• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (c)

E, du skriver att ni vill träffas efter några veckor, men här snackar vi dagar! De här killarna har mailat mig flera gånger o nu när jag tar mod till mig o svara o visa bild o allt vill de ses i nästa vecka! Jag får panik! Det är för snabbt, de skriver vad de heter o deras tel nr osv men jag känner dem ju inte. Får onda aningar...alla 3 är ganska snygga med bra jobb utbildning osv, men nån gnista är det inte mellan oss för vi känner ju inte varann jag vet inte om jag är naiv men vill kunna känna "det" även på mail, nån som fattar?

• Opcode
    Anonym (c) skrev 2012-07-07 23:54:41 följande:
    E, du skriver att ni vill träffas efter några veckor, men här snackar vi dagar! De här killarna har mailat mig flera gånger o nu när jag tar mod till mig o svara o visa bild o allt vill de ses i nästa vecka! Jag får panik! Det är för snabbt, de skriver vad de heter o deras tel nr osv men jag känner dem ju inte. Får onda aningar...alla 3 är ganska snygga med bra jobb utbildning osv, men nån gnista är det inte mellan oss för vi känner ju inte varann jag vet inte om jag är naiv men vill kunna känna "det" även på mail, nån som fattar?
    Nej, Kort och gott- du är en idiot :) 
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Anonym (Supersingeln)

Själv tror jag att jag skrämmer bort många tjejer genom att be om en dejt redan efter ha skrivit till dem en gång. Men jag tycker det är så waste of time och skriva fram och tillbaka för att när man sedan träffas inse efter redan en halvtimma om det är en match eller inte.

Grymt avundsjuk på alla här som får till dejter på löpande band. Måste ha varit över ett halvår sedan jag dejtade sist. Är 34 i år och har nu varit singel i snart 4 år. Det borde ju inte vara överdrivet svårt att hitta en dejt i Stockholmsområdet kan jag tycka.

Det känns i alla fall nu som att jag måste hjälpa fru fortuna lite på traven. För varken på Ica eller på mitt jobb vimlar det av tjejer och man har ju hört att många faktiskt får till det på nätdejtingsidorna (men det kanske bara är en myt).  

Hursomhelt blev jag lite nyfiken på hur ni gör när ni dejtar. Bokar ni en dejt exklusivt eller har ni flera dejter inplanerade samtidigt?

Sedan vill jag rikta ett tack till alla som delar med sig av sina dejter. Riktigt kul läsning.  

• Opcode
    Anonym (Supersingeln) skrev 2012-07-08 01:05:01 följande:
    Själv tror jag att jag skrämmer bort många tjejer genom att be om en dejt redan efter ha skrivit till dem en gång. Men jag tycker det är så waste of time och skriva fram och tillbaka för att när man sedan träffas inse efter redan en halvtimma om det är en match eller inte.

Grymt avundsjuk på alla här som får till dejter på löpande band. Måste ha varit över ett halvår sedan jag dejtade sist. Är 34 i år och har nu varit singel i snart 4 år. Det borde ju inte vara överdrivet svårt att hitta en dejt i Stockholmsområdet kan jag tycka.

Det känns i alla fall nu som att jag måste hjälpa fru fortuna lite på traven. För varken på Ica eller på mitt jobb vimlar det av tjejer och man har ju hört att många faktiskt får till det på nätdejtingsidorna (men det kanske bara är en myt).  

Hursomhelt blev jag lite nyfiken på hur ni gör när ni dejtar. Bokar ni en dejt exklusivt eller har ni flera dejter inplanerade samtidigt?

Sedan vill jag rikta ett tack till alla som delar med sig av sina dejter. Riktigt kul läsning.  
    Är det något att vara avundsjuk på egentligen? Jag menar dom som får till det på löpande band träffar uppenbarligen inte rätt personer iallafall. Sedan kan jag förstå frustrationen, själv får jag knappt ett svar på mail om jag skickar- än mindre några mai själv; Har inte ens varit i närheten av en dejt med dom jag snackat med. Men samtidigt är jag inte säker på att jag vill det heller, egentligen vill jag nog bara veta vad det är som avskräcker och om jag kan göra något åt det, fast samtidigt ytliga tjejer är jag inte intresserad av.
    Det är så många som skriver dom vill träffa nya människor och bekantskaper men egentligen är det skitsnack.

