• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Opcode
    Anonym (c) skrev 2012-07-08 13:02:20 följande:
    Jag hoppas att jag inte är någon idiot iaf, men förstår att om man är som jag kanske nätdejting blir lite svårare..:( Har inte varit singel så länge, lämnat ett långt förhållande bakom mig för ett halvår sen o känner att jag är redo för nåt nytt, men jag är inte typen som kastar mig in i något, vill att det ska kännas rätt o vill att killen jag träffar ska vara så intressant att om det inte finns nån attraktion kanske man kan vara vänner istället? Sen är det svårt med ålder, jag är inte så petig med sånt men är tveksam om det verkligen kan bli nåt när killen är mkt yngre, kanske lättare om killen är mkt äldre, vad vet jag? Ja får väl kolla vidare, nånstans finns det kanske en fin man som väntar, jag hoppas iaf det...
    Smilyn skulle antyda det var ett skämt, nej du är troligen ingen idiot. Jag tror du är långt från ensam att resonera så också. Dom allra flesta har förmodligen en liknande bakgrund också- lämnat ett förhållande, är rädda för att råka ut för en liknande situation igen och vill vara bergsäkra på att allt känns rätt. Men man kan helt enkelt inte vara det, man måste försöka kommunicera tills man tror sig bildat sig en uppfattning. Om man gör det via nätet eller på riktigt är egentligen irrelevant i mina ögon, på riktigt kanske det går fortare eftersom jag inte tror någon beter sig exakt lika på nätet som på riktigt. 

Man får inget gratis undantaget medfödda karaktärsdrag, att andra inte uppfattar, förstår eller respekterar dessa är förkastligt. Men det ända du kan göra är att visa dina intentioner. Du kommer aldrig kunna vara säker på vad någon annan känner eller hur länge det kommer vara. Det är tråkigt men sant, men man kan hoppas man stöter på en ärlig person som faktiskt är uppriktig med sina intentioner. Det kan kännas tråkigt det inget blir av, men det känns mycket värre att veta att man investerat enorma mängder tid, pengar och sig själv i någon annan som är ute efter något helt annat.  
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Flashbulb

blir så trött på denna ytlighet. Skrev 3 mail till 3 tjejer, bara rent allmänt utifrån deras presentation men inget svar. förstår inte varför jag utsätter mig för skiten egentligen. Önskar att någon kunde lägga märke till mig. En liten flört, en liten blick, bara något.

• Opcode
    Flashbulb skrev 2012-07-08 14:44:07 följande:
    blir så trött på denna ytlighet. Skrev 3 mail till 3 tjejer, bara rent allmänt utifrån deras presentation men inget svar. förstår inte varför jag utsätter mig för skiten egentligen. Önskar att någon kunde lägga märke till mig. En liten flört, en liten blick, bara något.
    Ta inte nätdejtingen för allvarligt, jag gjorde det också ibörjan- men jag har insett att man bara blir deprimerad av det då. Dom som inte ids svara är inte värda att lägga tid på iallafall :)

• Anonym (Ute igen)

Som sagt svarar inte alltid, oftast beror det på yttre saker, mycket på jobbet, att det är min vecka med barnen, eller att jag helt enkelt inte kommer på något smart och trevligt svar... I det fall det beror på killen är det känslan av att ha fått ett "standard mail" dvs någon som skickar till alla. Eller så är det någon som helt har missat mina preferenser att jag inte vill träffa någon som bor i Malmö, eller är 15 år yngre ...
  • Anonym (jj)

Är det någon här som har läst boken "Act like a lady, think like a man"?

• Anonym
    gjorde detsamma, till 4 killar, inte ett pip... knäckande, visst är det!
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-08 22:13:57 följande:
    gjorde detsamma, till 4 killar, inte ett pip... knäckande, visst är det!
    Återkom när du skrivit till 105 och fått totallt 5 svar :P
  • Anonym
    Opcode skrev 2012-07-08 22:18:54 följande:
    Återkom när du skrivit till 105 och fått totallt 5 svar :P
    tja, jag har inte räknat, men det är fan inte många fler än så som svarar mig.
  • Opcode
    Flashbulb skrev 2012-07-08 22:21:39 följande:
    Intressant läsning om dagens kvinnor. Stämmer rätt bra också.

gettinglaidisimpossible.blogspot.se/
    Fast det är ganska irrelevant, dom kvinnor som inte förstår bättre och vill spendera sina liv på att leta kan få göra det.
    Som sagt man kanske kan dejtchatterna som ett chatt program med hög svårighetsgrad att få till en konversation, personligen så tänker jag bara testa det över semestern. Sen avregistrerar jag för gott oavsett vilket resultat det kan ge, det finns visserligen många som ser bra ut men att hitta sådana som inte är i direkt motsats till hur jag själv är mot andra är uppenbarligen svårt. 

Många skriver dom är snygga, glada, roliga och gillar träffa nya människor osv, men man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det finns en och annan anledning till att dom är singlar eller förlorat ett förhållande. 
    Vissa verkar så rädda för att försöka igen såvida inte allt känns helt hundradirekt att dom verkar kastabort sina liv på det. Det finns bara en person man kan lita på i livet och det är en själv.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!