• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Man)
    MittAnvändarnamn skrev 2012-07-06 11:20:25 följande:
    Jag har hängt en del på dejtingsajter till och från i några år, kanske lite halvseriöst då jag eg visste att jag nog skulle vara för feg för att träffa någon på riktigt. För två månader sedan hittade jag dock ett kap på HP och blev så intresserad att jag verkligen inte kunde låta bli att möta upp med honom. Det funkade fint, han var mycket trevlig, rolig, charmig, mysig, söt etc etc.. Redan efter en vecka hade vi ett samtal av den allvarligare typen då han hade råkat notera att jag varit inloggad på mitt konto och han sa att han tyckte för bra om mig för att känna att det var ok med dubbelspel och liknande. Vi stängde ner våra konton båda två och fortsatte höras varje kväll och ses ytterligare fyra gånger (blev inte fler träffar då vi inte bor i samma stad).
    Igår berättade han att han utöver mig dejtat en annan tjej 2/3 av tiden. Jag vill inte låta bitter eller ens irriterad men är det KONSTIGT att man blir frustrerad över alla taskiga typer som finns därute!? Är det bara jag som tycker det är ett sådant himla slöseri med falskspel och lögner...jisses...raka rör är så underskattat.  Ehum..vet inte om detta inlägg passar bäst i den här tråden men hmm..jag hade ett sånt behov av att skriva av mig och..vi träffades ju på nätet om inte annat.. :)
    Välkommen till bitterhetstråden!
    Jag förstår inte heller den stilen.
    Det är väl nackdelen med nätdejting, att det troligen är lite beroendeframkallande. Att många träffar någon men inte kan låta bli att "bara kolla lite". Själv skulle jag  troligen inte logga in så mycket mer om jag träffade någon..och om det sen var något att satsa på skulle jag ta bort kontot.

I värsta fall får man väl fixa ett nytt om det skiter sig men träffar man någon får man göra det ordentligt, annars är det ju dödsdömt.

Ni som kan lite, vilka gratissidor är bäst?  Nu menar jag även utbudsmässigt..haha. Kvinnor i västsverige 28-41 typ
  • MittAnvändarnamn
    Anonym (Man) skrev 2012-07-06 11:51:45 följande:
    Välkommen till bitterhetstråden!
    Jag förstår inte heller den stilen.
    Det är väl nackdelen med nätdejting, att det troligen är lite beroendeframkallande. Att många träffar någon men inte kan låta bli att "bara kolla lite". Själv skulle jag  troligen inte logga in så mycket mer om jag träffade någon..och om det sen var något att satsa på skulle jag ta bort kontot.

I värsta fall får man väl fixa ett nytt om det skiter sig men träffar man någon får man göra det ordentligt, annars är det ju dödsdömt.

Ni som kan lite, vilka gratissidor är bäst?  Nu menar jag även utbudsmässigt..haha. Kvinnor i västsverige 28-41 typ

Underbart..mitt tillfälliga bittra jag har således "hittat hem".
    Jomen precis.."ska bara se vad som hänt idag". Vi stängde dock som sagt ner våra konton båda två och han var noga med att förklara att han inte träffat henne på HP. Såattjomenvisst..det var ju toppen (?) att han åtminstone inte nätraggat vidare utan istället raggat uppe henne på en privat fest.

Den enda sidan som är helt gratis är väl HappyPancake? De andra har deluxe-system och liknande dravel. Lycka till! Själv ska jag inte låta mig dras ner i träsket igen..nu blir det till att skaffa andra hobbies istället..åtminstone tills sommaren är över och man börjar längta efter någon att hålla i när höstrusket kommer!   

• Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-06 09:33:18 följande:
    Jag har i alla fall markant färre besök och meddelanden än jag brukar ha.
    Kanske beror på att det varit fint väder och folk hellre är ute och gör något  :)
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (b) skrev 2012-07-06 10:02:03 följande:
    Fast jag gillar inte att få långa brev när de inte ens vet om jag är intresserad. Tycker man börjar lite lätt... jag skulle aldrig skriva ett långt innan man vet om intresse fanns. Tycker inte man kan ta det för givet och sen kräva något tillbaka för att man fått ett långt brev man inte bett om och ska känna sig "skyldig" att svara. Bara ett tips att skriva lite kort i början.
    Skriver ofta ganska långt på en gång..ofta med utgångspunkt i den jag skriver tills presentation.. Ngn reflektion som går genom huvudet när man läser den.. Ganska lättsamt, ofta en aningen tillskruvat. Begär inget svar, men skriver jag mer än 'Hej, du ser snygg ut' så har ju den andra ngn chans att avgöra om det kan vara intressant att svara..

