• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Alexiandra
    Anonym (men) skrev 2012-06-27 19:45:25 följande:
    Tycker nog alla varit fräscha och luktat gott iaf:) Men jag kanske drar såna till mig;) Nä,jag tror inte man hänger 3-4år på en dejtingsida för att man är för kräsen. Då har man andra problem.
    Nyfiken vad du lägger in under "andra problem"?

Sen tror jag iofs att man visst kan hänga på en dejtingsida i X år för man är för kräsen. Om man trivs som singel, inte ser något självändamål med att hitta någon bara för att inte vara singel och är väldigt kräsen, kanske på något som majoriteten inte uppfyller, då kan nog åren gå?

Jag t ex har inga problem med att vara singel, jag behöver inte 'någon' för att fylla något i mitt liv, utan det är 'guldkanten' snarare. Jag ÄR dessutom kräsen både mentalt och rent fysiskt (eller, så jäkla kräsen är jag kanske inte fysiskt, men jag har svårt för män utan hår på huvudet/som är tunnhåriga/som är rakade på huvudet. Gissa vad det gör med utbudet när männen passerat 35 - 40 *s*).

Sen kan jag inte få barn (vill inte heller), och där åker alla män som vill ha framtida barn. Och så har jag en hyfsat 'snäv' geografisk begränsning. Eller den är inte snäv eg (den är 10 mil), men man måste avverka 6 - 7 av de milen innan man hittar befolkning typ alls ;)

Så, 'han' ska bo i stad X eller Y alt dess omedelbara närhet, ha haft tur i genlotteriet och håret kvar, inte vilja ha barn, och så måste han vara smart, rolig, inte pälsdjursallergiker, kunna uttrycka sig i skrift och - ja ni hör ju själv ;)
  • Alexiandra
    Anonym (MP HP VW) skrev 2012-06-27 19:18:35 följande:
    Men snälla, jag kan väl ändå inte se eller känna lukten av en profilbild (ansikte) genom datorskärmen att personen tänker komma med skitigt hår och luktar matos på dejten? Nu ställer du lite höga krav på mig, tycker jag :)

Självklart räknar jag med att h*n kommer ren och fräsch och åtminstone har duschat/tvättat håret och har rena kläder på sig inför en dejt?

Ingen höjdare heller är det att möta någon som öppnar dörren i mysbyxor och en uttänjd t-shirt som hänger som en trasa. 

Eftersom jag själv alltid gör mig fin inför en dejt och klär upp mig lagom mycket.  Cool  
    Jag har heller aldrig någonsin råkar ut för en dejt som är 'ofräsch' som du beskriver. Någonsin. Under alla år.
  • Anonym (men)
    Alexiandra skrev 2012-06-27 20:23:30 följande:
    Nyfiken vad du lägger in under "andra problem"?

Sen tror jag iofs att man visst kan hänga på en dejtingsida i X år för man är för kräsen. Om man trivs som singel, inte ser något självändamål med att hitta någon bara för att inte vara singel och är väldigt kräsen, kanske på något som majoriteten inte uppfyller, då kan nog åren gå?

Jag t ex har inga problem med att vara singel, jag behöver inte 'någon' för att fylla något i mitt liv, utan det är 'guldkanten' snarare. Jag ÄR dessutom kräsen både mentalt och rent fysiskt (eller, så jäkla kräsen är jag kanske inte fysiskt, men jag har svårt för män utan hår på huvudet/som är tunnhåriga/som är rakade på huvudet. Gissa vad det gör med utbudet när männen passerat 35 - 40 *s*).

Sen kan jag inte få barn (vill inte heller), och där åker alla män som vill ha framtida barn. Och så har jag en hyfsat 'snäv' geografisk begränsning. Eller den är inte snäv eg (den är 10 mil), men man måste avverka 6 - 7 av de milen innan man hittar befolkning typ alls ;)

Så, 'han' ska bo i stad X eller Y alt dess omedelbara närhet, ha haft tur i genlotteriet och håret kvar, inte vilja ha barn, och så måste han vara smart, rolig, inte pälsdjursallergiker, kunna uttrycka sig i skrift och - ja ni hör ju själv ;)
    Att man tycker man är såå jävla snygg..när man kanske inte är det. Eller det kan man ju vara..men att man hela tiden ska ha den snyggaste. Om du förstår?

