• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym
    Opcode skrev 2012-07-09 16:21:18 följande:
    Ja om du resonerar så sysslar ju kvinnorna med bedrägeri. Jag kan dock med säkerhet säga att jag har helvete inte köpt något sex eftersom vi inte hade det en enda gång under dom 3,5 år vi var tillsammans. 

Jag vet inte vad du tror om män överlag, jag vet det finns män som utnyttjar tjejer som är kära också bara för att dom vet dom får sex då. Jag hade en kompis som gjorde så (och tyvärr råkade tjejen vara en tjej jag var intresserad av) och jag har brutit kontakten med honom nu, jag hatar folk som utnyttjar för egen vinning.

Sen finns det absolut män som är villiga att betala för sex, precis som det finns tjejer som är villiga att sälja sex. Jag tycker inte det är konstigare än att dom tar betalt för toalettbesök på vissa ställen, folk behöver skita.
    Män är av naturen programmerade att sprida sina gener, dom män som är monogama och trogna blir utnyttjade pga detta, tjejer använder sex som någon handelsvara.

Har du inte lärt dig att film är fiktion ännu? Hugh Grant är inget helgon, många skådespelare är knarkare osv bara för dom spelar en roll så betyder det inte att dom är så i verkliga livet. 
    Se där!! Ni var ihop i 3,5 år. Men prata inte om den "gobiten" när du träffar nya tjejer. Om det finns någon som duger i jämförelse. 3,5 år är en lång tid!!!!!!
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 16:24:48 följande:
    Se där!! Ni var ihop i 3,5 år. Men prata inte om den "gobiten" när du träffar nya tjejer. Om det finns någon som duger i jämförelse. 3,5 år är en lång tid!!!!!!
    Det har jag inget behov av heller, och någon "gobit" tycker jag inte hon är längre. Snarare ett riktigt äckel som orsakat så mycket skit att jag aldrig mer vill se eller höra talas om henne. 
    Men som sagt det tog några månader att ta sig igenom förnekelse, aggressions och sorgfaserna.
    Sen håller jag med jag tyckte 3,5 år var en lång tid och jag trodde verkligen jag kände henne vid det laget- men endel är duktiga på att spela teater som sagt och hon visste vilka strängar hon skulle spela på för att hålla mig kvar om jag började vackla. Jag var som sagt naiv, men samtidigt tycker jag det är fördjävligt att man inte ska kunna lita på den person man håller närmast. 

Och jag gjorde samma misstag som många andra och gick ut för tidigt.  
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Anonym
    Opcode skrev 2012-07-09 16:44:42 följande:
    Det har jag inget behov av heller, och någon "gobit" tycker jag inte hon är längre. Snarare ett riktigt äckel som orsakat så mycket skit att jag aldrig mer vill se eller höra talas om henne. 
    Men som sagt det tog några månader att ta sig igenom förnekelse, aggressions och sorgfaserna.
    Sen håller jag med jag tyckte 3,5 år var en lång tid och jag trodde verkligen jag kände henne vid det laget- men endel är duktiga på att spela teater som sagt och hon visste vilka strängar hon skulle spela på för att hålla mig kvar om jag började vackla. Jag var som sagt naiv, men samtidigt tycker jag det är fördjävligt att man inte ska kunna lita på den person man håller närmast. 

Och jag gjorde samma misstag som många andra och gick ut för tidigt.  
    Ja det är ju rätt typiskt. Men nu har du ju lärt dig så det kan ju bara bli bättre
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 16:51:30 följande:
    Ja det är ju rätt typiskt. Men nu har du ju lärt dig så det kan ju bara bli bättre
    Ja precis, jag hoppas du lärt dig att alla män inte är tillverkade efter samma mall också :)
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Anonym
    Opcode skrev 2012-07-09 16:52:54 följande:
    Ja precis, jag hoppas du lärt dig att alla män inte är tillverkade efter samma mall också :)
    hahahahahahahahaha Nej självklart inte. Men det vi kommit fram till är att..........ni killar INTE ska prata om ert ex förrän kanske på tionde dejten! Helst aldrig för det är oviktigt egentligen!? Och vi tjejer inte heller förstås......jag utgår från mig själv och jag skulle ALDRIG, NEVER prata om ett ex med en ny bekantskap.......
  • Anonym (men)

Håller med! En jag träffade..berättade vilken bil exet hade etc. *intresseklubben antecknar*

• Anonym
    Anonym (men) skrev 2012-07-09 17:34:56 följande:
    Håller med! En jag träffade..berättade vilken bil exet hade etc. *intresseklubben antecknar*
    Jo man tar fram block och penna direkt hahahahahahahahahahahaha
  • Anonym

Jävlar vilken bitterhet som flöt fram i tråden nu då! Själv har jag jävligt svårt för de där generaliseringarna oavsett, jag tror att vi skulle alla må bra av att inse likheterna. Men även att ni män måste inse att det faktiskt inte är så oerhört lätt att vara kvinna, särskilt inte om man inte har ett utseende som är tilldragande. Rent krasst sett är det ju lättare för män att "kompensera" för det med en tjock plånbok eller ytliga framgångar, medan jag som kvinna i stort sett är körd eftersom jag är ful.

Haha, jag inser det ironisk i att först kommentera er bitterhet och sen skriva sådär. Men ja, jag är nog rätt bitter också.

/Nätdejtande 36-årig kvinna som inte lyckas få en dejt.

• Anonym

Om dejten berättar att hans exfru hatar honom så mycket att hon inte ens vill prata med honom så känns det ju lite sådär!! Och.....säger han med sorgsna hundögon.....jag gjorde allt för henne och vi var gifta i 15 år!!! OK så tråkigt, säger man och försöker hålla god min. Men kanske det kan bli bättre och ni kan börja prata då ni ju har barn ihop?! Dejten börjar nästan gråta och man får trösta honom för han saknar ju barnen som hon inte låter honom träffa och så vidare........... 

• Anonym (men)
    Anonym skrev 2012-07-09 17:36:09 följande:
    Jo man tar fram block och penna direkt hahahahahahahahahahahaha
    Exakt! Alltså,har man varit ihop länge..kanske saker kommer upp. Men hålla på och prata om ex,fattar jag inte alls. Jag gör det inte:)

Sedan kan jag tycka,som kvinna,att det är tråkigt att många karlar verkar ha gått på någon nit..men det säger ju inget om mig:) Tjejer som bara vill ha pengar etc..kommer ofta på tal:S Och jag är verkligen inte så. Det märker de ju fort,men tycker det är tråkigt med den inställningen.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!