool.
  • Anonym (Unikum)

Finns på HP (fortfarande)... Träffat ett par trevliga tjejer att 'snacka' med. Den ena blev jag vän med irl men sen blev hon tillsammans med sitt ex som inte tillät att hon var vän med mig (han tyckte det var väldigt 'jobbigt' att hon haft kontakt med mig). Kanske inte bästa förutsättningen om man har en historia av misshandel och förtryck... Den andra har jag inte träffat utan vi pratar mest om livets både bra och jobbiga sidor...hon har inga barn men vill ha, och det skall nog mycket till innan jag träffar någon som inte redan har barn (är precis över 40 strecket med en son. Vill väldigt gärna har fler barn i 'min familj' men inte så sugen på att skaffa fler barn i min ålder).
    De tjejer som svarar på brev jag skickat är sådana, liksom jag, som tycker om att uttrycka sig skriftligen och som har en lite underfundig skruvad humor.

Överlag är jag nöjd med erfarenheten från den sidan (enda jag testat). Letar på sidan bara 'vänner' då jag tror att det andra antingen slår ned som en blixt, eller växer fram. Om någon inte platsar som vän, lär hon inte heller platsa som den jag vill leva livet med.

Lycka till alla ni andra och ignorera knäppisarna.. 

• Alexiandra
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-06-03 11:51:55 följande:
    Fast våp är ett substantiv...

Jag tycker nog att det finns en generell betydelse av ordet våp, sedan att det säkert finns folk som tolkar det annorlunda än jag är deras problem, det är jag som har rättCool.
    Ja, men definitionen av våp är adjektiv - t ex "enfaldig och sjåpig person" (SAOL)

Samma sak om man frågar folk, så de ger en rad olika adjektiv. Adjektiven i sig är generella, ja. Dvs 10 personer kommer beskriva ungefär samma "bild" om man frågar de vad/hur ett våp är.

Men sen kommer värderingsdelen. För det JAG tycker är t ex sjåpig om vi håller oss tilL SAOL, det tycker någon annan inte är sjåpigt och en tredje är långt mer än 'bara' sjåpigt.

Det förstod du förvisso alldeles utmärkt även om du valde att bortse från det ;)

Folks olika värderingar av adjektiv kan ses som deras problem ja, men likförbaskat får de ofta effekten av att folk känner sig påhoppade, eftersom de har en annan innebörd än den som uttalar det och det används i generaliserande form ( f ex "de flesta kvinnor är våp"). Fullt begripligt, men likväl nackdelen med adjektiv som inte är tydligt definierade (även om man kan ägna en massa tid åt att träta om var gränsen för cirkelformad och ellipsformad går ;))
  • Anonym (Ute igen)

Gränsen mellan cirkel och elips är nog ganska väl definierad matematiskt . Nä ska inte sura över svepande generella beskrivningar av kvinnor eller mäns egenskaper. Det kanske är oundvikligt i sådana här trådar ....

• Anonym (Ute igen)

och Orpon vet vi ju vad det är

• Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-03 12:52:08 följande:
    och Orpon vet vi ju vad det är

?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!