Har man inga problem med att vara singel,fine. Men då kanske man inte ska regga sig. Jag gjorde det..sedan kom jag på att jag inte letade efter något just nu. Var nöjd som det var.  
  • Alexiandra
    Anonym (men) skrev 2012-06-27 20:27:57 följande:
    Att man tycker man är såå jävla snygg..när man kanske inte är det. Eller det kan man ju vara..men att man hela tiden ska ha den snyggaste. Om du förstår?

Har man inga problem med att vara singel,fine. Men då kanske man inte ska regga sig. Jag gjorde det..sedan kom jag på att jag inte letade efter något just nu. Var nöjd som det var.  
    Fast om någon vill ha "den snyggaste" - då ÄR man ju kräsen? ;)

Varför ska man inte regga sig för att man inte har problem med att vara singel - man kan ju vilja hitta den där som skulle få en att överge singelskapet t ex? Eller som mig, inte behöva någon - men gärna vilja dela livet/tillvaron med någon. Dock inte 'vem som helst'.
  • Anonym (Ute igen)

Tycker att det är lite skönt att regga sig och sen känna "äh vad tusan" ganska skönt att vara singel.. den känslan är värd en hel del ibland

• Anonym (Unikum)
    Anonym (MP HP VW) skrev 2012-06-27 18:11:07 följande:

Du kan aldrig inbilla mig att du endast har krav på personligheten du söker en partner.... och struntar i resten.

Flera av dem jag träffade hade en trevlig personlighet, mer eller mindre men var ändå ingen jag kunde tänka mig att ha ett förhållande med. Det är rätt mycket som ska stämma. Jag vill känna en attration till personen och den känner jag rätt snabbt om det är rätt, jag vill känna pirret i magen och tyärr kände jag inte det för någon. Förutom den jag hade sex med naturligtvis.

Ingen här eller på vårt runda klot kan säga att utseendet inte har någon betydelse för val av partner, eller vänner heller för den delen. Finns inte rätt kemi så finns den inte, hur gärna man än vill att den ska finnas.    

Det jag menade att du verkade sakna någon form av attraherande personlighet, men att du alltid kanske hittar någon som inte har krav på det...
  • Anonym (21)

Orkar ni andra svara på alla mail ni får? Jag har svarat på ganska få, det är så många som trillar in och ytlig som man är svarar man bara på dom som ser bra ut/verkar intressanta... Man kanske borde ge fler en chans?

• Anonym
    Anonym (Hoho jaja) skrev 2012-06-26 13:49:47 följande:
    Loggade in i dag igen, och har fått flertalet mail samt "flirtar". Helt utan bild eller presentation.....
    Ja, själv får jag fler mail och flirtar när jag INTE har bild. Knäckande för självförtroendet? Ja, ganska :p
  • Alexiandra
    Anonym (21) skrev 2012-06-28 10:34:45 följande:
    Orkar ni andra svara på alla mail ni får? Jag har svarat på ganska få, det är så många som trillar in och ytlig som man är svarar man bara på dom som ser bra ut/verkar intressanta... Man kanske borde ge fler en chans?
    Nej, jag svarar bara på de intressanta. Mycket för att så många män har svårt ta ett nej, så skickar man ett tack men nej tack är risken det blir en oändlig diskussion och/eller en förolämpad man som respons.

Sen kan man ju säkerligen missa en del som är lite blyga eller inte så bra i just skriftform när man 'bara' svarar på de 'omedelbart intressanta'. Men så länge jag har sådana så det räcker så känner jag inte att jag behöver för egen del försöka 'ge de andra en chans att i längden visa sig intressanta'
  • Anonym

Alltså jag är nybörjare på det här med nätdejting... provade en gång förra hösten och träffade en kille och bli kär. Han var en riktigt snygging och det slog gnistor mellan oss.. tog nyligen slut för det visade sig att han var ett pucko.

Tänkte testa en gång till även om jag tycker det är riktigt jobbigt att träffa människor man inte känner alls. Finns en kille som verkar ha ett djup som jag gillar men han är inte i närheten lika snygg som mitt ex. Hoppas ändå det ska finnas kemi när vi träffas.
     Det jag tänkte fråga er är, första gången ni träffar en dejt kramar om den personen då eller tar ni i hand? vad är mest naturligt att göra?   

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!