• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Ute igen)

Jag sorterar också bort "träningskillar" eller de med extremt mycket sportaktiviteter i sina profiler. Känns trist och jag är inte precis typen som vill träna i par... träna är liksom något man gör på väg till eller från jobbet inte ett särskilt intresse

• Alexiandra
    DanM skrev 2012-06-13 12:22:58 följande:
    Jag känner flera stycken som tränar en fyra/fem dagar i veckan och har väldigt bra fungerande förhållanden.
    De finns garanterat. Men jag vill inte ha dem, och de jag känner som nätdejtar väljer också bort de profilerna vid första sållningen.

På samma sätt som JAG säkert sållas bort i första vändan av många män då jag har hästar, och de har sin bild av hur hästtjejer är och hur mycket de är i stallet klar.

Jag kan utmärkt väl både ha hästar & stall och ett förhållande, det finns gott om tid för både och. MEN, jag förstår till fullo de som inte vill ägna tid åt att kolla om jag tillhör den kategorin, eller kategorin som varje kväll kommer hem kl 21, somnar iklädd ridkläder med en macka i handen i soffan kl 21,30 och vars helger går åt att tävla/titta på när andra tävlar/åka på träningar/titta på träningar/etc etc.

På samma sätt som jag inte har lust att se om han som tränar 5 kvällar i veckan KAN ändra om det så han tränar på lunchen vissa dagar istället. Jag har råd att vara kräsen, det finns mer fisk i sjön liksom. Fördelen och nackdelen med nätet. IRL brukar jag ju inte förhöra folk om sina träningsvanor liksom, utan då blir det just det att man märker vilken kategori folk tillhör, och tar ställning när man ställts inför verkligheten.
  • Alexiandra

Tillägg förresten, de som är VÄLDIGT vältränade undviker jag helt oavsett. Mest för att jag får kroppskomplex vid blotta tanken - och vad ska de med MIG till liksom? ;) Jag är inte Ms Fit direkt, även om jag på intet vis är en soffpotatis som flåsar efter att ha sprungit två trappor eller är överviktig eller något. Men vältränad är jag inte, och man kan med lätthet hitta ett antal med mer tränad kropp än mig.

• Anonym

Jag har börjat dejta på jagodu.com, tycker den e rolig sajt som ger lite mer. Menar man behöver inte vara där för att enbart dejta, man finner även riktigt fina vänskaper...o de har roliga funktioner. Så rekommenderar Jagodu

• Anonym (Hejhopp)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-13 14:01:54 följande:
    Jag sorterar också bort "träningskillar" eller de med extremt mycket sportaktiviteter i sina profiler. Känns trist och jag är inte precis typen som vill träna i par... träna är liksom något man gör på väg till eller från jobbet inte ett särskilt intresse
    Jag inser att om jag hade sett min sambo på en dejtingsida så skulle jag sortera bort honom direkt! Han är inte den som lägger ut en bild, han gillar sport, även på tv, han särskriver, och på papperet delar vi inte direkt några intressen förutom vårt gemensamma liv. Konstigt att han ändå är min drömman...
  • Alexiandra
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-06-13 14:39:14 följande:
    Jag inser att om jag hade sett min sambo på en dejtingsida så skulle jag sortera bort honom direkt! Han är inte den som lägger ut en bild, han gillar sport, även på tv, han särskriver, och på papperet delar vi inte direkt några intressen förutom vårt gemensamma liv. Konstigt att han ändå är min drömman...
    Det där är den STORA baksidan med nätdejting. Skrivit om det förr i tråden tror jag. Men mitt ex, så om jag sållat osv som vanligt när jag stötte på honom på nätdejtingsidan - då hade det INTE blivit någon dejt. Han hade sållats bort efter ett par mail. Nu slank han med litet hjälp av slumpen och omständigheterna runt det och vi sågs IRL väldigt 'snabbt'. Och blixten slog ner i huvudet på mig (INTE ofta det händer).

Nu var han inte riktigt den/som/så han utgav sig för, men det hade inte märks om vi pratat mer via mail eller nåt i alla fall - men innan han visade sitt 'rätta jag' så var jag ju ganska säker på att jag hittat den jag ville leva resten av livet med. Samma person jag MISSAT helt om jag sållat som jag brukar.

Så, knepigt det där via nätet.
  • Anonym (21)

Jag känner mig så jävla ytlig, men känns som att det inte finns några snygga killar alls, man vill ju ändå bli attraherad. De har jättefina visningsbilder, sen ser de inte alls lika bra ut på sina andra bilder (jag är medlem på Happypancake)

Däremot har jag 2 tjejkompisar i min ålder (21) som båda hittade skiiitsnygga pojkvänner, fast det var på Mötesplatsen, kanske där man ska satsa? Fast palla betala 300 spänn i månaden :( tycker det är överdrivet dyrt.

