Anonym (Tabula) skrev 2012-06-08 09:59:20 följande:
Ja ligga kan man få göra hur lätt som helst, med vem som helst, inget snack om den saken.
Men, om man vil träffa någon som man trivs riktigt bra med, så bra att man är beredd att ge upp fördelarna med singellivet för - ja det känns som ett nästintill omöjligt projekt.
Funderar på vilken strategi som ska bli den nästa; Att ge princip ALLA en chans (nej inte alla, men de som kanske, kanske kunde vara något åtminstone) och ta en fika eller så lägga ner dejtingen för evigt och inse att jag är en lonelybird. Sen kan man ägna sig åt något annat istället för att ödsla energi på något som är ouppnåeligt uppenbarligen. Ja om man bara visste..
Jag har provat båda, inget fungerade ;)
Nu är jag tillbaka på det enda jag eg tror fungerar. Att leva sitt singelliv och försöka fylla det med vad man kan, att fortsätta leta på nätdejtingsidan, och de få man (ev) stöter på där det känns som det finns något - träffa dem så snart som möjligt och se om det känns som det finns något i verkligheten med.
Men se dejterna mer som ett avbrott i vardagen och ett möte med nya människor, en god middag/trevlig film/promenad i solen/etc än som att "det här kanske är the one".
Händer det så händer det, händer det inte så har jag iaf fått en trevlig middag/sett en film/gått en promenad i solen och lärt känna en annan människa lite mer. Och lärt mig mer om vad jag vill ha/inte vill ha.