Är det ngt jag blir trött på så är det gnälliga 'män' som beklagar sig... Se hon här som fick flirtar och brev innan hon ens hade vare sig bild eller presenation. Vad gick de på? Kön och ålder... Obestämd Det är bara att acceptera som kille att det är ett jädrans 'tryck' från killar, även mupparna. Det är därför svårt att komma fram genom 'bruset'. Har man sen ingen bild...tja då får man nog skylla sig själv. Har själv en ganska otydlig bild, men släpper gärna snabbt in folk i mitt privata galleri.. (vill bara inte inte att man skall kunna surfa runt bland dem). Att få mindre svar är då ett pris jag får 'betala' för att ha en lite otydlig bild.. 
  • Anonym (men)

Eller denna : "Hej,vad görs?" 
    Jag tycker det är trevligare med ett lite längre brev ibörjan..ja,inte ett A4 kanske..för man kanske inte alls är intresserad,men lägga manken till uppskattar jag iaf.

Jag är ju inte på någon sida..jag vet inte. Det passar säkert massa:) Men inte mig,tror jag. Det finns säkert någon,men det gäller att han hittar mig och jag honom. Har också svårt när folk slänger ur sig ett "hej"..och kan inte ens anstränga sig att skriva stor bokstav. Och de utan ? osv,går bort. Sorry!:)

Jag vill ju att någon ska gilla mig för mina härliga tankar och min underbara insida..hehe. Eller iaf lära känna den. Sedan klart de måste tycka jag är fin och jag de..måste ju pirra såklart. Men det gör det inte fullt ut av bara en kropp. Inte för mig iaf.

Sedan dessa "Tjena snygging".."åh,vad fin du är"..säger de väl till alla. SÅ det orkar jag inte. Men när jag fick "Dig skulle man vilja sätta på"..så drog jag.        

• Opcode
    Anonym (men) skrev 2012-07-06 19:44:20 följande:
    Eller denna : "Hej,vad görs?" 
    Jag tycker det är trevligare med ett lite längre brev ibörjan..ja,inte ett A4 kanske..för man kanske inte alls är intresserad,men lägga manken till uppskattar jag iaf.

Jag är ju inte på någon sida..jag vet inte. Det passar säkert massa:) Men inte mig,tror jag. Det finns säkert någon,men det gäller att han hittar mig och jag honom. Har också svårt när folk slänger ur sig ett "hej"..och kan inte ens anstränga sig att skriva stor bokstav. Och de utan ? osv,går bort. Sorry!:)

Jag vill ju att någon ska gilla mig för mina härliga tankar och min underbara insida..hehe. Eller iaf lära känna den. Sedan klart de måste tycka jag är fin och jag de..måste ju pirra såklart. Men det gör det inte fullt ut av bara en kropp. Inte för mig iaf.

Sedan dessa "Tjena snygging".."åh,vad fin du är"..säger de väl till alla. SÅ det orkar jag inte. Men när jag fick "Dig skulle man vilja sätta på"..så drog jag.        

Fast samtidigt så tröttnar man på att skriva längre brev efter man har gjort det till typ 50 personer och fått 2 svar... 
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Papito

Haha...skrev han verkligen så? "Dig skulle man vilja sätta på"  Haha...frågan  är om det har funkat någon gång och det är därför de fortsätter

Kanske är det som är grejen...haha, köra den stilen.

• Papito

Opcode

Jag funderar på att skriva ett brev och bara kopiera det och ändra lite beroende på vem jag skickar till, haha..grym är jag!

• Anonym (men)
    Papito skrev 2012-07-06 19:54:38 följande:
    Haha...skrev han verkligen så? "Dig skulle man vilja sätta på"  Haha...frågan  är om det har funkat någon gång och det är därför de fortsätter

Kanske är det som är grejen...haha, köra den stilen.

Det jag menar! Inte lär det vara första gången?
    Jag var såå less den dagen ,så jag svarade.. "MEN visst skulle man" 
  • Papito
    Anonym (men) skrev 2012-07-06 19:57:42 följande:
    Det jag menar! Inte lär det vara första gången?
    Jag var såå less den dagen ,så jag svarade.. "MEN visst skulle man" 
    Sa ju till dig att det är Götet som gäller!

Inboxa nu så styr vi upp en romantisk och fartfylld dejt på Liseberg...hångel ingår, det får man tydligen på köpet
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!