• DanM
    Anonym (21) skrev 2012-06-13 14:50:58 följande:
    Jag känner mig så jävla ytlig, men känns som att det inte finns några snygga killar alls, man vill ju ändå bli attraherad. De har jättefina visningsbilder, sen ser de inte alls lika bra ut på sina andra bilder (jag är medlem på Happypancake) Däremot har jag 2 tjejkompisar i min ålder (21) som båda hittade skiiitsnygga pojkvänner, fast det var på Mötesplatsen, kanske där man ska satsa? Fast palla betala 300 spänn i månaden :( tycker det är överdrivet dyrt.

Om jag får vara lika ytlig måste jag säga att en av nackdelarna med attt vara kille på dejtingsida är att ni tjejer är för bra på att ta kort på er själva :P
    Alexiandra skrev 2012-06-13 14:24:38 följande:
    Tillägg förresten, de som är VÄLDIGT vältränade undviker jag helt oavsett. Mest för att jag får kroppskomplex vid blotta tanken - och vad ska de med MIG till liksom? ;) Jag är inte Ms Fit direkt, även om jag på intet vis är en soffpotatis som flåsar efter att ha sprungit två trappor eller är överviktig eller något. Men vältränad är jag inte, och man kan med lätthet hitta ett antal med mer tränad kropp än mig.

Så du skulle sortera bort en person som kan vara din perfekta match bara för att han är för tränad? Eller tolkar jag fel? För att tala för mig själv så även om jag är i mkt god form så bryr jag mig inte så mkt om ifall tjejen jag träffar är i form.
  • Alexiandra
    Anonym (21) skrev 2012-06-13 14:50:58 följande:
    Jag känner mig så jävla ytlig, men känns som att det inte finns några snygga killar alls, man vill ju ändå bli attraherad. De har jättefina visningsbilder, sen ser de inte alls lika bra ut på sina andra bilder (jag är medlem på Happypancake)

Däremot har jag 2 tjejkompisar i min ålder (21) som båda hittade skiiitsnygga pojkvänner, fast det var på Mötesplatsen, kanske där man ska satsa? Fast palla betala 300 spänn i månaden :( tycker det är överdrivet dyrt.
    MIN erfarenhet, men det kan vara att jag har någon omedveten fingertoppskänsla för det, är att de flesta ser BÄTTRE ut IRL än på sina presentationsbilder. Det är nåt med alltför många män som gör att de tycks lyckas lägga ut de SÄMSTA bilderna på sig som existerar? Och som inte alls gör dem rättvisa.

Sett det ske så många gånger, både när jag träffat folk från dejtingsidor IRL och insett 'wow' ang utseendet, ett utseende som på bild fick enbart ett 'hmm, okej duger väl, ser ut som folk gör mest' - och dels när jag sett vad manliga vänner lägger ut för jävla bilder på sina presentationer..
  • Alexiandra
    DanM skrev 2012-06-13 14:59:23 följande:
    Om jag får vara lika ytlig måste jag säga att en av nackdelarna med attt vara kille på dejtingsida är att ni tjejer är för bra på att ta kort på er själva :P
    Så du skulle sortera bort en person som kan vara din perfekta match bara för att han är för tränad? Eller tolkar jag fel? För att tala för mig själv så även om jag är i mkt god form så bryr jag mig inte så mkt om ifall tjejen jag träffar är i form.
    Ang det första, som inte var riktat mot mig men ändå. Jag har faktiskt valt att slänga ut mitt körkortsfoto som profilbild. Just för att då överraskar jag oftast positivt IRL även om jag har en 'dålig dag' *vissel*

Sen har jag bland mina kort vad jag kallar för mitt 'one hit wonder shot' - dvs en bild som blev så grymt jävla bra, jag är inte och har inte förutom just den där sekunden varit så snygg. Men när folk träffat mig IRL och säger något om hur jag ser ut jmf med korten så tycker de alltid att "Du är mycket mer lik det där kortat [one hit wondern] än din profilbild!'

Hehe...

Andra stycket - så jag skulle inte dissa den där vältränade om HAN tog kontakt. Men jag väljer att INTE ta första kontakten själv då ja. Just för det jag skrev innan med att jag får komplex vid bara tanken och 'vad ska han med mig till'. (Normalt tar jag kontakt 'själv' med det som är intressant)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!