Sen håller jag med, det verkar finnas outtömligt många som bor i stockholms området jämfört med andra städer.
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Anonym (e)
    Opcode skrev 2012-07-08 02:35:33 följande:
    Är det något att vara avundsjuk på egentligen? Jag menar dom som får till det på löpande band träffar uppenbarligen inte rätt personer iallafall. Sedan kan jag förstå frustrationen, själv får jag knappt ett svar på mail om jag skickar- än mindre några mai själv; Har inte ens varit i närheten av en dejt med dom jag snackat med. Men samtidigt är jag inte säker på att jag vill det heller, egentligen vill jag nog bara veta vad det är som avskräcker och om jag kan göra något åt det, fast samtidigt ytliga tjejer är jag inte intresserad av.
    Det är så många som skriver dom vill träffa nya människor och bekantskaper men egentligen är det skitsnack.

Sen håller jag med, det verkar finnas outtömligt många som bor i stockholms området jämfört med andra städer.
    Jag bor i Sthlm, men på sajten jag håller till på verkar det mest finnas idiotkillar där... iaf inga intressanta. Därför jag ska dejta en från en annan stad.
    Anonym (Supersingeln) skrev 2012-07-08 01:05:01 följande:

Jag pratar med några till på sajten men jag bestämmer inte fler dejter på en gång, jag känner ganska snabbt om det är något intressant med killen jag hörs med och då bestämmer vi något om han känner detsamma. De jag håller kontakt med känns lite intressanta men det finns liksom inget extra, vet inte om det skulle ändras om vi skulle ses på riktigt så jag håller den dörren lite öppen.
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (c) skrev 2012-07-07 23:54:41 följande:

Jag fattar vad du menar, det finns ju killar som man har roligt med via mail, eller känner att man har mycket gemensamt med redan innan man ses .... Jag har ingen bild och gillar inte killar som tjatar om det, de får helt enkelt gå på personlighet... Man väljer ju själv hur man vill ha det, vänta med att skicka bild om du inte känner att det stämmer i mail konversationen ...
  • Anonym

Jag tycker nätdejting är en jättebra grej. Man får ju kontakt med så många olika människor och kan vara anonym tills man bestämmer annat. På min tid (70-tal) så gick man på styrdans och det var samma folk hela tiden. Jag har fyllt 50 och tycker Happy Pancake är kul och framförallt gratis!!! 

• Anonym (Ute igen)

Eftersom Stockholm är så stort så är det självklart ett stort utbud.. Om man träffar idioter eller ej tror jag beror på val av sajt. Hp är ju en form av "slask" sajt eftersom den är gratis, man får helt enkelt sålla mycket där. En gratis sajt är helt enkelt som att gå disco på mallis medans en betal sajt är som en privat fest hemma hos en vän...

• Anonym
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-08 08:26:59 följande:
    Eftersom Stockholm är så stort så är det självklart ett stort utbud.. Om man träffar idioter eller ej tror jag beror på val av sajt. Hp är ju en form av "slask" sajt eftersom den är gratis, man får helt enkelt sålla mycket där. En gratis sajt är helt enkelt som att gå disco på mallis medans en betal sajt är som en privat fest hemma hos en vän...
    Hahahahahahahaha brutalt men det ligger förstås något i det. Jag väljer HP, dels för att det är gratis, men också för att jag är livrädd att binda upp mig på någon kontaktsajt som kostar pengar för jag tänker att jag aldrig kommer ur om jag vill avsluta. Men jag är "modell Ä" och vi kanske är lite extra försiktiga.
  • Anonym (c)

Jag hoppas att jag inte är någon idiot iaf, men förstår att om man är som jag kanske nätdejting blir lite svårare..:( Har inte varit singel så länge, lämnat ett långt förhållande bakom mig för ett halvår sen o känner att jag är redo för nåt nytt, men jag är inte typen som kastar mig in i något, vill att det ska kännas rätt o vill att killen jag träffar ska vara så intressant att om det inte finns nån attraktion kanske man kan vara vänner istället? Sen är det svårt med ålder, jag är inte så petig med sånt men är tveksam om det verkligen kan bli nåt när killen är mkt yngre, kanske lättare om killen är mkt äldre, vad vet jag? Ja får väl kolla vidare, nånstans finns det kanske en fin man som väntar, jag hoppas iaf det...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!