• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Man)

Kvinnor är inte kloka!

Skrev två långa och genomtänkta mail till två olika på en sida...ingen svarade, antar att det är pga att jag inte har kort.

Men vad fan! Hade en kvinna utan kort ansträngt sig så mycket för att skriva till mig, hade jag svarat. Möjligen att jag hade varit tydlig med att jag vill ha kort men visst fan hade jag svarat om kvinnan ansträngt sig mer än 98% på sajten.

Fan, lägger snart ner skiten!

• Anonym
    Anonym (Man) skrev 2012-07-06 00:29:05 följande:
    Kvinnor är inte kloka!

Skrev två långa och genomtänkta mail till två olika på en sida...ingen svarade, antar att det är pga att jag inte har kort.

Men vad fan! Hade en kvinna utan kort ansträngt sig så mycket för att skriva till mig, hade jag svarat. Möjligen att jag hade varit tydlig med att jag vill ha kort men visst fan hade jag svarat om kvinnan ansträngt sig mer än 98% på sajten.

Varför inte ha en bild då? Jag har nätdejtat en del och jag skulle aldrig skriva till någon utan bild. Just för att inte måla upp "fel" bild av personen.
    Eller skriv till någon utan bild, så har ni nåt gemensamt:P ansiktslösa..

• Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-05 21:33:27 följande:
    Dött vet jag inte om det känns, men det känns som dom flesta är väldigt ytliga. Men det är väl så världen ser ut misstänker jag. Det orsakar iofs problem för oss som inte är så vackra på utsidan men har en del att ge på insidan.:)

Jag har i alla fall markant färre besök och meddelanden än jag brukar ha.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Man) skrev 2012-07-06 00:29:05 följande:
    Kvinnor är inte kloka!

Jag hade svarat! Fast troligen hade jag efter 2-3 meddelanden frågat varför du valt att inta ha bild.
  • Anonym (b)

Fast jag gillar inte att få långa brev när de inte ens vet om jag är intresserad. Tycker man börjar lite lätt... jag skulle aldrig skriva ett långt innan man vet om intresse fanns. Tycker inte man kan ta det för givet och sen kräva något tillbaka för att man fått ett långt brev man inte bett om och ska känna sig "skyldig" att svara. Bara ett tips att skriva lite kort i början.

• Anonym (Man)

Jag kräver givetvis inga svar, tycker bara att det är tråkigt att det inte uppskattas att man anstträngt sig lite.  Jag förklarar ofta varför jag inte har kort och erbjuder mig att skicka ett...men det är klart att det vore trevligt med ett minimum av ansträngning tillbaka. Verkar det jag skriver intressant kan man alltid svara och passa på att be om kort.
    Att jag skriver lite längre innebär inte att jag går i giftastankar, bara att jag försöker visa att jag är kapabel att lägga mer energi på den som känns intressant.
    En del tjejer kan få mängder med brev, som man blir det lite som en jobbansökan, man måste sticka ut lite.

Tja, allt bra?
    Du är snygg och låter rolig.
    Ska vi ta en öl till helgen?

Jag har ingen aning men får för mig att det går tretton på dussinet såna mail.

Inser att jag kommer att bli tvungen att lägga upp ett kort förr eller senare...om jag nu vill hitta någon.

Haha, gud vad bitter jag låter...har nog en svacka

• Anonym (33-åring)
    Anonym (Man) skrev 2012-07-06 10:52:36 följande:
    Jag kräver givetvis inga svar, tycker bara att det är tråkigt att det inte uppskattas att man anstträngt sig lite.  Jag förklarar ofta varför jag inte har kort och erbjuder mig att skicka ett...men det är klart att det vore trevligt med ett minimum av ansträngning tillbaka. Verkar det jag skriver intressant kan man alltid svara och passa på att be om kort.
    Att jag skriver lite längre innebär inte att jag går i giftastankar, bara att jag försöker visa att jag är kapabel att lägga mer energi på den som känns intressant.
    En del tjejer kan få mängder med brev, som man blir det lite som en jobbansökan, man måste sticka ut lite.

Tja, allt bra?

Inser att jag kommer att bli tvungen att lägga upp ett kort förr eller senare...om jag nu vill hitta någon.

Om det ändå bara var tretton på dussinet hade jag varit glad  Och vad jag avskyr frågan "allt bra?"!
  • Papito
    Anonym (Man) skrev 2012-07-06 10:52:36 följande:

Tja, allt bra?

Precis samma som för mig!
    Jag är också trött på att det inte läggs någon kraft tillbaka så jag ska hålla mig undan nätdejtingen ett tag. Synd för jag tror egentligen på konceptet.
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-06 11:00:57 följande:
    Om det ändå bara var tretton på dussinet hade jag varit glad  Och vad jag avskyr frågan "allt bra?"!
    Stackars dig!
    Men förutom det, är allt bra då?

Jag ska som sagt ge upp och testa irl istället. Har föreslagit att vi ska dejta varandra i tråden men alla är från norrland eller bor i gränsområdet (ja, allt norr om Borås är norrland ) så det försöket dog ut.

Får hoppas på lite bra väder och att inte alla vänner åker iväg på semester samtidigt.
  • MittAnvändarnamn

Jag har hängt en del på dejtingsajter till och från i några år, kanske lite halvseriöst då jag eg visste att jag nog skulle vara för feg för att träffa någon på riktigt. För två månader sedan hittade jag dock ett kap på HP och blev så intresserad att jag verkligen inte kunde låta bli att möta upp med honom. Det funkade fint, han var mycket trevlig, rolig, charmig, mysig, söt etc etc.. Redan efter en vecka hade vi ett samtal av den allvarligare typen då han hade råkat notera att jag varit inloggad på mitt konto och han sa att han tyckte för bra om mig för att känna att det var ok med dubbelspel och liknande. Vi stängde ner våra konton båda två och fortsatte höras varje kväll och ses ytterligare fyra gånger (blev inte fler träffar då vi inte bor i samma stad).
    Igår berättade han att han utöver mig dejtat en annan tjej 2/3 av tiden. Jag vill inte låta bitter eller ens irriterad men är det KONSTIGT att man blir frustrerad över alla taskiga typer som finns därute!? Är det bara jag som tycker det är ett sådant himla slöseri med falskspel och lögner...jisses...raka rör är så underskattat.  Ehum..vet inte om detta inlägg passar bäst i den här tråden men hmm..jag hade ett sånt behov av att skriva av mig och..vi träffades ju på nätet om inte annat.. :)

• Anonym (Ute igen)

Eller så här : Goooodmorgon fröken, sovit gott, drömt några sköööna drömmar? , hahaha funkar inte för mig

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!