• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Opcode skrev 2012-07-06 22:03:28 följande:
    Åh, då är jag kanske ensam om att svara på alla som skriver, jag tycker det är allmänt folkvett. 
    Man behöver ju inte ingå äktenskap för att man skriver några ord. Och även dom som inte attraherar mig kan ju ha lite roliga saker att säga. Men oandrasidan så är det väl inte så att jag behöver sitta i timtal och svara.
    Det var bara i början när jag skrev noveller varje gång, men när allt detta bara rann ut i sanden så har jag försökt hålla mig till 4-5 rader i varje mail. På HP blir man ju dessutom forcerad att hålla det ganska kort, annars har jag tyvärr en förmåga att kunna skriva rätt så långa mail. Men jag är en sådan person som vill försöka lära känna någon innan jag utvärderar ordentligt. 
    Vi är nog rätt lika i det. Jag är på spraydate men där är utbudet på damer väldigt skralt får jag säga. Ingen här har nämnt den sajten så den kanske är liten jämfört med dem andra?

Jag svarar också dem flesta, även om jag inte är intresserad..ibland kan det skita sig eftersom man bara har 10 gratisbrev per dag..är det då någon jag fått lite mer kontakt med vill jag givetvis spara brev till henne
  • Opcode
    Papito skrev 2012-07-06 22:14:14 följande:
    Vi är nog rätt lika i det. Jag är på spraydate men där är utbudet på damer väldigt skralt får jag säga. Ingen här har nämnt den sajten så den kanske är liten jämfört med dem andra?

Jag svarar också dem flesta, även om jag inte är intresserad..ibland kan det skita sig eftersom man bara har 10 gratisbrev per dag..är det då någon jag fått lite mer kontakt med vill jag givetvis spara brev till henne
    Skillnaden är väl isåfall att jag har betalat när jag varit på betalsajter ;)
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode
    Papito skrev 2012-07-06 22:26:13 följande:
    Ja, jag vägrar betala..det ska räcka med min charm
    För mig gör det nog inte det :P
  • Anonym (men)
    Papito skrev 2012-07-06 21:28:58 följande:
    Haha, bra!

Jag är inte så rädd av mig.
    I bästa fall får vi en kanondag... i värsta värsta fall finns ingen kemi men då är vi iaf på Liseberg..och det är iaf kul! Haha!

Har dessutom ett gästrum, ifall det inte blir hångel

Då lutar jag mig tillbaka i soffan & kollar på film....trevligt att kolla inboxen sen

Sweet!Flört
  • Anonym (L)

Hoppar också in här =). Lite kort om mig, tjej 30 år och inga barn. Har hängt på pannkakan i ett par omgångar. Första gången var för tre år sedan och då hade jag några dejter men det blev aldrig nåt mer. Träffade sen mitt ex genom en utbildning men det tog slut här i vintras. Började för några veckor sedan kika lite inne på pannkakan och snart är det dags för den första dejten. Har mailat med en kille i en veckas tid och i veckan som kommer ska vi ta en fika.

Jag tycker att det är svårt att riktigt få det att stämma när jag träffar någon över nätet. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men man skriver lite och känner lite på varandra innan en eventuell träff men det känns som att det fattas nåt. När man träffar nån tex genom jobbet så har man kanske tittat på personen en tid och har fått lite intryck om vem personen är. När man träffas över nätet känns det mer som att man kastas rakt in i det. Hoppas att ni förstår hur jag menar.

Ska iaf ge den här dejten en ärlig chans och försöka gå in i det med öppna ögon, han ser bra ut i mina ögon och när vi har mailat så visar han en humor som liknar min egna. Känns bra men jag vill verkligen inte bygga upp en massa förhoppningar.

• Anonym (c)

