• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-03 22:33:44 följande:
    Fast det är ju det du gör

Haha...näää, räknas inte om man blir ignorerad...haha.
  • Papito

Både läser och skriver i andra trådar...sen får man väl chansa lite. Man vet ju aldrig var drömkvinnan finns.

Här flirtar jag bara, ragga får man göra irl eller på nätdejtingsidor...

• Alexiandra
    Papito skrev 2012-07-03 14:36:14 följande:
    Har också det "problemet", gillar inte grejen med att dejta flera på en gång, känns som att man inte ger sig själv eller dejten chansen...man är hela tiden på väg...Lite som i övrigt i dag, man har alltid mobil och dator uppkopplat så man är aldrig hundra procent närvarande. Låter som en gammal gubbe, haha..men menar det inte så. Menar mer att det hela tiden finns alternativ och då ger man sig inte tid att utforska det som verkligen finns framför en i stunden, det är för lätt att bara välja nästa grej/dejt.

Detta säger jag rent generellt, menar inte att alla gör så (bäst att klargöra innan alla arga svar ramlar in)

Jaha, var bor du (men) då?
    Jag ser det ur en helt annan synvinkel.

Jag 'faller' inte speciellt lätt, och brukar ta minst tre dejter på mig för att kunna säga mer än om jag vill träffa personen igen.

TYp, jag är på dejt, det är trevligt och känns bra. Men där är det inte mer än vad jag skulle känna om jag haft en trevlig kväll med en kompis. Jag känner ju inte ens personen. Däremot kommer jag att tycka att jag hade trevligt och ses gärna igen. Det betyder INGENTING mer än just det.

Ses man igen och nästa dejt käns lika, ja då blir det "jag hade trevligt och ses gärna igen". Sen någonstans mellan dejt 3 - 5 så då kommer jag endera känna att "det här är verkligen bara trevligt, men det finns inget mer/kommer inte bli något mer" eller så kommer jag att känna att "Jag är verkligen intresserad av att lära känna den här människan mer, dessutom är jag fysiskt attraherad och vill provhångla ;)".

När/om jag nått det senast beskrivna steget, DÅ dejtar jag exklusivt bara en (den) personen. Innan kan jag dejta flera. Det sänker inte oddsen för någon, tvärtom troligen - då alla ägg inte ligger i samma korg och det inte blir så mycket 'är HAN 'den rätte'-bedömning' i det utan mer ett 'de är trevliga och vi får se hur det blir'. Samtliga inblandade får nog en mer ärlig chans då faktiskt.
  • Anonym (men)
    Papito skrev 2012-07-03 22:33:39 följande:

Ja, det är ju inte nästgårds direkt, haha. Du får boka in Liseberg i sommar, så kan du få kost & logi av mig..

Men så perfekt:)
  • Anonym (men)

Nä,jag tycker bara det är jobbigt med flera..som min kompis..fan,karlarna får ju reda på varandra typ. Nä,det är ju bara jobbigt. Även om jag bor i en storstad ,är det fan inte stort. Man känner igen folk hon visat på dejtningsidorna:/

Och den där appen.."folk i närheten" kom igen. Det låter ju mer som en sexapp.

Nä,jag stöter nog ihop med någon på Ica..yeah right:)    

• Papito
    Anonym (men) skrev 2012-07-04 13:50:22 följande:
    Nä,jag tycker bara det är jobbigt med flera..som min kompis..fan,karlarna får ju reda på varandra typ. Nä,det är ju bara jobbigt. Även om jag bor i en storstad ,är det fan inte stort. Man känner igen folk hon visat på dejtningsidorna:/

Och den där appen.."folk i närheten" kom igen. Det låter ju mer som en sexapp.

Nä,jag stöter nog ihop med någon på Ica..yeah right:)    
    Göteborg is da shit...
  • målar havet blått

hej..............

Toto, i dont think we are in Kansas anymore..
  • Anonym (Ute igen)
    målar havet blått skrev 2012-07-04 22:22:53 följande:
    hej..............
    Toto, i dont think we are in Kansas anymore..

Nätdejting verkar konstigt nog ligga nere på sommaren?
  • Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-04 23:10:28 följande:
    Nätdejting verkar konstigt nog ligga nere på sommaren?
    Det är bara när jag har tråkigt det blir fart här...hahaha.

Du får väl inboxa så kan vi dejta i sommar när de andra vilar
  • Anonym (Ute igen)
    Papito skrev 2012-07-04 23:44:48 följande:
    Det är bara när jag har tråkigt det blir fart här...hahaha. Du får väl inboxa så kan vi dejta i sommar när de andra vilar

Sorry inte Gbg här heller
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!