Ja jag känner mig ytlig:( o tycker att de killar som mailar är så på, efter bara några korta mail, där jag sen visat min bild, vill de gå på dejt. Har 3 st dejtförslag nästa vecka men jag tycker det går så fort fram...träffar jag en person irl som vill gå på date efter att bara ha sett mig blir jag ju tveksam. Vill absolut inte få det att låta som om jag är skitsnygg men jag vet att jag ser ut som många killar vill, ni vet, lite slitzmodelltypen...men jag vill gärna maila med dem ett tag o kolla hur de är, vad de skriver osv. Är det så jäkla fel? Suck, kommer aldrig hitta nån. Jo, en kille vill jag träffa, han sticker ut, är rolig o kan utmana mig o en sån vill jag träffa. De andra är mer svärmorsdrömmar typ m bra jobb o boende, men inget de skriver får mig att le. Var fasen hittar man en bra kille, jag är inte tvunget ute efter stadigt förhållande direkt, men vill hänga med nån som är glad trevlig o stabil o har det lilla extra.. Känner mig ensam o nu när det är sommar vill jag ha kul o kanske t o m få lite s e x ibland. Krogen är ju omöjligt, de som raggar på mig är 10 år yngre o det skulle kännas värdelöst att dra hem en sån. Hjälp mig! O skål förresten, har party for one här, skitkul...:(

• Anonym (b)

Hmm vad svårt var på en date igår som jag inte hade så höga förväntningar på... men det blev bättre än vad jag trodde. Gillar honom och vi träffade idag med... har bara gett varandra en kram och känner att man nästan måste kyssas för att se om kemi finns. Det var lättare blmed mitt ex där hade jag stark kemi bara jag såg på honom, han var otroligt fin. Den här killen är inte så snygg men har en fin personlighet väldigt trygg i sig själv och är väldigt kreativ.

Men jag är för feg för att kyssa honom! känns så klumpigt och vad händer sen då liksom och vill jag det...är rätt nervös i hans sällskap så jag förstår inte hur jag ska komma till skott. Och hur många träffar ska man ge det? vill egentligen bli tagen med storm, eller räcker det med att man känner lite attraktion och intresse?

• Anonym (e)
    Anonym (c) skrev 2012-07-07 20:47:00 följande:
    Ja jag känner mig ytlig:( o tycker att de killar som mailar är så på, efter bara några korta mail, där jag sen visat min bild, vill de gå på dejt. Har 3 st dejtförslag nästa vecka men jag tycker det går så fort fram...träffar jag en person irl som vill gå på date efter att bara ha sett mig blir jag ju tveksam. Vill absolut inte få det att låta som om jag är skitsnygg men jag vet att jag ser ut som många killar vill, ni vet, lite slitzmodelltypen...men jag vill gärna maila med dem ett tag o kolla hur de är, vad de skriver osv. Är det så jäkla fel? Suck, kommer aldrig hitta nån. Jo, en kille vill jag träffa, han sticker ut, är rolig o kan utmana mig o en sån vill jag träffa. De andra är mer svärmorsdrömmar typ m bra jobb o boende, men inget de skriver får mig att le. Var fasen hittar man en bra kille, jag är inte tvunget ute efter stadigt förhållande direkt, men vill hänga med nån som är glad trevlig o stabil o har det lilla extra.. Känner mig ensam o nu när det är sommar vill jag ha kul o kanske t o m få lite s e x ibland. Krogen är ju omöjligt, de som raggar på mig är 10 år yngre o det skulle kännas värdelöst att dra hem en sån. Hjälp mig! O skål förresten, har party for one här, skitkul...:(
    Jag är tjej och brukar fråga iaf efter ett par veckor om man ska ses om inte killen hunnit före vill säga. Känns det bra på mailen så vill jag inte att det ska dröja alltför länge med att ses irl, man hinner ju bygga upp en hel del förväntningar som kanske inte infrias. Jag tycker att det är bättre att ses tidigare. Jag pratar också med en kille som är rolig, trevlig, smart. Bor dock inte i samma stad som mig, men är så pass intressant att vi ska ses i veckan ändå.
  • Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-07 21:13:02 följande:
    Hmm vad svårt var på en date igår som jag inte hade så höga förväntningar på... men det blev bättre än vad jag trodde. Gillar honom och vi träffade idag med... har bara gett varandra en kram och känner att man nästan måste kyssas för att se om kemi finns. Det var lättare blmed mitt ex där hade jag stark kemi bara jag såg på honom, han var otroligt fin. Den här killen är inte så snygg men har en fin personlighet väldigt trygg i sig själv och är väldigt kreativ.

Men jag är för feg för att kyssa honom! känns så klumpigt och vad händer sen då liksom och vill jag det...är rätt nervös i hans sällskap så jag förstår inte hur jag ska komma till skott. Och hur många träffar ska man ge det? vill egentligen bli tagen med storm, eller räcker det med att man känner lite attraktion och intresse?
    Bara att köra på, vad har du att förlora? Det värsta som kan hända är att han backar och inte vill se dig mer.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!